ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون ۱۱ پرو مکس
تکنولوژی

۹ گام عقب تر از رقبا؛ دوربین سلفی آیفون ۱۱ پرو مکس در جایگاه دهم DxOMark

آیفون ۱۱ پرو مکس با تکیه بر دوربین‌های قدرتمند معرفی شد. دوربین ۳ گانه این گوشی به همراه دوربین بهبود یافته ۱۲ مگاپیکسلی یکی از چند ویژگی جدید این گوشی بود که اپل در مراسم ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۸ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

آیفون ۱۱ پرو مکس با تکیه بر دوربین‌های قدرتمند معرفی شد. دوربین ۳ گانه این گوشی به همراه دوربین بهبود یافته ۱۲ مگاپیکسلی یکی از چند ویژگی جدید این گوشی بود که اپل در مراسم معرفی، مانور زیادی روی آن‌ها داد. با این حال نه دوربین ۳ گانه و نه دوربین سلفی در حد انتظار ظاهر نشدند و سایت DxOMark پس از بررسی دقیق دوربین سلفی این گوشی، آن را در جایگاه دهم لیست خود قرار داد.

این وب سایت که بسیاری از آن به عنوان مرجع رتبه‌بندی دوربین‌های موبایل یاد می‌کنند، با بررسی دقیق دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی آیفون ۱۱ پرو مکس، نمره نازل ۹۱ را به آن دادند. البته لازم به ذکر است که این گوشی جهشی ۹ پله‌ای نسبت به آیفون XS مکس داشته ولی با این حال تنها توانسته در جایگاه دهم این رده بندی قرار گیرد.

آیفون ۱۱ پرو مکس

بدین صورت گوشی‌های هواوی نوا ۶، گلکسی نوت ۱۰ پلاس، ذنفون ۶، گلکسی S10، گلکسی S10 پلاس، میت ۳۰ پرو، پیکسل ۳، پیکسل ۴ و حتی گلکسی نوت ۹ از پرچمدار ۱۱۰۰ دلاری و متعاقبا پرچمدار ۱۰۰۰ دلاری و میان‌رده ۷۰۰ دلاری اپل، سلفی‌های بهتری ثبت می‌کنند.

مشکل اصلی دوربین سلفی آیفون ۱۱ پرو مکس که باعث شد در بخش عکاسی امتیاز ۹۳ و در بخش ویدیو امتیاز ۹۰ را به خود اختصاص دهد، نویز تصویر عنوان شده است. این نویز هم در عکس‌های محیط باز و هم داخل اتاق مشهود بوده و به شدت بر خروجی تصویر تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود عکس‌ها محو و با جزئیات کمتری نمایش داده شوند و همچنین بافت‌های کیفیت مناسب نداشته باشند.

با این حال رنگ‌بندی و فوکوس در عکس‌ها و ویدیوهای آیفون ۱۱ پرو مکس، به خوبی ثبت شده‌اند. همچنین افکت بوکه در این گوشی به شدت تمجید شده است. از نظر منتقدین این سایت، دوربین TrueDepth آیفون ۱۱ پرو مکس، بهترین راه‌حل برای ارائه افکت بوکه در گوشی‌های هوشمند است.

با این وجود به نظر می‌رسد اپل باید فکر اساسی‌تری در رابطه با دوربین سلفی آیفون بعدی خود بکند تا بتواند به صدر این لیست صعود کند و از رقبای خود پیش بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • JEFRiUM
    JEFRiUM | ۱۱ بهمن ۱۳۹۸

    من شخصا فکر میکنم دوربین گوشی های موبایل فقط به درد سوشیال مدیا میخورن

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۸ بهمن ۱۳۹۸

    شاید کیفیت تصاویرش مثل بقیه نباشه،ولی قابلیت های پیشرفته‌ای ک داره جبران میکنه،مثلا افکت بوکش ی لول از بقیه بالاتره،یا همین قابلیت سویچ بین دوربین بدون قطعی حین فیلم برداری،یا لرزش گیر پیشرفته باعث میشه ک در مباحثی ک مردم عادی و بعضا حرفه ای(مثل یوتوبر ها و یا کسانی ک فعالیت زیادی در اینستاگرام دارن)باهاش سرکار دارن بهتر ظاهر بشه
    من خودم از مخالفان سرسخت اپل هستم ک این حرفارو میزنم ها.امتیاز دهی دی‌ایک‌او هم مطمئنم درسته ولی همه جنبه هایی ک باعث میشه تصاویر نهایی حرفه ای به نظر برسه رو بررسی نمیکنه

    • Mehrdad A.S.H
      Mehrdad A.S.H | ۸ بهمن ۱۳۹۸

      قابلیت هیچوقت نمیتونه کیفیت تصویر رو جبران کنه ،،،،، پایه و اساس دوربین در درجه اول یعنی کیفیت تصویر ، اگر کیفیت تصویر خوب نباشه بقیه مسائل مهم نیست ،،، قابلیت های جدید گوشی های آیفون در اس ۱۰ پلاس و نوت ۱۰ پلاس هم هست

مطالب پیشنهادی