ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آتش گرفتن سیم ظرفشویی
علمی

تماس های ورودی آیفون باعث اشتعال فلزات نمی شوند [تماشا کنید]

مدتی است که ویدیوی مربوط به آتش گرفتن حلقه ای از سیم ظرفشویی در اطراف آیفونی که زنگ می خورد در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود. این ویدیو نخستین بار در دسامبر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

مدتی است که ویدیوی مربوط به آتش گرفتن حلقه ای از سیم ظرفشویی در اطراف آیفونی که زنگ می خورد در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود.

این ویدیو نخستین بار در دسامبر سال ۲۰۱۷ توسط کانال یوتیوب Viral Video Lab منتشر شد و بالغ بر هشتصد هزار مرتبه دیده شد.

در توضیحاتی که همراه با این ویدیو منتشر شد چنین آمده است:

لطفا پیش از حذف شدن ویدیو آن را به اشتراک بگذارید. نمی دانم چرا دریافت تماس باعث شعله ور شدن سیم ظرفشویی در اطراف گوشی می شود اما اگر دانشی در زمینه فیزیک دارید لطفا توضیحات خود را در کامنت ها بنویسید.

در ادامه همچنین آمده است:

ما در این آزمایش از یک دستگاه آیفون ۶ استفاده کردیم. گزینه صرفه جویی در مصرف برق روی وضعیت خاموش قرار داشت و از سیم ظرفشویی درجه ۱۲ استفاده کردیم. ضخامت سطح چوبی زیر گوشی نیز برابر با ۵ سانتی متر است. هیچ کوئلی زیر دستگاه یا داخل چوب قرار نداده ایم.

طولی نکشید که این ویدیو در فیسبوک و دیگر شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد و هزاران نفر در توییتر آن را ریتوییت کردند.

جالب اینکه در یکی از باز نشرهای انجام شده برای این ویدیو، این توضیحات به آن اضافه شده بود:

هر گوشی موبایل حجم زیادی پرتو تولید می کند. بنابراین گوشی را نزدیک سر خود نگه ندارید. آگاهی داشتن از این حقیقت برای همه خوب است. این پست نیز ۱۵ هزار مرتبه پست شد.

یکی از توییت هایی که حاوی این ویدیو بود نیز بالغ بر ۱۰ هزار مرتبه ریتوییت شد و نویسنده 5G را علت اصلی داغ شدن و در نهایت آتش گرفتن سیم ظرفشویی اعلام کرد.

حالا اما مشخص شده که ادعای مطرح شده در این باره نادرست بوده است و شعله هایی که در ویدیو دیده شده از طریق افکت های دیجیتالی ایجاد شده اند. سیم ظرفشویی بخاطر پرتوهای تولیدی توسط موبایل هیچگاه نمی سوزد و ویدیویی که در بالا مشاهده کردید حاصل کار یک ابزار تدوین دیجیتالی است.

با انتشار این ویدیو بسیاری از کاربران تصمیم گرفتند که دست به آزمایشات عملی بزنند و نشان دهند که چنین ادعایی صحت ندارد. در ادامه یکی از این ویدیوها را مشاهده میکنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی