ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

معرفی و بررسی خودرو

مقایسه عملکرد دو نسل مرسدس AMG G63 در میدان نبرد [تماشا کنید]

مرسدس بنز G کلاس بالاخره پس از 38 سال تولید، در نمایشگاه خودروی دیترویت 2018 وارد نسل دوم شد. اگر چه از لحاظ ظاهری نسل جدید این شاسی بلند نمادین تغییرات زیادی به خود ندیده، ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۵

مرسدس بنز G کلاس بالاخره پس از 38 سال تولید، در نمایشگاه خودروی دیترویت 2018 وارد نسل دوم شد. اگر چه از لحاظ ظاهری نسل جدید این شاسی بلند نمادین تغییرات زیادی به خود ندیده، اما در بخش پلتفرم و تکنولوژی های به کار رفته شاهد بروزآوری های متعددی هستیم.

مقایسه دو نسل از مرسدس AMG G63
نسل دوم مرسدس AMG G63

حتما می دانید که محصولات مختلف مرسدس بنز، با تجهیزات و پیشرانه هایی متفاوت به فروش می رسند. این امر را می توان از کد به کار برده شده برای هر مدل تشخیص داد. چنانچه مدلی از مرسدس حامل کد 63 باشد، به معنای آن است که در زیر کاپوت خودرو قدرتمندترین موتور ساخت این شرکت آلمانی قرار دارد.

مقایسه دو نسل از مرسدس AMG G63
نسل اول مرسدس AMG G63

اما عبارت "قدرتمندترین موتور" ارتباط مستقیمی با زمان تولید دارد. برای نمونه نسل قبلی G63 که تا همین دو سال پیش ساخته می شد، از موتور 5.5 لیتری V8 توئین توربو سود می برد. این در حالی است که G63 مدل 2019 نیروی خود را از موتور معروف 4 لیتری V8 و توئین توربوی مرسدس AMG دریافت می کند.

بر اساس کاتالوگ موتور 5.5 لیتری G63 2018 توانایی تولید 571 اسب بخار قدرت و 760 نیوتن متر گشتاور را دارد. نیروی تولیدی این موتور از طریق گیربکس هفت سرعته خودکار اتوماتیک به سمت هر چهار چرخ هدایت می شود.

در مقابل موتور 4 لیتری G63 2019 می تواند 585 اسب بخار و 850 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این موتور هم در همکاری با گیربکس 9 سرعته خودکار هر چهار چرخ را به حرکت وادار می کند. نگاهی به خروجی موتور دو مدل نشان می دهد که موتور نسل دوم G63 علی رغم حجم کمتر، به لطف مهندسی بالاتر خروجی بهتری دارد.

مقایسه دو نسل از مرسدس AMG G63

به منظور نمایش میزان تفاوت عملکرد دو مدل، دست اندرکاران نشریه Carwow اخیرا یک مسابقه درگ جذاب بین دو نسل از G63 ترتیب داده اند. نکته جالب توجه اینکه وزن دو مدل تقریبا یکسان بوده و G63 2019 با 2,560 وزن تنها 10 کیلوگرم از G63 2018 سنگین تر است، به همین جهت در این رویارویی نقش قوای محرکه بهتر مشخص می شود.

مقایسه دو نسل از مرسدس AMG G63

از آنجایی که مقایسه دو مدل حاوی نکات جالبی است، دعوت می کنیم با تماشای ویدیوی ضمیمه شده با تفاوت های دو نسل G63 بهتر و بیشتر آشنا شوید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی