ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ماسک تنفسی
تکنولوژی

دوربین حرارتی؛ چشم سوم آتش نشانان در میان دود غلیظ [تماشا کنید]

آتش نشان ها برای اینکه در میان شعله های آتش و دود قادر به مشاهده اطراف باشند، چاره ای جز حمل تجهیزات خاص ندارد. این تجهیزات علی رغم مزایایی که دارند قدرت مانور را از ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

آتش نشان ها برای اینکه در میان شعله های آتش و دود قادر به مشاهده اطراف باشند، چاره ای جز حمل تجهیزات خاص ندارد. این تجهیزات علی رغم مزایایی که دارند قدرت مانور را از فرد می گیرند، حالا اما یک کمپانی آمریکایی ابزاری را طراحی کرده که امکان دیدن اشیاء مجاور بدون نیاز به حمل ابزارهای جانبی را فراهم می سازد.

گجت C-Thru در واقع ماسک تنفسی است که روی آن یک دوربین حرارتی و در لبه داخلی آن یک نمایشگر شفاف HUD تعبیه شده است. این نمایشگر کوچک روی چشم کاربر قرار گرفته و محتوای ضبط شده از طریق دوربین را به نمایشگر می گذارد.

اشیاء مختلف رسانایی حرارتی مختلفی دارند. دوربین هم بر همین اساس در محیط های آکنده از دود اشیاء را از هم تمیز داده و با کمک الگوریتم هوش مصنوعی «پیش بینی شکل» و «تشخیص لبه جسم» بینایی نسبی را برای آتش نشان به ارمغان می آورد.

ماسک C-Thru محصول کمپانی Qwake است و این شرکت برای محک زدن آن از یک دپارتمان آتش نشانی در کالیفرنیا خواسته حین تمرین اطفا حریق به جای ماسک های معمولی از C-Thru استفاده کنند. به گفته آتش نشان ها این گجت نه تنها به آنها اجازه داده قربانیان را در میان آتش پیدا کنند بلکه جزییات محیط هم به شکل چشمگیری به نمایش در می آیند.

ماسک تنفسی

ماسک C-Thru در حالی این سطح از کارایی را از خود نشان داده که هنوز در مراحل اولیه توسعه به سر برده و یک پروتوتایپ به شمار می رود. طبیعتا چنین ابزاری حین معرفی رسمی به مراتب قدرت بیشتری خواهد داشت و به راحتی می تواند به نجات افراد از میان شعله های آتش کمک کرده و احتمال آسیب دیدن خود آتش نشان ها را نیز تا حد زیادی کاهش دهد. با تمام این تفاسیر باید دید Qwake چه بهایی را برای چشم جادویی خود طلب خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی