ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقد و بررسی‌

آنر 9X در برابر سامسونگ گلکسی A50s؛ مقایسه کارآیی سخت افزاری

رقابتی ترین بخش در دنیای موبایل، بخش میان رده هاست و شرکت های مختلف تلاش می کنند تا با معرفی سریع مدل های جدید، سهم بیشتری از این بازار را در اختیار بگیرند. برندهای محبوبی ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

رقابتی ترین بخش در دنیای موبایل، بخش میان رده هاست و شرکت های مختلف تلاش می کنند تا با معرفی سریع مدل های جدید، سهم بیشتری از این بازار را در اختیار بگیرند. برندهای محبوبی مثل سامسونگ، هواوی، آنر و شیائومی در این بخش از بازار کشورمان حضور فعالی دارند. در این مطلب می خواهیم دو نماینده چینی و کره ای یعنی آنر 9X و سامسونگ گلکسی A50s را از نظر کارآیی سخت افزاری با یکدیگر مقایسه کنیم که هم اکنون به ترتیب 3.5 و 3.7 میلیون تومان قیمت دارند.

آنر 9X را پیش از این در دیجیاتو بررسی کرده ایم. این گوشی مثل همیشه ترکیبی از ویژگی های جذاب مثل نمایشگر تمام صفحه، دوربین سلفی پاپ آپ و دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی را با قیمت مناسب همراه کرده و یکی از گزینه های با ارزش بازار محسوب می شود. گلکسی A50s که جایگزین قهرمان میان رده ها یعنی گلکسی A50 (بررسی دیجیاتو) شده هم دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی دارد و نسبت به نسل قبل اندکی بهبود یافته است. در ادامه مشخصات سخت افزاری این دو گوشی را می بینید:

آنر 9X

گلکسی A50s

چیپست Kirin 710F (12 نانومتری) اگزینوس 9611 (10 نانومتری)
پردازنده اصلی هشت هسته‌ای

- 4 هسته 2.2 گیگاهرتزی A73

- 4 هسته 1.7 گیگاهرتزی A53

هشت هسته‌ای

- 4 هسته 2.3 گیگاهرتزی A73

- 4 هسته 1.7 گیگاهرتزی A53

پردازشگر گرافیکی Mali-G51 MP4 Mali-G72 MP3
ظرفیت حافظه رم 6 گیگابایت 6 گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی 128 گیگابایت 128 گیگابایت
ظرفیت باتری 4000 میلی‌آمپر ساعت 4000 میلی‌آمپر ساعت

همان طور که می بینید سخت افزار این دو گوشی روی کاغذ بسیار نزدیک به هم است و انتظار می رود کارآیی مشابهی هم داشته باشند. برای ارزیابی این موضوع از نرم افزارهای معتبر بنچمارک یعنی آنتوتو، گیکبنچ (4 و 5)، پی سی مارک و تری دی مارک استفاده می کنیم.

نتایج به دست آمده توسط آنر 9X و سامسونگ گلکسی A50s در تست های آنتوتو، گیکبنچ 4، گیکبنچ 5 و پی سی مارک را در ادامه می بینید:

نتایج بنچمارک آنر 9X
نتایج بنچمارک گلکسی A50s

همان طور که می بینید در تست آنتوتو به عنوان یکی از جامع ترین تست های کارآیی موبایل، گلکسی A50s حدود 4 درصد بهتر از آنر 9X عمل می کند. گیکبنچ توان پردازشگر اصلی را می سنجد و می بینید در حالت تک هسته ای، گلکسی A50s حدود 10 درصد قوی تر از آنر 9X است. البته با توجه به اختلاف 0.1 گیگاهرتزی سرعت هسته های پرقدرت A73، اختلاف عملکرد دو گوشی کمی بیشتر از انتظار است. در حالت چندهسته ای اما آنر 9X اندکی بهتر عمل می کند که باز هم انتظارش را نداشتیم. نهایتاً در تست پی سی مارک هم آنر 9X برتری نه چندان محسوسی به گلکسی A50s دارد.

نتایج فوق نشان می دهند کارآیی سخت افزار اصلی آنر 9X و گلکسی A50 تقریباً در یک سطح است و هر دو گوشی می توانند اکثر اپ ها و بازی های روز را اجرا کنند. البته آنر 9X گزینه ای به نام پرفورمنس مود دارد که پس از فعال کردنش، کارآیی دستگاه چند درصدی بهتر می شود. نتایج بنچمارک آنر 9X در حالت پرفورمنس را در زیر می بینید:

نتایج بنچمارک آنر 9X در حالت پرفورمنس

در حالت پرفورمنس، آنر 9X در تست های آنتوتو و پی سی مارک به ترتیب 3 و 24 درصد بهتر از گلکسی A50s عمل می کند اما اگر مدت زمان طولانی از آن استفاده کنید، دمای گوشی تا حدودی افزایش یافته و شارژدهی هم کمتر خواهد شد.

