ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

خبرهای خودرویی هفته؛ از خودرو برقی فراری تا اوضاع نامساعد نیسان

جهان خودرو در روزهای گذشته نیز همچون همیشه مملو از خبرهای گوناگون بود. طبق روالی که از چند وقت پیش شروع کرده ایم، این بار هم قصد داریم به طور خلاصه وار به برخی از ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

جهان خودرو در روزهای گذشته نیز همچون همیشه مملو از خبرهای گوناگون بود. طبق روالی که از چند وقت پیش شروع کرده ایم، این بار هم قصد داریم به طور خلاصه وار به برخی از این خبرها نگاهی گذرا داشته باشیم. اگر این موضوع برایتان جذابیت دارد، دعوت می کنیم با ادامه مطلب همراه دیجیاتو باشید.

احتمال عرضه شاسی بلند فول سایز توسط جنسیس یکی از اخبار خودرویی مهم روزهای قبل بود. بر اساس گزارش نشریه موتور ترند، برند لوکس کره ای ها می خواهد با معرفی GV90 به مصاف مدل های مطرحی چون ب ام و X7 و مرسدس بنز GLS برود. این برند چندی پیش با رونمایی از GV80 به کلاس کراس اوورهای سایز متوسط لوکس وارد شد تا با X5 و GLE رقابت کند.

خبرهای خودرویی

انتخاب فراری به عنوان قدرتمندترین برند جهان از سوی Brand Finance دومین خبر جالب مربوط به هفته پیش است. این آژانس مستقل که در زمینه تحلیل بازار و رتبه بندی برندها فعالیت می کند، در آخرین گزارش سالانه خود با اعطای امتیاز 94.1 از نهایت 100 امتیاز ممکن فراری را قوی ترین برند حال حاضر دنیا برگزیده است. این دومین سال متوالی است که اسب سرکش ایتالیایی با پشت سر گذاشتن نام های بزرگی چون مک دونالد، کوکا کولا، دیزنی و لگو در رتبه نخست جای می گیرد.

خبرهای خودرویی

خبر دیگر در رابطه با فراری اینکه پتنت های اخیر نشان می دهند این شرکت خود را برای ارایه اتومبیلی تمام الکتریکی آماده می کند. طرح های اولیه لو رفته از این پتنت ها حکایت از آن دارند مدل مذکور به چهار موتور برقی مستقل مجهز بوده و ظرفیت حمل دو سرنشین را خواهد داشت؛ همچنین پلتفرم این خودرو به گونه ای طراحی خواهد شد که امکان استفاده از یک موتور درون سوز نیز در آن وجود داشته باشد. اما علی رغم فاش شدن این پتنت ها، برای تولید مدل برقی با نشان اسب سرکش باید حداقل پنج سال دیگر در انتظار بمانیم، چرا که به گفته لوئیز کامیلری مدیرعامل فراری با توجه به تکنولوژی فعلی باتری، این شرکت زودتر از 2025 به سراغ پیشرانه های تمام الکتریکی نخواهد رفت.

خبرهای خودرویی

صحبت از خودروهای برقی شد، چهارمین خبر مهم هفته قبل با این دسته از خودروها در ارتباط است. به گزارش لس آنجلس تایمز سال گذشته با وجود معرفی 45 مدل جدید برقی و هیبریدی شارژی در بازار ایالات متحده، فروش خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی در مقایسه با سال 2018 برابر با 6.8 درصد افت کرده و به 325 هزار دستگاه کاهش یافته است. کارشناسان فاکتورهایی چون نگرانی از مسافت قابل پیمایش، قیمت بالاتر در مقایسه با رقبای بنزینی و بهای پایین سوخت را از جمله علل اصلی افت تقاضا برای اتومبیل های الکتریکی می دانند. طبق گزارش لس آنجلس تایمز تسلا مدل 3 در صدر پرفروش ترین خودروهای الکتریکی آمریکا قرار داشته و برخلاف آمار کلی، فروش آن در سال 2019 با 14 درصد رشد همراه بوده است.

خبر پنجم باز هم به تسلا تعلق دارد. این خودروساز کالیفرنیایی تحویل حداقل 500 هزار خودرو در سال 2020 را هدفگذاری کرده است. طبق آمار در سال 2019 تسلا موفق به فروش  367,500 مدل مختلف شده که این رقم در مقایسه با سال 2018 حدود 50 درصد افزایش را نشان می دهد.

