ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی به مهم ترین ویژگی های هواوی Y9s و Y9 پرایم 2019

اگر بخواهید گوشی میان رده با دوربین سلفی پاپ آپ بخرید، گزینه های زیادی پیش روی خود نخواهید داشت. حالا اینکه چرا چنین تصمیمی گرفته اید را نمی دانیم ولی دو گزینه اصلی با این ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

اگر بخواهید گوشی میان رده با دوربین سلفی پاپ آپ بخرید، گزینه های زیادی پیش روی خود نخواهید داشت. حالا اینکه چرا چنین تصمیمی گرفته اید را نمی دانیم ولی دو گزینه اصلی با این ویژگی به برند هواوی تعلق دارند و اتفاقاً قیمتشان هم خیلی زیاد نیست: هواوی Y9s و هواوی Y9 پرایم 2019. در این مطلب می خواهیم نگاه کوتاهی به ویژگی های اصلی این دو گوشی داشته باشیم.

همان طور که گفتیم مهم ترین ویژگی اعضای جدید سری Y هواوی، نمایشگر تمام صفحه و دوربین سلفی پاپ آپ است. هواوی با سری Y تلاش می کند قابلیت های جالب و جذاب را با قیمت مناسب در اختیار همه قرار دهد و گاهی اوقات هم در این راه موفق می شود. برگردیم به نمایشگر که اولترا فول ویو نام گرفته چون ناچ ندارد. قبلی ها که ناچ داشتند فول ویو بودند و حالا هواوی مجبور شده اولترا را استفاده کند و سال های آینده هم احتمالاً شاهد سوپر و هایپر خواهیم بود. مارکتینگ به کنار، این نمایشگر بدون مزاحمت برای تماشای محتوا و بازی کردن، انتخاب بهتری محسوب می شود. البته تا دو-سه سال قبل هم نمایشگرها همینطور بودند و بعد بلای ناچ سرشان آمد. نسبت نمایشگر به بدنه در Y9s و Y9 پرایم 2019 به گفته هواوی 91 درصد و به گفته دیگران 84.5 درصد است که رقم درخشانی نیست ولی قابل قبول است.

نمایشگر اولترا فول ویو به لطف تعبیه ماژول دوربین سلفی روی لبه بالایی گوشی محقق شده که به فرمان شما بیرون می آید و پس از پایان کار هم سر جای خودش بر می گردد؛ البته برای این کار به یک ثانیه زمان نیاز دارد. این دوربین می تواند تا وزن 15 کیلوگرم را تحمل کند و بیش از 100 هزار بار بالا و پایین برود. در ضمن اگر گوشی از دستتان افتاد و دوربین سلفی بیرون بود، خودش به شکل خودکار جمع می شود.

از این دو ویژگی شاخص که بگذریم به طراحی دو گوشی می رسیم که کمی با یکدیگر تفاوت دارند. Y9 پرایم 2019 از طراحی دو قسمتی با بافت ابریشمی زیر پوشش پلاستیکی پشت بدنه استفاده کرده که زیر نور، جلوه زیبایی دارد. در Y9s شاهد پنل شیشه ای با رنگ پردازی متغیر هستیم که آن هم در نوع خودش جذاب است. البته برای ساده پسندان، رنگ مشکی هم تدارک دیده شده. با وجود طراحی مناسب لبه ها و ارگونومی مناسب، وزن هر دو گوشی کمی بیشتر از انتظار است.

تعبیه اثر انگشت Y9s روی لبه سمت راست یکی از بهترین انتخاب های هواوی طی سال های اخیر است. این حسگر با سرعت و دقت فوق العاده ای کار می کند و باعث می شود حسگرهای اپتیکال پرچمداران یا فناوری های نه چندان امن مثل تشخیص چهره را به دست فراموشی بسپارید.

هواوی Y9s و Y9 پرایم 2019 دوربین اصلی سه گانه دارند که در این رده قیمتی، ویژگی خوبی محسوب می شود. ترکیب دوربین اصلی باکیفیت، دوربین ثانویه با لنز فوق عریض و دوربین عمق سنج (که کار زیادی از دستش بر نمی آید) می تواند در اکثر شرایط جوابگوی نیاز شما باشد. طبیعتاً کیفیت دوربین اصلی Y9s بهتر از Y9 پرایم 2019 است.

هر دو گوشی مورد بحث با حافظه داخلی 128 گیگابایتی وارد بازار کشورمان شده اند که به این راحتی ها پر نمی شود و تقریباً برای تمام کاربران کفایت می کند. ظرفیت بالای حافظه رم و چیپست نه چندان جدید Kirin 710F هم می تواند خیال شما را برای اجرای اکثر اپ ها و بازی ها راحت کند.

نهایتاً باید به باتری 4000 میلی آمپر ساعتی اشاره کرد که با حداقل یک روز و نیم شارژدهی، این دو گوشی را به همراهی مطمئن برای شما تبدیل می کند. البته شارژر 10 واتی همراه Y9s یا Y9 پرایم 2019 کمی کام شما را تلخ خواهد کرد و باید برای شارژ کامل این دو گوشی صبر و حوصله به خرج بدهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی