ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واکسن کرونا ویروس
علمی

تلاش دانشمندان سراسر دنیا برای ساخت واکسن کرونا ویروس

دانشمندان و شرکت های دارویی در استرالیا، چین و آمریکا در تلاشند تا واکسن کرونا ویروس جدید را که تاکنون بالغ بر ۶ هزار نفر را در سراسر دنیا آلوده کرده و ۱۳۰ نفر را ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

دانشمندان و شرکت های دارویی در استرالیا، چین و آمریکا در تلاشند تا واکسن کرونا ویروس جدید را که تاکنون بالغ بر ۶ هزار نفر را در سراسر دنیا آلوده کرده و ۱۳۰ نفر را به کام مرگ کشانده، کشف کنند.

اما حتی اگر این دانشمندان بتوانند واکسن مورد نظر را بسازند (که البته تیمی در هنگ کنگ ادعا کرده به چنین موفقیتی دست یافته) این دارو باید مراحل طولانی تست روی حیوان و آزمایشات بالینی انسانی را پشت سر بگذارد و در نهایت موافقت نهادهای قانونی را دریافت کند تا در بازارهای جهانی عرضه شود؛ فرایندی که دست کم چندین ماه و حداکثر چند سال به طول خواهد انجامید.

روز دوشنبه این هفته یکی از محققان ارشد شرکت جانسون اند جانسون اظهار داشت که ده ها دانشمند در این شرکت عظیم داروسازی تلاش می کنند تا واکسن کرونا ویروس را بسازند و این شرکت مطمئن است که توانایی تولید واکسن مذکور را دارد.

ائتلاف نوآوریهای آمادگی اپیدمیک که یک سازمان دولتی-خصوصی است و در سال ۲۰۱۷ با هدف ساخت واکسن پیشگیری از بیماری های اپیدمیک آغاز به کار کرد هفته گذشته اعلام نمود که با همراهی دانشگاه کوئینزلند و موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی بودجه مورد نیاز دو شرکت داروسازی عظیم را برای انجام تحقیقات در این باره و ساخت واکسن برای کرونا ویروس جدید تامین خواهد کرد.

این ویروس که به زعم مقامات بهداشت و سلامت از یک بازار غذاهای دریایی در ووهان چین سر بر آورده از اعضای خانواده کرونا ویروس است که مجموعه ای از علائم و نشانه های سرماخوردگی، سارس (بیماری تنفسی) و مرس (سندروم تنفسی خاورمیانه) را در خود دارد.

واکسن کرونا ویروس

حالا دانشمندان امیدوارند که با کمک دیتای به دست آمده از بیماری های اپیدمیک سارس و مرس بتوانند واکسن این بیماری را بسازند. البته محققان دانشگاه هنگ کنگ با اصلاح بخشی از واکسن آنفلوانزا توانستند نمونه ای آزمایشی از واکسن کرونا ویروس جدید بسازند. اما حتی اگر دانشمندان به این موفقیت دست پیدا کنند همانطور که اشاره شد فرایند تایید چنین دارویی دست کم ماه ها به طول می انجامد.

تولید واکسن سارس ۲۰ ماه طول کشیده بود

شرکت جانسون اند جانسون برآورد کرده که برای رسیدن به مرحله آزمایش بالینی روی انسان دست کم به ۱۲ ماه زمان نیاز دارد.

در زمان شیوع بیماری سارس که باعث مرگ ۸۰۰ نفر و آلودگی ۸ هزار نفر در سراسر دنیا شد دانشمندان تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا واکسن آن را بسازند. فرایند ساخت این واکسن ۲۰ ماه به طول انجامید و زمانی که این پروسه به مرحله تست بالینی رسیده بود سازمان های بهداشت و سلامت آن را محدود کرده بودند و در نتیجه این واکسن هیچگاه عرضه نشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۱ بهمن ۱۳۹۸

    مثل اینکه آمریکا جون اینو ساخته، چند تا استاد آمریکایی هم گفتن آزمایشگاهی هستش...
    چقدر نایس هستن این آمریکا و اسراییل

  • Ahmad
    Ahmad | ۱۰ بهمن ۱۳۹۸

    قطعا به این دلیل مریض شدن که حین ورود به مستراح تقدم پای چپ بر راست رو رعایت نکردن

  • HhMojtaba666
    HhMojtaba666 | ۱۰ بهمن ۱۳۹۸

    تبرزیان راه درمانو گفت،کیه که توجه کنه و جدی بگیره

مطالب پیشنهادی