ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جریمه 1.1 میلیارد دلاری اپل و برادکام به خاطر نقض پتنت

دادگاه شرکت های اپل و برادکام (Broadcom) را به دلیل نقض پتنت های مؤسسه فناوری کالیفرنیا (CalTech) به پرداخت 1.1 میلیارد دلار جریمه محکوم کرد. این شکایت به فناوری به کار رفته در تراشه های ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

دادگاه شرکت های اپل و برادکام (Broadcom) را به دلیل نقض پتنت های مؤسسه فناوری کالیفرنیا (CalTech) به پرداخت 1.1 میلیارد دلار جریمه محکوم کرد.

این شکایت به فناوری به کار رفته در تراشه های وای فای بر می گردد که اپل از آنها بین سال های 2010 تا 2017 در محصولات خود از جمله آیفون، آیپد و مک استفاده کرده است. اپل می گوید نباید درگیر این پرونده می شده چون همانند بسیاری از شرکت های دیگر از تراشه های آماده شرکت برادکام استفاده کرده است.

جریمه 1.1 میلیارد دلاری اپل و برادکام به خاطر نقض پتنت

با این حال قاضی دادگاه اعلام کرد که اپل و برادکام باید به ترتیب 837.8 و 270.2 میلیون دلار به مؤسسه فناوری کالیفرنیا پرداخت کنند. این دو شرکت ضمن اعلام نارضایتی از این حکم می خواهند به دادگاه اعتراض کنند.

مؤسسه فناوری کالیفرنیا با انتشار بیانیه ای ضمن اعلام «خشنودی» از رأی دادگاه اعلام کرد که به عنوان یک مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی و در راستای پیروی از اهداف خود برای گسترش دانش بشری و کمک به جامعه از طریق تحقیقات آموزش محور، از مالکیت معنوی خود محافظت می کند.

شرکت برادکام یکی از تأمین کنندگان اصلی اپل بوده و درصد بالایی از تراشه های وای فای، بلوتوث و دیگر چیپ های ارتباطی آیفون، مک و دیگر محصولات این شرکت را تأمین می کند. حدود 20 درصد از درآمدهای این شرکت در سال مالی گذشته توسط اپل حاصل شده است.

اوایل بهمن ماه امسال برادکام از عقد قراردادی به ارزش 15 میلیارد با اپل دلار خبر داد تا قطعات وایرلس مورد نیاز این شرکت را تأمین کند.

جریمه 1.1 میلیارد دلاری رقم قابل توجهی در صنعت پتنت محسوب می شود. اپل سال 2012 سامسونگ را به خاطر نقض پتنت به دادگاه کشاند و قاضی این شرکت کره ای را به دلیل کپی کردن طراحی آیفون به پرداخت 1 میلیارد دلار جریمه محکوم کرد. البته سامسونگ و اپل بعداً به توافق رسیدند و درگیری 7 ساله این دو شرکت سرانجام در سال 2018 پایان یافت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی