ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

iOS 14
تکنولوژی

iOS 14 برای کدام محصولات اپل منتشر می‌شود؟

هر زمان که صحبت از iOS جدید می‌شود، اولین سوال در رابطه با آیفون‌هایی است که این آپدیت را دریافت می‌کنند. از همین رو گمانه‌زنی‌هایی در رابطه با گوشی‌های دریافت کننده iOS 14 وجود دارد ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۸ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

هر زمان که صحبت از iOS جدید می‌شود، اولین سوال در رابطه با آیفون‌هایی است که این آپدیت را دریافت می‌کنند. از همین رو گمانه‌زنی‌هایی در رابطه با گوشی‌های دریافت کننده iOS 14 وجود دارد که عنوان می‌کند تمامی گوشی‌هایی که iOS 13 دارند، این آپدیت را دریافت خواهند کرد.

اپل همواره نشان داده که گوشی‌های خود را بدون پشتیبانی رها نمی‌کند و حتی چندی پیش آیفون 5 نیز آپدیت امنیتی دریافت کرد. با این حال کسی از این کمپانی محبوب انتظار ندارد که گوشی‌های قدیمی‌تر خود را نیز به آخرین نسخه از iOS بروزرسانی کند، اما اپل در نظر دارد تا تمامی آیفون‌هایی که iOS 13 را پشتیبانی می‌کنند، به آخرین نسخه از سیستم‌عامل اختصاصی خود آپدیت کند.

iOS 14

ابن بدان معناست که اگر آیفون 6S دارید، می‌توانید از دریافت بروزرسانی iOS 14 تا حدودی مطمئن باشید. همچنین در رابطه با iPadOS نیز اوضاع به همین منوال است و تمامی آیپد‌هایی که به iPadOS بروزرسانی شدند نیز می‌توانند جدیدترین نسخه نرم‌افزار را دریافت کنند.

البته انتظار می‌رفت که طبق روال هر سال، دو گوشی انتهای سبد محصولات اپل، از این لیست حذف شوند؛ مانند اتفاقی که سال گذشته رخ داد و اپل آیفون 6 را از لیست گوشی‌های دریافت کننده جدیدترین نرم‌افزار خود خارج کرد. در این بین اما نظریه‌ای وجود دارد که می‌توان تا حدودی به آن استناد و این اخبار را باورپذیزتر کرد.

همان طور که می‌دانید اپل iOS 11 را با کلی باگ مختلف، مشکلات شارژدهی و پردازشی منتشر کرد که نه تنها باعث بهبود تجربه کاربری نشد، بلکه آن را تضعیف نیز کرد. از همین رو در مراسم WWDC سال بعد، اپل عنوان کرد که نمی‌تواند محصولات خود را در چنین شرایطی رها کند و در نتیجه iOS 12 را برای تمامی دستگاه‌هایی که iOS 11 را دریافت کرده بودند نیز منتشر کرد و پس از آن بود که لیست آیفون‌های دریافت کنند iOS جدید، کوچک‌تر شد.

iOS 14

همین قضیه در رابطه با iOS 13 نیز صادق است. احتمالا بارها در دیجیاتو خوانده‌‌اید که آخرین سیستم‌عامل اپل چقدر مشکل و باگ داشت. حتی کار به جایی کشید که اپل یک روز در میان نسخه‌ای جدید از iOS 13 را منتشر می‌کرد تا باگ‌های قبلی را حذف کرده و به جای آن‌ها باگ‌هایی جدید معرفی کند.

با استناد به این داستان، می‌توان تا حدودی پیش‌بینی کرد که اپل قصد دارد اشتباهات خود را جبران کند و کاربرانی که ممکن است تجربه‌ای نه چندان دل‌پذیر از آیفون‌های خود دارند را با آپدیت جدید iOS 14 بدرقه کند؛ پشتیبانی مثال‌زدنی که تنها اپل از پس آن برمی‌آید و کاربران اندروید از داشتن آن محروم‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی