ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

آمار لحظه‌ای قربانیان ویروس کرونا؛ مرگ بیش از 100 نفر در چین

تاکنون 4473 نفر از مردم جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از 100 نفر در چین جان خود را از دست داده اند. درصد بالایی از کشته شدگان از استان هوبئی (Hubei) چین ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۸ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

تاکنون 4473 نفر از مردم جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از 100 نفر در چین جان خود را از دست داده اند. درصد بالایی از کشته شدگان از استان هوبئی (Hubei) چین بوده اند که گفته می شود ویروس اولین بار از آنجا شیوع پیدا کرده است.

شبکه تلویزیونی جهانی چین (CGTN) که رسانه دولتی این کشور محسوب می شود، آمار مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا را اعلام کرد. تا لحظه درج این مطلب 2174 نفر در استان هوبئی چین به این ویروس مبتلا شده و 100 نفر جان خود را از دست داده اند. 2567 نفر در بیمارستان بستری شده و 47 بیمار نیز مرخص شده اند. تاکنون تمامی مرگ و میرها در چین ثبت شده اند.

ویروس کرونا

با توجه به آمارهای لحظه ای سایت arcGIS نیز تا کنون 4473 نفر در دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده اند که 4409 نفر از آنها در چین هستند.

ویروس کرونا اولین بار اواخر دی ماه در شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد و گسترش سریع آن منجر به تعطیلی وسایل حمل و نقل عمومی در سطح این شهر و همچنین اسکن گسترده مسافران چینی در فرودگاه های بین المللی شد. این ویروس تاکنون به تایلند، ماکائو، استرالیا، ژاپن، کره جنوبی، ایالت متحده، سنگاپور، تایوان، مالزی، فرانسه، ویتنام، نپال، آلمان، کانادا، کامبوج، سریلانکا و هنگ کنگ سرایت کرده است.

این ویروس جدید که با نام 2019-nCoV شناخته می شود، عضوی از خانواده کروناویروس هاست که همه بیماری ها از جمله سرماخوردگی معمولی تا بیماری کشنده سارس را شامل می شود. محققان در حال مطالعه کرونا ویروس هستند تا از منشاء و نحوه انتقال آن آگاه شده و درمان مؤثری برای آن پیدا کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی