ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اکسیوم اسپیس
علمی

کابین اختصاصی در ایستگاه فضایی بین‌المللی؛ همکاری ناسا و اکسیوم اسپیس

ناسا با همکاری شرکت اکسیوم اسپیس در نظر دارد یک فضای اختصاصی که به منظور آموزش فضانوردان و توریست‌های خصوصی استفاده می‌شود را به ایستگاه فضایی بین‌المللی اضافه کند. آژانس فضایی آمریکا اعلام کرده که ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۸ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

ناسا با همکاری شرکت اکسیوم اسپیس در نظر دارد یک فضای اختصاصی که به منظور آموزش فضانوردان و توریست‌های خصوصی استفاده می‌شود را به ایستگاه فضایی بین‌المللی اضافه کند.

آژانس فضایی آمریکا اعلام کرده که شرکت اکسیوم اسپیس (Axiom Space) که در هیوستون تاسیس شده، قرار است جزو اولین همکاران این سازمان باشد که ایده اتاق‌ها و فضا‌های خصوصی را به ISS می‌آورد. این اتاق‌ها در قالب ماژول‌‌هایی به یکی از نود‌های ISS متصل می‌شوند و می‌توان از آن برای کار‌های مختلفی بهره برد.

اکسیوم اسپیس

تلاش‌های ناسا مبنی بر تجاری‌سازی فضا، از چند سال پیش آغاز شد و نام آن «اقتصاد مدار نزدیک زمین» انتخاب شده است. مدیر اجرایی ناسا در رابطه با همکاری این سازمان با شرکت اکسیوم اسپیس گفت است:

تلاش‌های شرکت اکسیوم در رابطه با توسعه مقصدی تجاری در فضا، یکی از قدم‌های حیاتی ناسا در رابطه با نیاز‌های طولانی مدت به منظور آموزش فضانوردان، تحقیقات علمی و نمایش تکنولوژی در مدار نزدیک زمین به حساب می‌آید.

از همین رو ناسا و آژانس‌های فضایی کشورهای دیگر، احتمالا جزو اولین مشتری‌های اکسیوم اسپیس باشند. این کمپانی که توسط فضانورد پیشین ISS به نام مایکل سافردینی (Michael Suffredini) تاسیس شده، قرار است حداقل یک المان جدید به Node شماره دو ISS متصل کند. پیش از این، Node شماره دو به منظور مرکز ابزار آلات و مکانی برای خوابیدن فضانوردان استفاده می‌شد.

برنامه اکسیوم این است که راهی جدید در رابطه با تجاری‌سازی فضا ارائه کند تا محققین، تولید‌کنندگان و توریست‌های ثروتمند بتوانند با اهداف کاری یا تفریحی خود به مدار زمین سفر کنند. با این حال با وجود این که در حال حاضر این کمپانی در سر دارد تا افراد را به ISS ارسال کند، اقدامات آن‌ها محدود به این نشده و این شکرت علاقه دارد تا ماژول‌های خود را به صورت جداگانه و بدون نیاز به ISS در مدار نزدیک زمین قرار دهد.

اکسیوم اسپیس

سافردینی در این رابطه گفته است:

ما الان داریم میوه‌های سال‌ها تحقیق در رابطه با مدار نزدیک زمین را برداشت می‌کنیم و اکنون می‌توانیم احتمال تولیدات ریز گرانشی را تصور کنیم. تولیداتی مانند محصولات دارویی برتر، ارگان‌های انسانی 3D پرینت شده، کابال‌های فیبر نوری پرتوان و ابر آلیاژ‌ها.

کمپانی اکسیوم اسپیس علاوه بر بهره بردن از تجارب و علم سافردینی، مدیر و فضانورد پیشین ناسا به نام چارلز بولدن را نیز در کنار خود دارد. با این حال زمان‌بندی مشخصی برای نصب اولین ماژول خصوصی به ISS اعلام نشده ولی اکسیوم می‌گوید تا سال ۲۰۲۱ می‌تواند این ایده را عملی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی