ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

هلدینگ مالی مفید اپلیکیشن «بامبو» را عرضه می‌کند؛ یک مربی مالی و مشاور سرمایه گذاری

«کارگزاری مفید» که از بزرگ‌ترین بازیگران در بازار سرمایه ایران است، به زودی اپلیکیشنی را به نام «بامبو» معرفی می‌کند. این اپلیکیشن قرار است مربی مالی و مشاور سرمایه‌گذاری افراد باشد و به کاربرانی که ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۷:۳۰

«کارگزاری مفید» که از بزرگ‌ترین بازیگران در بازار سرمایه ایران است، به زودی اپلیکیشنی را به نام «بامبو» معرفی می‌کند. این اپلیکیشن قرار است مربی مالی و مشاور سرمایه‌گذاری افراد باشد و به کاربرانی که آگاهی و تخصص کافی برای فعالیت در بازار سرمایه را ندارند، به شکلی ساده کمک کند تا به اهداف مالی‌شان برسند.

آنطور که هلدینگ مالی مفید خبر می‌دهد، ایده و هدف اپلیکیشن بامبو هدایت نقدینگی به بازار سرمایه است؛ اتفاقی که از یک طرف باعث رشد اقتصاد و تولید در کشور می شود و از سوی دیگر درهای این بازار کلیدی را به روی عموم مردم باز می‌کند. در واقع، شاید بتوان گفت بامبو راهکار ایجاد زندگی مالی هدفمند و ارتقای دانش مالی برای مردم کشور ماست؛ اپلیکیشنی که هلدینگ مالی مفید می‌گوید تا پایان بهمن ماه عرضه خواهد شد.

«مهرداد مهربد»، مدیر پروژه بامبو که فارغ‌التحصیل مهندسی پزشکی و مدیریت کسب‌و‌کار از دانشگاه برکلی ایالات متحده است و سابقه‌ای ۵ ساله در اکوسیستم استارتاپی کشور دارد و در ۲ سال اخیر با کارگزاری مفید همکاری داشته، برای معرفی بامبو می‌گوید:

«ایده مدیریت سرمایه شخصی، در دو دهه گذشته در دنیا مورد توجه قرار گرفته است و نتیجه این دغدغه تولید محصولات و اپلیکیشن‌های کاربردی برای عموم مردم بوده است. در کشور ما این نیاز پر رنگ‌تر است چرا که دانش عمومی در حوزه مالی نسبتا پایین بوده و از طرفی نقدینگی در کشور به سرعت رو به افزایش است.»

اما بامبو چگونه کار می‌کند؟ آنطور که هلدینگ مالی مفید در گزارش خود می‌گوید، کاربر بعد از دانلود و نصب بامبو، اهداف مهم مالی خود را به کمک این اپلیکیشن تعیین می‌کند. این اهداف می‌توانند اهداف بلندمدت یا کوتاه‌مدت باشند. در ادامه پیگیری این اهداف، برنامه و پرداخت منظم، سرمایه‌گذاری آسان و تحقق اهداف، مسیری است که کاربران در بامبو طی خواهند کرد. بامبو در واقع مربی مالی است که کاربر را راهنمایی می‌کند تا زندگی مالی خود را هدفمند کند.

در بامبو سرمایه‌گذاری به صورت مستمر در طول چند ماه یا چند سال صورت می‌گیرد؛ به نحوی که سرمایه‌گذاری مستمر را برای کاربر تبدیل به یک عادت لذت بخش می‌کند. در کنار همه این‌ها، بامبو دانش مالی کاربران خود را در طول مدت حرکت به سمت هدف، ارتقا می‌دهد. این هلدینگ در رابطه با حضورش در صنعت نوآوری می‌گوید: «هلدینگ مالی مفید، به عنوان بزرگترین بازیگر بازار سرمایه ایران، همواره به عنوان مجموعه‌ای نوآور در حوزه صنعت مالی کشور شناخته شده است. به طور مثال امکان معاملات آنلاین در بورس اولین بار توسط مجموعه مفید در بازار کشور به وجود آمد. با این حال بازار بورس در کشور ما بازار مهجوری است و اکثریت جامعه به دلیل پیچیدگی‌های این بازار سرمایه به آن ورود نکرده‌اند.»

با توجه به این نکته که در بلندمدت، معمولا سودآوری بورس از بازارهایی مانند ارز، سکه و املاک بالاتر است، بامبو به عنوان مربی مالی، امکان سرمایه‌گذاری مطمئن و هدفمند را حتی برای افرادی که هیچ آشنایی با بازار سرمایه و بورس ندارند هم فراهم می‌کند.

بامبو اکنون می‌خواهد یک مربی برای تمام مسیر باشد؛ یک مربی که شما را برای تعیین هدف راهنمایی می‌کند و بعد با کمک خود شما، یک نقشه راه شخصی و متناسب با وضعیت مالی‌تان ارائه می‌کند: «بامبو وظیفه یادآوری پرداخت‌ها و سرمایه‌گذاری در بازار بورس را هم بر عهده می‌گیرد و در نهایت به عنوان معلمی دلسوز به شما مدیریت مالی شخصی و خانوادگی را آموزش می‌دهد. آینده بامبو تبدیل شدن به یک راهکار جامع برای سرمایه گذاری هوشمند شخصی برای قشرهای مختلف خواهد بود. هدف بامبو شما کاربران و جهت‌دهی به زندگی مالی شماست.»

در واقع سعی بامبو این است که به دو سوال «با پول خود چه کنم؟» و «چطور به اهداف مالی خود برسم؟» جوابی منحصربه‌فرد و مختص به هر کاربر بدهد.

اما آیا بامبو نمونه مشابه دیگری دارد؟ در حال حاضر چند اپلیکیشن حسابداری شخصی و همچنین سرمایه‌گذاری در کشورمان مشغول به فعالیت هستند ولی بامبو به عنوان مربی مالی برای عموم مردم، رسالتی فراتر از یک پلتفرم سرمایه‌‌گذاری دارد: «بامبو از نقطه صفر تعیین هدف تا ترسیم نقشه راه و نهایتا رسیدن به هدف، قدم به قدم در کنار کاربر قرار دارد و با آموزش مستمر و ارائه پیشنهادات شخصی، وظیفه مربی‌گری خود را ایفا می‌کند. این اتفاقی است که در نمونه‌های خارجی اپلیکیشن‌های سرمایه‌گذاری نیز رخ نداده است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • علیرضا
    علیرضا | ۱۴ بهمن ۱۳۹۸

    آفرین بهش، البته امیدوارم فقط واسه کارگزاری خودشون نباشه و نیازی به ورود با حساب کارگزاری نداشته باشه تا همه افرادی که تو بورس هستن با هر کارگزاری بتونن یاد بگیرن، باشد که مردم با یه اتفاق گند نزنن تو بازار ?

مطالب پیشنهادی