ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کشف باگ های اندروید سال گذشته ۶.۵ میلیون دلار هزینه برای گوگل داشته است

صبح امروز گوگل اعلام کرد که از زمان آغاز برنامه باگ باونتی خود (که با هدف کشف باگ های اندروید کلید خورد) در سال ۲۰۱۰، تاکنون حدود ۲۱ میلیون دلار جایزه به برنده ها پرداخت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

صبح امروز گوگل اعلام کرد که از زمان آغاز برنامه باگ باونتی خود (که با هدف کشف باگ های اندروید کلید خورد) در سال ۲۰۱۰، تاکنون حدود ۲۱ میلیون دلار جایزه به برنده ها پرداخت کرده است و امسال به تنهایی ۶.۵ میلیون دلار را به محققان امنیتی مختلف پاداش داده است که این رقم دو برابر مبلغ پرداختی گوگل در سال ۲۰۱۸ (یعنی رقم ۳.۴ میلیون دلار به ۳۱۷ محقق) است.

برنامه های باگ باونتی افراد یا حتی گروه های هکی را تشویق می کنند که علاوه بر پیدا کردن رخنه های امنیتی در محصولات نرم افزاری شرکت ها، این رخنه ها را به صورت کامل آشکار کنند و در مقابل جوایز ارزنده ای را دریافت کنند. در واقع هدف این است که هکرها به جای استفاده مخرب از این رخنه ها یا فروش آنها به شرکای خود برای استفاده های غیرقانونی آنها را گزارش دهند و از شرکت های توسعه دهنده نرم افزارها جایزه بگیرند. این برنامه ها مزایایی هم برای شرکت های ارائه دهنده نرم افزار دارند؛ در واقع پاداش دادن به محققان امنیتی برای آنها کم هزینه تر از پولی است که در صورت سوء استفاده از این رخنه ها باید پرداخت کنند.

بزرگ ترین جایزه اهدا شده در سال ۲۰۱۹ مبلغ ۲۰۱ هزار دلار بود

گوگل پاداش ۶.۵ میلیون دلاری خود را به چهار دسته تقسیم کرده است: ۸۰۰ هزار دلار بابت گوگل پلی، ۱.۰ میلیون دلار برای کروم، ۱.۹ میلیون دلار برای اندروید و ۲.۱ میلیون دلار برای سایر محصولاتش. این شرکت که در مانتین ویوی آمریکا استقرار دارد در بیانیه خود آورده است که محققان امنیتی دریافت کننده این جوایز مجموعا مبلغ ۵۰۷ هزار دلار آن را به خیریه ها اهدا کردند که این رقم ۵ برابر میزان کمک های نقدی محققان امنیتی در سال قبل است.

باگ های اندروید

برنامه باگ باونتی گوگل از زمان راه اندازی تا امروز بسیار وسعت پیدا کرده است هرچند که در چند سال اخیر جوایز سالانه گوگل از رقم ۳ میلیون دلار فراتر نرفته است.

اما دوبرابر شدن این رقم در سال ۲۰۱۹ نشان دهنده پویایی و زنده بودن این پروژه است. تیم امنیتی گوگل همواره به گسترش آن ادامه داده اند و با اهدای جوایز اغواکننده سعی در جلب مشارکت محققان امنیتی نموده اند. در سال ۲۰۱۹ این شرکت جایزه هک اندروید را چهار برابر کرده و به رقم یک میلیون دلار رساند.

جوایز مالی گوگل برای باگهای امنیتی از ۱۰۰ دلار تا ۱.۵ میلیون دلار متغیر هستند و براساس سطح خطری تعیین می شوند که میتوانند برای کاربران داشته باشند. با این حال بزرگ ترین جایزه اهدا شده در سال ۲۰۱۹ مبلغ ۲۰۱ هزار دلار بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • H. Soroush
    H. Soroush | ۱۰ بهمن ۱۳۹۸

    یعنی هنوزم باگ داره ?

مطالب پیشنهادی