اپلیکیشن تری دی مارک یکی از بهترین گزینه ها برای تست کارآیی گرافیکی موبایل محسوب می شود. نتایج بنچمارک آنر 9X و گلکسی A50s با این برنامه را در زیر می بینید:

نتایج بنچمارک گرافیکی آنر 9X
نتایج بنچمارک گرافیکی گلکسی A50s

در چهار تست مختلف تری دی مارک می بینیم پردازشگر گرافیکی جدید Mali-G72 MP3 با وجود یک هسته کمتر، عملکرد بهتری نسبت به Mali-G51 MP4 دارد. گلکسی A50s در این تست ها به طور میانگین 40 درصد بهتر از آنر 9X عمل می کند. فعال کردن حالت پرفورمنس اندکی اوضاع را بهبود می دهد ولی باز هم اختلاف کارآیی گرافیکی گلکسی A50s و آنر 9X حدود 28 درصد است.

نتایج بنچمارک گرافیکی آنر 9X در حالت پرفورمنس

البته ما بازی هایی مثل آسفالت 9، شدوفایت 3، ریل ریسینگ 3 و وکتور 2 را روی هر دو گوشی اجرا کردیم و نتیجه کاملاً رضایتبخش بود، یعنی هم آنر 9X و هم گلکسی A50s توانستند این بازی ها را بدون لگ اجرا کنند. در مورد کارآیی آنر 9X در حوزه گیمینگ می توانید این مطلب را در ویجیاتو بخوانید. آنر 9X همچنین قابلیتی به نام GPU Turbo 3.0 دارد که اجرای برخی عناوین محبوب مثل فورتنایت را در این گوشی بهبود می بخشد. توضیحات بیشتر در مورد این قابلیت و همچنین لیست عناوین پشتیبانی شده در GPU Turbo 3.0 را می توانید اینجا ببینید.

توان سخت افزاری آنر 9X و گلکسی A50s تقریباً نزدیک به هم است و هر دو به باتری 4000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده اند، اما نتیجه تست باتری این دو گوشی با اپلیکیشن پی سی مارک در شرایط مشابه، نشان می دهد میان رده چینی حدود 24 درصد شارژدهی بیشتری دارد.

چیپست گلکسی A50s با فناوری 10 نانومتری ساخته و انتظار می رود در مقایسه با چیپست 12 نانومتری آنر 9X بهینه تر عمل کند، اما در عمل می بینیم آنر توانسته شارژدهی بیشتری داشته باشد. به زودی می توانید مقایسه کامل این دو گوشی را در دیجیاتو بخوانید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • Ali R
    Ali R | ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

    برند های چینی پیشرفت عالی ایی داشتند و همین الان جای سامسونگ رو گرفتند و تقریبا میشه گفت اپل فتح آخرشون باید باشه (که بعیده)
    در مورد این میانرده هم آنر با اینکه قیمتش پایینتره اما کیفیت و مزایای خوبی داره ، اما باید دید این دو گوشی توی نقد های تخصصی چیکار میکنند . در جواب آقای چالتون هم باید بگم این مشکلات رو سامسونگ هم داره و یه گشتی بزنی کم پیدا نمیشه . (بخصوص a50)

  • BENI.chalton
    BENI.chalton | ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

    سری a های سامسونگ بهترین میان رده های بازار جهانی هستن که امکانات و کیفیت ساخت بالایی رو داذن،کلا محصولات هوآوی و شیائومی رو قبول ندارم کیفیت ساخت پایینی دارن،گوشی های هواوی از که مشکل برد سوزی و هارد سوزی دارن و گوشی های شیائومی هم مثل mi9 lite مشکل ای سی شارژ دارن.

    • miladcvl
      miladcvl | ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

      اتفاقا سری a سامسونگ کیفیت ساخت به شدت پایینی داره مثل a50 که بدنه پلاستیکی داره و گوریلا گلس 3 برای صفحه نمایش استفاده کرده. در حالی که همین می 9لایت که میگی از فریم آلومینیومی و بدنه شیشه ای از جنس گوریلا گلس 5 استفاده کرده. حالا کدوم کیفیت ساخت پایینی دارن؟ من خودم 4 ماهه می9 لایت دارم مشکل ای سی شارژ اینا نداشتم کسی ام ندیدم این مشکل رو داشته باشه لطفا بدون منبع حرف نزنید. قبل این گوشی هم 3 سال نوت 4 ایکس داشتم همین الانشم بدون مشکل داره کار میکنه.

