ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار؛ با بهترین اپلیکیشن‌های PDF خوان موبایل آشنا شوید

با اینکه خواندن کتاب‌های کاغذی و ورق زدن آن‌ها لطف زیادی دارد اما نمی‌توان منکر این قضیه شد که در زندگی‌های شلوغ امروزی، خیلی وقت‌ها امکان به دست گرفتن کتاب چاپی برایمان مهیا نیست. بنابراین ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

با اینکه خواندن کتاب‌های کاغذی و ورق زدن آن‌ها لطف زیادی دارد اما نمی‌توان منکر این قضیه شد که در زندگی‌های شلوغ امروزی، خیلی وقت‌ها امکان به دست گرفتن کتاب چاپی برایمان مهیا نیست. بنابراین برای حفظ عادت کتابخوانی، چاره‌ای جز روی آوردن به روش‌های دیجیتالی نداریم. البته این تنها مزیت خواندن کتاب‌های الکترونیکی نیست و با خرید کمتر کتاب‌های کاغذی به قطع کمتر درختان و حفظ محیط زیست نیز کمک می‌کنیم.

خواندن فایل کتاب‌ها، جزوات و متون نوشتاری روی اسمارت‌فون‌ها قطعا بسیار ساده‌تر از لپتاپ‌ها و کامپیوترهای شخصی است و به همین خاطر نیاز به اپلیکیشنی مناسب برای هرچه راحت‌تر خواندن متون روز به روز بیشتر احساس می‌شود.

در بین فرمت‌های مختلفی که برای ارائه متون دیجیتالی ابداع شده، PDF با اختلاف بهترین و کارآمدترین آن‌ها به حساب می‌آید. احتمالا همه شما با Adobe Acrobat Reader آشنا هستید و آن را به عنوان نرم‌افزار و البته اپلیکیشن استاندارد PDF خوان به دیگران توصیه کرده‌اید. با این حال PDF خوان‌های متعدد دیگری وجود دارند که بعضا نه تنها با کیفیت Adobe برابری می‌کنند بلکه در جهاتی از آن پیشی می‌گیرند. در مطلب پیش رو به معرفی بهترین PDF خوان های موبایل می‌پردازیم. با دیجیاتو همراه باشید.

Foxit PDF Reader

بهترین PDF خوان های موبایل

احتمالا شناخته شده‌ترین نام در لیست بهترین PDF خوان های موبایل Foxit PDF Reader باشد چرا که نرم‌افزار دسکتاپ آن هم از محبوبیت ویژه‌ای بین کاربران برخوردار است. با Foxit علاوه بر اینکه می‌توانید فایل‌های پی‌دی‌اف را بخوانید، امکان دسته‌بندی و مرتب کردن فایل‌های مختلف پی دی اف را نیز خواهید داشت. علاوه بر این‌ها Foxit به غیر از کاربردش برای خواندن متوان می‌تواند به خوبی به عنوان یک ابزار آفیس مورد استفاده قرار بگیرد.

مثلا اگر نیاز به پر کردن فرمی در قالب پی دی اف داشته باشید، یا فایل‌هایتان دارای پسورد یا certificate باشند می‌توانید از Foxit استفاده کنید. البته برخی از این قابلیت‌ها را تنها بعد از پرداخت 0.99 دلار در دسترس خواهید داشت اما اگر هدفتان در استفاده از Foxit فقط به خواندن و علامتگذاری متون خلاصه می‌شود نسخه رایگان این اپلیکیشن امکانات استانداردی در این زمینه به شما ارائه می‌کند.

Foxit PDF Reader Mobile

Foxit PDF Reader Mobile

سازنده: Foxit Software Inc قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 60/90 مگابایت زبان:

Xodo PDF Reader

Xodo را شاید بتوانیم بهترین ابزار PDF خوان رایگان به حساب بیاوریم. این اپلیکیشن علاوه بر اینکه بسیار سریع است و زمان بارگذاری کوتاهی دارد، امکاناتی از جمله پر کردن فرم‌های PDF و امضای آن‌ها را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد. در حوزه خواندن و علامتگذاری متون PDF نیز انواع قابلیت‌های مورد انتظار را در Xodo خواهید یافت. مثلا یادداشت برداری، بوکمارک کردن یا همان نشانه‌گذاری صفحات، امکان ذخیره در کلاود، مدیریت فایل‌ها و... از این جمله هستند.

