ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش درآمدهای مایکروسافت در فصل دوم سال مالی ۲۰۲۰ منتشر شد

مایکروسافت روز گذشته گزارش مالی خود برای سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۲۰ را منتشر کرد و از درآمد ۳۶.۹ میلیارد دلاری و سود خالص ۱۱.۶ میلیارد دلاری خود در این بازه خبر داد. براساس ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

مایکروسافت روز گذشته گزارش مالی خود برای سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۲۰ را منتشر کرد و از درآمد ۳۶.۹ میلیارد دلاری و سود خالص ۱۱.۶ میلیارد دلاری خود در این بازه خبر داد. براساس این گزارش فروش واحد سرفیس و آفیس هر دو افزایش یافته و درآمدهای غول نرم افزاری از محل اعطا لایسنس ویندوز نیز همزمان با پایان یافتن پشتیبانی این شرکت از ویندوز ۷ با افزایش چشمگیر روبرو بوده است. درآمدهای واحد گیمینگ کاهش قابل توجه ۲۱ درصدی را در این فصل شاهد بود که در ادامه جزئیات بیشتر را به سمع و نظرتان می رسانیم.

درآمدهای واحد سرفیس مایکروسافت در فصل مشابه سال قبل به خاطر سرفیس پرو ۶، سرفیس لپ تاپ ۲، سرفیس استودیو ۲ و سرفیس هدفون جهشی قابل توجه داشت و بیشتر از هر زمان دیگری به رقم دو میلیارد دلار نزدیک شد. امسال نیز درآمدهای سرفیس با افزایش ۶ درصدی به رقم ۱.۹ میلیارد دلار رسید.

مایکروسافت سرفیس پرو ایکس را به همراه چیپست کوالکام SQ1 عرضه کرد که بر پایه معماری ARM ساخته شده و همزمان سری محصولات سرفیس خود را نیز به روز رسانی کرد. سرفیس پرو ۷ با بهره گیری از آخرین پردازنده اینتل و درگاه USB-C عرضه شد و سرفیس لپ تاپ ۳ نیز امسال در قالب یک محصول ۱۵ اینچی با پردازنده های AMD، درگاه USB-C و بدنه ای از جنس پارچه یا فلز (بسته به انتخاب کاربر) ارائه گردید.

مایکروسافت در نظر دارد ایرباد سرفیس را نیز در بهار پیش رو معرفی کند و احتمالا مدل های جدیدی از سرفیس بوک و سرفیس گو را نیز در کنار آنها رونمایی خواهد کرد. این شرکت همچنین به زودی سرفیس نئو دو نمایشگره و سرفیس Duo را وارد بازار خواهد کرد.

درآمدهای واحد گیمینگ مایکروسافت افت ۲۱ درصدی داشته است

اما در بخش گیمینگ، این شرکت به خاطر کسب و کار اکس باکس خود سال مهمی را پیش رو دارد چراکه احتمالا شاهد رونمایی از اکس باکس سری اکس خواهیم بود با این حال درآمدهای مایکروسافت در سه ماهه اخیر افت ۲۱ درصدی را شاهد بود. مایکروسافت خاطر نشان کرده که درآمدهای آن از محل محتوای اکس باکس و سرویس هایش افت ۱۱ درصدی داشته که این مساله نیز در وهله نخست به خاطر بهتر بودن عملکرد یکی از «عناوین شخص ثالث» در سال قبل بوده است (احتمالا فورتنایت یا Red Dead Redemption 2).

با وجود آنکه درآمدهای واحد گیمینگ مایکروسافت امسال کاهش پیدا کرد این شرکت در تدارک رونمایی از کنسول تازه اکس باکس است و سرمایه گذاری هایی را روی پروژه هایی چون Xbox Game Pass  آغاز کرده و انتظار دارد که این سرمایه گذاری ها در دراز مدت به سود برسند. نادلا در سخنرانی خود اعلام کرد که شمار مشترکان این سرویس امسال به بیش از دو برابر رسیده هرچند که رقم دقیقی در این باره ارائه نکرد. او همچنین اظهار داشت که مایکروسافت رکورد تازه ای را برای کاربران فعال ماهانه اکس باکس لایو ثبت کرده اما حرفی از شمار این کاربران هم به میان نیاورد.

این فصل برای ویندوز نیز بسیار جالب بود. در سه ماهه اخیر مایکروسافت به پشتیبانی خود از ویندوز ۷ خاتمه داد که این مساله باعث شد بازار پی سی برای نخستین بار از سال ۲۰۱۱ با رشد همراه شود چراکه جمعیت عظیمی از کاربران مجبور به آپدیت سیستم های خود شدند. درآمدهای مایکروسافت از محل لایسنس ویندوز با رشد ۲۶ درصدی روبرو شد.

درآمد سایر کسب و کارهای مایکروسافت نیز به شرح زیر است:

  • آفیس ۳۶۵ تجاری: رشد درآمد ۲۷ درصدی در مقایسه با بازه مشابه سال قبل
  • آژور: رشد درآمد ۶۲ درصدی در مقایسه با بازه مشابه سال قبل
  • محصولات آفیس و سرویس های کلاود: رشد درآمد ۱۹ درصدی در مقایسه با بازه مشابه سال قبل
  • داینامیکس ۳۶۵: رشد درآمد ۴۵ درصدی در مقایسه با بازه مشابه سال قبل
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Khan
    Khan | ۱۰ بهمن ۱۳۹۸

    منظورتون 2019 هست دیگه؟

    • مریم موسوی
      مریم موسوی | ۱۰ بهمن ۱۳۹۸

      خیر. سال مالی هر شرکت آغاز و پایان متفاوتی داره و لزوما با سال میلادی یکی نیست.

مطالب پیشنهادی