      • BENI.chalton
        BENI.chalton | ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

        دوست عزیز واقعیت هارو باید گفت تا تو این وضعیت مملکت حداقل مردم تصمیم درست بگیرن،سری A های سامسونگ پرفروش‌ترین گوشی های میان رده بازار جهانی موبایل هستن و با کیفیت ترین میان رده های بازار،کیفیت ساخت گوشی های شیائومی خیلی پایین تر از
        سامسونگ و اپل هست،من رفیقم یه mi8 داشت از ارتفاع یک متری افتاد بغل گوشی کاملا شکست و گوشی رو میدیدی دلت رو در جا میزد،هر گردی که گردو نمیشه،هر آلمینیومی هم آلمینیوم نیست،گوشی های شیائومی از آلمینیوم کيفيت پایین استفاده میکنن تا هزینه گوشی پایین بیاد فکر میکنی چرا قیمت گوشی هاش پایین هست چون از کیفیت قطعاتش میزنه،همین گوریلا گلس 5 رو هم که میگی درجه بندی داره میاد برای کاهش هزینه ها از گوریلا گلس 5 با مقاومت کمتر سفارش میده،کافیه بری علائدین امار بگیری ببینی چه گوشی هایی از شیائومی خرابی زیادی دهرن این یه نمونه که برای حدودا 3 هفته پیش بود که اسکرین گرفتم

        http://uupload.ir/files/rpp_20200107_162440.jpg

        • miladcvl
          miladcvl | ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

          اگه قرار بر پرفروش بودن باشه که پراید خودمونم پرفروشه دلیل بر این میشه که کیفیتش بالاست؟ شما برو سایت دیوار همه a50 رو‌گذاشتن برا فروش همشونم یا مشکل مالی دارن یا سربازن?? من تعجب میکنم از شما دیگه همه میدونن خرابی سری a سامسونگ خیلی بالاست.‌در ضمن برای افزایش اطلاعتون گوریلا گلس یه استاندارد ثابت هست نمیشه که یه کمپانی بیاد بگه مال منو ضعیف تر بساز تا ارزون تر دربیاد!!!! لطفا حرف های من در آوردی نزنید.‌در ضمن شیائومی یا هواوی هم مال بابام نیست.
          در مورد آلومینیوم هم هر چی باشه به هر حال از پلاستیک مستحکم تره!!
          سامسونگ فقط پول برندش رو‌میگیره و‌چیز خاصی تحویل مشتری نمیده. شما برو حسگر‌ اثر انگشت A50 رو‌با mia3 مقایسه کن ببین سامسونگ چه‌کلاهبرداریه!!

          • BENI.chalton
            BENI.chalton | ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

            عزیزم پراید به خاطر انحصارش هست که فروشش زیاده و مردم مجبور هستن دقت کن مجبور هستن،بعدشم این مثالی که زدی ربطی نداشت چون سامسونگ فروشش جهانی هست،یعنی مردم اروپا و آمریکا نمیفهمن شما در داخل ایران تو سایت دی.جیاتو میفهمی؟??ایفون 6 هم آلمینیوم بود عزیزم ولی دیدیم چه جوری خم میشد و اس 5 رو که با پلاستیک بود رو طرف نتونست خم کنه،من برای 6 نفر a50 و برای یک نفر a80 گرفتم همشون راضی هستن،شما هر چقدر هم تلاش کنی باز نمیتونی قانع کنی که شیائومی بی کیفیت نیست،این داستان ثابت شده هست،و اما در مورد سفارش قطعات لطفا برو تحقیق کن تا خوانندگان اینجارو گمراه نکنی،شیائومی برای کاهش هزینه ها از قطعات با درجه کیفیت پایین تر استفاده میکنه.
            الان ایفون xs و گلکسی اس 10 رو هم زیاد گذاشتن تو دیوار واسه فروش،حتما اینا هم به درد نمیخورن؟هر گوشی رو زیاد واسه فروش میزارن مشکل داره؟؟؟؟؟ ?عجب دلیل چرتی،هر گوشی که فروشش میلیون عددی هست قطعا بازار دستت دومش هم برای فروش زیاده اینو بدون،همین a50 میدونی تو همین ایران چند میلیون فروش داشته پس قطعا بازار دست دوم a50 هم زیاد باشه طبیعی هست، تمام حرفایی که زدی بچه گانه و بی معنی بود دیگه حرفی ندارم راحت باش،هیچ جواب قانع کننده ای نداشتی بزنی و هز رو تعصب حرف زدی.

          • miladcvl
            miladcvl | ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

            نرود میخ آهنین در سنگ!! نفهمیدیم فن‌ سامسونگی!!???

    • حمید مقدسی
      حمید مقدسی | ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

      فکر نمی کنم به این راحتی بشه در مورد کل محصولات هواوی و شیائومی نظر داد. حداقل تجربه چندین ساله من اینو میگه.

  • Elahimanesh
    Elahimanesh | ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

    قیمت این دوتا یکی نیست. بازار ایران ملاک نیست.

    • Elahimanesh
      Elahimanesh | ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

      قیمت honor 9x برابر با  167.88 دلار و قیمت galaxy a50 باربر با  239.99 دلار هست.

    • حمید مقدسی
      حمید مقدسی | ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

      برای کسی که توی ایران زندگی می کنه و میخواد گوشی بخره، بازار ایران ملاکه.

مطالب پیشنهادی