با توجه به اینکه Xodo کاملا رایگان است و پرداخت‌های درون برنامه‌ای هم ندارد حجم امکاناتی که در اختیارتان قرار می‌دهد واقعا قابل توجه است. علاوه بر این Xodo یک افزونه کروم هم دارد که می‌توانید با استفاده از آن فایل‌هایتان را از دراپ باکس و گوگل درایو به طور مستقیم در این اپ باز کنید.

Xodo PDF Reader & Editor

Xodo PDF Reader & Editor

سازنده: Xodo Technologies Inc قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 40/متغیر مگابایت زبان:

Moon+ Reader

Moon+ Reader برای آن‌هایی که از یک اپلیکیشن PDF خوان انتظار امکانات منحصر بفرد دارند گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. با این برنامه علاوه بر اینکه می‌توانید انواع و اقسام علامتگذاری‌های متداول را روی متون انجام دهید، قابلیت‌هایی همچون امکان اعمال تم‌های مختلف، 5 مُد اسکرول خودکار، امکان تنظیم نور صفحه با سوایپ و موارد متعدد دیگر را نیز در اختیار خواهید داشت.

علاوه بر اینها، Moon+ Reader از فرمت‌های دیگر متنی مثل EPUB و EPUB3 نیز پشتیبانی می‌کند تا بتوانید فایل‌های متنی غیر PDF را هم با آن به راحتی بخوانید. اگر هم عادت به مطالعه فایل‌های پی دی اف در حالت landscape دارید یا با تبلت کار می‌کنید، قابلیت Dual page فایل متنی شما را به صورت یک کتاب واقعی و با دو صفحه کنار هم نمایش می‌دهد.

Moon+ Reader

Moon+ Reader

سازنده: Moon+ قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: متغیر مگابایت زبان:

Librera

Librera از آن دست اپلیکیشن‌هایی است که سازندگان هر چندوقت یک بار دستی به سر و رویش می‌کشند و آن را با قابلیت‌های جدید آپدیت می‌کنند. در حال حاضر Librera را می‌توانیم یک متن خوان همه کاره به حساب بیاوریم که از فرمت‌های مختلف زیادی همچون PDF، EPUB، EPUB3، MOBI، DJVU و... پشتیبانی می‌کند. طراحی Librera هم مدرن و زیباست و مد شب و روز نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

علاوه بر این‌ها می‌توانید رنگ فونت‌ها و پس زمینه را نیز به سلیقه خودتان تغییر دهید. قابلیت تشکیل لیست هم در Librera قرار داده شده تا بتوانید کتاب‌های مورد علاقه‌تان را در آن دسته‌بندی کنید. با اینکه شاید در هنگام کار با این اپلیکیشن به باگ‌های گاه و بیگاه برخورد کنید اما همچنان می‌توان آن را یک PDF خوان خوب به حساب آورد.

Librera

Librera

سازنده: Librera قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 16 مگابایت زبان:

PDF Pro 3

اگر آیفون دارید و به دنبال یک اپلیکیشن PDF خوان با امکانات زیاد می‌گردید یکی از بهترین انتخاب‌های پیش رویتان PDF Pro 3 خواهد بود. با این اپلیکیشن تمام امکانات نشانه و کامنت‌گذاری روی فایل‌های پی دی اف برایتان فراهم است. اگر تعداد فایل‌های متنی‌تان زیاد است با استفاده از لیبل‌های رنگی می‌توانید آن را دسته‌بندی کرده و مرتب کنید.

علاوه بر این نایت مد هم در PDF Pro 3 حضور دارد تا در هنگام مطالعه شبانه به چشمانتان آسیب وارد نشود. نسخه رایگان این اپلیکیشن شامل امکانات خوبی می‌شود و احتمالا نیازی به پرداخت هزینه نسخه پریمیوم نخواهید داشت.

PDF Pro 3

PDF Pro 3

سازنده: Dominic Rodemer قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 80 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • mamadr€Za
    mamadr€Za | ۱۴ بهمن ۱۳۹۸

    من زودو دارم خیلی عالیه،بقیه رو نمیدونم. شما بی نظیر ها رو معرفی میکنید،ممنون...

مطالب پیشنهادی