ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویروس کرونا
علمی

ماسک نمکی ویروس کرونا را از بین می‌برد

ویروس کرونا با سرعت بالایی در حال رخنه به مناطق مختلف است و تنها سلاح اغلب افراد در برابر آن ماسک های معمولی است. به گفته یک متخصص کانادایی این ماسک ها در صورت استفاده ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | ۲۱:۳۰

ویروس کرونا با سرعت بالایی در حال رخنه به مناطق مختلف است و تنها سلاح اغلب افراد در برابر آن ماسک های معمولی است. به گفته یک متخصص کانادایی این ماسک ها در صورت استفاده ناصحیح نه تنها در برابر ویروس کرونا از شما حفاظت نمی کنند بله مضر هم هستند. با این وجود وی پوششی را ابداع کرده که کارایی ماسک های عادی را به شکل قابل توجهی بهبود می بخشد.

پروفسور Hyo-Jick Choi، مهندس پزشکی دانشگاه آلبرتای کانادا تاکید کرده که ماسک عادی تنها در برابر قطرات آب مملو از ویروس از فرد محافظت کرده و علی رغم گیر انداختن برخی ویروس ها، توانایی از بین بردن آنها را ندارد. در نتیجه امکان انتقال ویروس های گیر افتاده به دست یا سطوح مختلف وجود دارد.

Choi و همکارانش برای حل این مشکلات پوشش خاصی را طراحی کرده اند که به ماسک های عادی اضافه شده و کارایی آنها را چند برابر افزایش می دهد. این پوشش عمدتا از پتاسیم کلرید (KCl) و سدیم کلرید (NaCl) ساخته شده و به همین خاطر هزینه چندانی ندارد.

ویروس کرونا

زمانی که قطرات مایعات با هر اندازه ای با این نمک ها برخورد می کنند، در آن ها حل شده و بخار می شوند. در مرحله بعد نمک های حل شده کریستالیزه می شوند و لبه های تیز آنها هر نوع ویروسی را که از قطرات آب به جا مانده از بین می برد.

به گفته پروفسور Choi در آزمایشات صورت گرفته روی سه نوع ویروس آنفولانزا تمامی ویروس ها در فاصله پنج دقیقه پس از تماس با ماسک مجهز به این پوشش غیرفعال شده و ۳۰ دقیقه بعد نابود شده اند.

دانشگاه آلبرتا با توجه به این نتایج موفق در پی شرکایی برای تجاری سازی این نوع پوشش بوده و امیدوار است در بازه زمانی ۱۲ تا ۱۸ ماه آنها را به دست مصرف کنندگان برساند. تا آن زمان Choi توصیه می کند از استفاده مجدد ماسک ها خودداری کرده و قبل و بعد از استفاده دست هایشان را بشویند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • mohammad sharifi
    mohammad sharifi | ۱۴ بهمن ۱۳۹۸

    تا 12 ماه دیگه که همه زامبی شدیم ماسکای کوفتیت الان به درد میخوره

  • علی
    علی | ۱۳ بهمن ۱۳۹۸

    چقدر خوب و ساده.

  • min
    min | ۱۳ بهمن ۱۳۹۸

    آفرین به اینا میگن خدای دوم

مطالب پیشنهادی