شاید برخی فروش 500 هزار خودرو توسط تسلا را رویایی خوشبینانه تصور کنند، اما با توجه به ارتقای کارخانه فریمانت و آغاز عرضه کراس اوور مدل Y تحقق این رویا چندان هم دور از انتظار نخواهد بود.

تصمیم هیوندای برای تبدیل شدن به بزرگ ترین فروشنده اتومبیل های برقی در اروپا، ششمین خبری است که برای شما مخاطبین گرامی دیجیاتو انتخاب کرده ایم. این خودروساز کره ای قصد دارد با کاهش زمان تحویل و سرعت بخشیدن به میزان تولید مدل های برقی، به آمار فروش بیش از 80 هزار خودروی الکتریکی در سال 2020 دست پیدا کند.

کراس اوور کوچک کونا به عنوان یکی از تولیدات برقی هیوندای، این روزها با استقبال بالایی در اروپا مواجه شده، به همین جهت تولید آن از ماه مارس در جمهوری چک آغاز خواهد شد. آیونیک و شاسی بلند هیدروژنی نکسو دیگر مدل های سبز هیوندای را تشکیل می دهند.

خبر بعدی به شرکت نیسان مربوط می شود. این خودروساز ژاپنی در ایالات متحده روزهای خوبی را سپری نکرده و با کاهش فروش 9.9 درصدی محصولات خود در این کشور مواجهه شده است.

بر اساس آمار سهم نیسان از بازار ایالات متحده، از 8.6 درصد در سال 2018 به 7.9 درصد در سال 2019 تنزل پیدا کرده است. این امر سبب شده مدیران نیسان برای کاهش هزینه ها پیشنهاد بازخرید را به کارکنان ثابت و پاره وقت شاغل در کارخانه های آمریکا ارایه کنند.

این طرح داوطلبینی را که دارای حداقل 52 سال هستند، در بر می گیرد. در حال حاضر بیش از 20 هزار نفر در کارخانه های نیسان و اینفینیتی در آمریکا مشغول به کار هستند. سال گذشته نیز این شرکت طرح مشابهی را برای بازخرید بعضی از نیروهای خود اجرا نموده بود.

هشتمین و آخرین خبر مهم هفته قبل را به بنتلی اختصاص می دهیم. برند لوکس ساز انگلیسی نسخه ای خاص از کوپه جذاب کانتیننتال GT را برای مسابقات GP Ice Race اتریش توسعه داده است. با توجه به اینکه این مسابقات در مسیری پوشیده از برف و یخ برگزار می شود، مدل مذکور به تایرهای پیرلی اسکورپیون تجهیز شده تا چسبندگی مناسبی را با سطوح لغزنده داشته باشد. این نسخه از کانتیننتال GT از لحاظ ظاهری با مدل های استاندارد کاملا متفاوت است. رنگ آمیزی خاص بدنه، باربند ویژه حمل چوب اسکی و چراغ های LED سقفی از جمله وجوه تمایز این خودرو با مدل های استاندارد به شمار می روند.

خبرهای خودرویی

برخلاف نمای ظاهری در زیر کاپوت تغییری رخ نداده و موتور 6 لیتری 12 سیلندر کانتننتال GT مخصوص مسابقات برف و یخ کماکان 626 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. با چنین پیشرانه توانمندی کوپه لوکس انگلیسی ها شتابی برابر با 3.6 ثانیه و حداکثر سرعتی برابر با 321 کیلومتر در ساعت دارد.

خبرهای خودرویی

تغییرات بخش فنی به مواردی چون افزایش ارتفاع به اندازه 15 میلی متر و تعویض اگزوز استاندارد با نمونه ساخت شرکت Akrapovic محدود می شود. به منظور رعایت ایمنی در داخل کابین از میله های محافظ و سیستم اطفاء حریق استفاده شده، همچنین صندلی های استاندارد جای خود را به نمونه های مسابقه ای داده اند. شایان ذکر است این دوره از سری مسابقات GP Ice Race که پس از وقفه ای طولانی سال گذشته احیا شده، دوم فوریه (13 بهمن) در پیستی 600 متری برگزار می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Javad Fathi
    Javad Fathi | ۱۴ بهمن ۱۳۹۸

    وقتی تولید نیسان ابی متوقف شه باید هم نابسامان شن!

مطالب پیشنهادی