ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آواست
تکنولوژی

تعطیلی یکی از زیرمجموعه های آواست که اطلاعات کاربران را می فروخت

چند روز پس از آنکه مشخص شد شرکت نرم افزاری آواست دیتای مربوط به مرور وب کاربرانش را جمع آوری و آنها را به شرکت های تبلیغاتی می فروشد، این شرکت اعلام کرد، یکی از ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

چند روز پس از آنکه مشخص شد شرکت نرم افزاری آواست دیتای مربوط به مرور وب کاربرانش را جمع آوری و آنها را به شرکت های تبلیغاتی می فروشد، این شرکت اعلام کرد، یکی از زیرشاخه های خود را که دست به چنین کاری زده تعطیل می کند.

Ondrej Vlcek مدیرعامل آواست در پستی وبلاگی اعلام کرد که «فورا» به جمع آوری اطلاعات و فرایندهای کاری Jumpshot که جزو زیر مجموعه هایش است خاتمه می دهد. آواست حرفی از برنامه هایش برای انتقال صدها کارمند سرگردان شرکت Jumpshot به موقعیت کاری جدید مطرح نکرد و این به احتمال زیاد میتواند به معنای اخراج آنها باشد.

Vlcek در ادامه نوشت:

حفاظت از اطلاعات مردم اصلی ترین اولویت آواست به شمار می رود و این اصل باید در تمام فعالیت ها و محصولات ما در نظر گرفته شود. لذا هرچیزی که خلاف این اصل باشد غیرقابل قبول خواهد بود.

به همین خاطر نیز من با همراهی هیئت مدیره تصمیم گرفتیم که به جمع آوری دیتا توسط Jumpshot خاتمه دهیم و فرایندهای کاری آن را فورا متوقف کنیم.

طبق گزارشی که حاصل همکاری مشترک دو نشریه مادربرد و PCMag بود آواست دیتای مرور وب توسط کاربرانش را از طریق نرم افزارهای آنتی ویروس خود جمع آوری می کرد. این دیتا نیز شامل سرچ های گوگل، جستجوی موقعیت های مکانی، آدرس های بازدید شده و بسیاری موارد دیگر میشد. البته آواست ادعا کرده که از این اطلاعات نمی توان برای شناسایی اشخاص استفاده کرد اما یکی از کارشناسانی که در این رابطه با مادربرد مصاحبه کرده مدعی است که چنین امکانی وجود دارد.

گوگل و مایکروسافت از مشتریان این اطلاعات بوده اند

در مقابل Jumpshot نیز ادعا کرده که این دیتا مربوط به بیش از ۱۰۰ میلیون گجت می شود و برخی از بزرگ ترین شرکت های دنیا از جمله گوگل، مایکروسافت و پپسی مشتری این اطلاعات هستند. اما در مورد کاربرد این اطلاعات هم باید بگوییم که Jumpshot آنها را همراه با محصولات مختلف خود [که یکی از آنها نیز All Click Feed نام داشت] در اختیار مشتری هایش قرار می داد و مشتری مثلا می توانست ببیند که کاربران روی کدام دامنه های اینترنتی کلیک می کنند. گفته میشود این مشتری ها مبالغ میلیونی را بابت خرید چنین اطلاعاتی به Jumpshot پرداخت کرده اند.

با آنکه آواست اعلام کرده به فعالیت Jumpshot خاتمه می دهد، Vlcek در توضیحاتش به توصیف نحوه جمع آوری اطلاعات کاربران پرداخته و تاکید کرده که این شرکت به صورت مستقل فعالیت می کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی