ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تقویت ۱۰ برابری سیگنال وای فای به کمک سطوح هوشمند

یکی از معضلات کوچک کردن دستگاه‌ها، جا دادن آنتن‌های وای فای در آن‌هاست، زیرا این آنتن‌ها به فضای مناسبی نیاز دارند تا سیگنال قدرتمندی ارسال کنند. محققین دانشگاه MIT برای این منظور راه‌حل جالبی دارند: ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

یکی از معضلات کوچک کردن دستگاه‌ها، جا دادن آنتن‌های وای فای در آن‌هاست، زیرا این آنتن‌ها به فضای مناسبی نیاز دارند تا سیگنال قدرتمندی ارسال کنند. محققین دانشگاه MIT برای این منظور راه‌حل جالبی دارند: سطوح هوشمند.

پیش از این که با خود بگویید «باز هم یک چیز جدید هوشمند با وعده‌های بلندپروازانه»، باید اعلام کنیم که این سطح هوشمند که از دل آزمایشگاه MIT CSAIL بیرون آمده، بسیار کاربردی‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید. این سطوح با تقویت ۱۰ برابری سیگنال‌ها، به راحتی پوشش وای فای را به تمامی نقاط خانه می‌آورند.

سطوح هوشمند RFocus از ۳ هزار آنتن ریز و کوچک تشکیل شده و به کمک نرم‌افزار اختصاصی، طوری برنامه‌ریزی می‌شود تا حداکثر میزان دریافت سیگنال را داشته باشد. این کار به کلی سیستم‌ها تقویت‌‌کننده وای فای و استفاده از چند آنتن را از بین می‌برد. یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از این سطوح هوشمند، هزینه پایین ساخت آن‌هاست.

سطوح هوشمند

ساخت هر ردیف از این آنتن‌ها تنها چند سنت هزینه دارد که نسبت به سیستم‌های متداول تقویت سیگنال، هم هزینه کمتری دارد و هم برق کمتری مصرف می‌کند. همچنین این سطوح هیچ نیازی به آمپلی فایر و تقویت‌‌کننده ندارند و در نتیجه نیروی زیادی نیاز ندارند.

محققین دانشگاه MIT هیچ زمان‌بندی مشخصی در رابطه با عرضه سطوح هوشمند RFocus ارائه ندادند. در حال حاضر آن‌ها در حال تغییر و بهینه‌سازی طراحی این سطوح هستند تا در نهایت بتوانند این سطوح را در مقیاس بزرگ‌تر تولید کنند. در بدترین حالت این سطوح می‌توانند سیگنال‌های وای فای و حتی 5G را تقویت کرده و به مسافت‌های بیشتری ارسال کنند.

بهترین کاربرد این سطوح هوشمند نیز در دستگاه‌های مبتنی بر اینترنت اشیاء است که به دلیل ابعاد کوچکشان، نمی‌توانند آنتن‌های بزرگ و قدرت‌مند را در خود جای دهند و عموما به وسیله‌ای دیگر برای ارتباط وابسته هستند. در نتیجه به کمک این سطح هوشمند، می‌توان امیدوار بود که طراحی محصولات کمی بهتر شود و دیگر سازنده‌ای نگران جای دادن آنتن‌های حجیم در ابعاد کوچک نباشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی