ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آدیداس با پارچه‌ صددرصد پلی استر بازیافتی با زباله‌های پلاستیکی مبارزه می‌کند

آدیداس در همکاری با سازمان پارلی (Parley) از دو پارچه جدید که به طور صد درصد از پلی استر بازیافتی تشکیل شده اند، رونمایی خواهد کرد. آدیداس وعده داده که تا سال 2024 فقط از ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

آدیداس در همکاری با سازمان پارلی (Parley) از دو پارچه جدید که به طور صد درصد از پلی استر بازیافتی تشکیل شده اند، رونمایی خواهد کرد.

آدیداس وعده داده که تا سال 2024 فقط از پلی استر بازیافتی در کفش ها و لباس هایش استفاده کند. این شرکت در همین راستا از دو پارچه جدید به نام های Primeblue و Primegreen رونمایی می کند که تماماً از پلی استر بازیافتی ساخته شده اند.

پارچه Primeblue از زباله های بازیافتی اقیانوس ها تشکیل شده و در برخی محصولات آدیداس از جمله کفش های Ultraboost به کار خواهد رفت. پارچه Primegreen نیز از دیگر زباله های بازیافتی تشکیل شده و حاوی هیچ گونه پلاستیک جدیدی نیست. محصولاتی که این پارچه در آنها به کار رفته اواخر سال جاری میلادی به بازار عرضه می شوند.

به گفته آدیداس پارچه های Primeblue و Primegreen به این شرکت کمک می کنند تا استفاده از پلاستیک های غیربازیافتی را به طور کامل کنار بگذارد.

آدیداس قصد دارد در سال جاری میلادی 50 درصد از پلی استر مورد نیاز محصولاتش را از مواد بازیافتی تهیه کند و سال آینده نیز در همکاری با شرکای ورزشی خود در ایالات متحده، تولید لباس های ورزشی سازگار با محیط زیست را افزایش دهد. بنابراین انتظار می رود تعداد بیشتری از تیم های هاکی و فوتبال ایالات متحده در سال آینده میلادی با لباس های بازیافتی در میادین حاضر شوند.

آدیداس وعده داده تا سال 2030، یعنی چند سال پس از مهاجرت کامل به پلی استر بازیافتی، میزان انتشار کربن را در مقایسه با سال 2017 تا 30 درصد کاهش می دهد. این شرکت امیدوار است تا سال 2050 تولید کربن را به صفر برساند.

شرکت آلمانی مورد بحث قصد دارد در سال 2020 با استفاده از پلاستیک های بازیافتی اقیانوس ها 15 تا 20 میلیون جفت کفش تولید کند.

انتقادات گسترده ای از صنعت مد به خاطر تأثیرات منفی روی محیط زیست می شود. بر اساس آمارهای سازمان خیریه آکسفام (Oxfam)، این صنعت مسئول انتشار حدوداً 10 درصد از گازهای گلخانه ای است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی