ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمارهای دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران اعلام شد

دوازدهمین  جشنواره وب و موبایل ایران به ایستگاه پایانی خود نزدیک می‌شود و عوامل این رویداد با ارائه آمارهایی از شرکت‌کنندگان و دیگر زوایای این دوره از جشنواره، اعلام کردند که بیشترین مشارکت از سوی ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۵

دوازدهمین  جشنواره وب و موبایل ایران به ایستگاه پایانی خود نزدیک می‌شود و عوامل این رویداد با ارائه آمارهایی از شرکت‌کنندگان و دیگر زوایای این دوره از جشنواره، اعلام کردند که بیشترین مشارکت از سوی شرکت‌کنندگان در بخش فروشگاه‌های تخصصی رخ داده و کمترین مشارکت نیز از سمت نیازمندی‌های شهرها و استان‌ها بوده است.

«شایان شلیله» بنیانگذار رویداد با اعلام این نکته که هدف جشنواره وب و موبایل ایران توسعه فضای کسب‌وکارهای آنلاین است، کمک کردن به استارتاپ‌های نوپا برای بیشتر شناخته شدن است و همچنین در کنار آن کمک به استارتاپ‌هایی که چند سالی از عمرشان گذشته و نیاز به جلب اعتماد عمومی دارند، از دیگر اهداف جشنواره است. او می‌گوید در ۱۲ سال گذشته ۲۱۱۵۳ وبسایت و ۷۴۱۲ اپلیکیشن موبایل در این رویداد ثبت نام کرده‌اند:

«در رویداد امسال ۲۵۶۶ وب‌سایت ثبت نام کرده‌اند که ۱۹۰۲ از آنها تایید شده و از بین ۵۲۶ اپلیکیشن موبایلِ تعداد ۴۲ اپلیکیشن به مرحله نهایی رسیدند. همچنین تا کنون ۱۸۲.۲۰۹ رای در مرحله اول ثبت نام صورت گرفته و در رای گیری مردمی نیز ۳۰۲.۳۸۵ رای تا به امروز اخذ شده است.»

جشنواره وب و موبایل ایران

به گفته شلیله آنها از ۲۸ نفر داور برای داوری این رویداد دعوت بعمل آوردند که ۲۱ نفر از آنها در شورای داوران باقی ماندند. او همچنین می‌گوید در بخش گروه‌های ویژه فناوری بیش از ۷۰ شرکت دانش بنیان در ۶ شاخه مختلف تا به امروز در جشنواره ثبت نام به عمل آوردند. شلیله می‌گوید آنها قصد دارند ۵۱ تندیس برای بهترین وبسایت‌ها و ۳۴ تندیس برای بهترین اپلیکیشن‌های موبایل در نظر بگیرند و همچین ۱۸ تندیس به گروه‌های ویژه اهدا نمایند. او در ادامه صحبت‌های خود به بیشترین مشارکت‌ها و کمترین مشارکت‌ها اشاره کرد و گفت:

«فروشگاه‌های تخصصی و خدمات مربوط به کسب‌وکارها (B2B)، فروشگاه آنلاین، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، آموزش آنلاین و وب‌سایت‌های شخصی بیشترین مشارکت را در این دوره از جشنواره داشتند و کم‌ترین مشارکت به نیازمندی‌های استان‌ها، خرید بلیت سینما و تئاتر، تامین‌کنندگان اینترنت و زیرساخت، شرکت‌های عضو سازمان بورس و بازی آنلاین ایرانی تحت وب مرتبط است.»

شلیله با اشاره به رویداد هفت شهر تاکید کرد که آنها شعار ایران تهران نیست را در این دوره از جشنواره به مرحله عملیاتی رسانده‌اند و در شهرهای اصفهان، مشهد، رشد، قزوین، یزد، بابلسر و شیراز این جشنواره را ادامه داده‌اند: «در این مراسم‌ها از ۲۰ استارتاپ استانی تقدیر شد و بیش از ۲۰۰۰ نفر در آنها شرکت کردند و به ۵۰ سخنرانی بومی گوش دادند.»

جشنواره وب و موبایل ایران

او خبر داد که در هفت شهر بعدی که در سال ۱۳۹۹ برگزار می‌شود، شهرهای تبریز، کرمان، اهواز و بندرعباس جزو کاندیداهای تایید شده هستند و شهرهای دیگر نیز به زودی معرفی خواهند شد. «میلاد احرام‌پوش»، هم‌بنیان‌گذار این رویداد نیز گفت: «در مراسم اختتامیه تلاش خواهیم کرد تا عصاره سخنرانی‌هایی که در طول هفت شهر شنیده شده را در پایتخت بشنویم و در انتخاب سخنرانان و مضمون صحبت‌های آنها نهایت دقت و سنجش را به کار برده‌ایم.» احرام‌پوش همچنین تاکید کرد که در مراسم اختتامیه هیچ سخنران دولتی در بین این افراد وجود ندارد و دولتمردان در این مراسم صرفاً شنونده خواهند بود.

«رضا الفت نسب» عضو هیات مدیره اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی نیز به مسئولیت اجتماعی این رویداد پرداخت و تاکید کرد که آنها با انجام کمپین‌هایی چون «سیل کارآفرینی» و «بساز» سعی کرده‌اند این مسئولیت را در حد و اندازه خود انجام دهند:

«کمپین سیل کارآفرینی چندان موفق آمیز نبود و از همین رو تصمیم گرفتیم که به طور متمرکز در استان سیستان و بلوچستان کارهایی انجام دهیم. همچنین با کمک جشنواره توانستیم مدرسه شیرآباد را تکمیل کنیم و قصد داریم این کار را در مراکز دیگری همچون روستای پنجی بوک نیز انجام دهیم. استعدادهای خوبی در این مناطق دورافتاده وجود دارد که نباید بگذاریم هدر بروند.»

مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره وب و موبایل روزهای ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه در سالن خلیج فارس واقع در پژوهشگاه نیرو برگزار خواهد شد و می‌توانید برای شرکت در این رویداد از این لینک استفاده نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی