ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

پیش بینی کاهش صادرات آیفون به خاطر شیوع ویروس کرونا

«مینگ-چی کو» از تحلیلگران با سابقه اپل در تازه ترین پیش بینی خود از کاهش فروش آیفون در نیمه اول سال 2020 به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد. مینگ-چی کو در نامه ای به ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

«مینگ-چی کو» از تحلیلگران با سابقه اپل در تازه ترین پیش بینی خود از کاهش فروش آیفون در نیمه اول سال 2020 به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد.

مینگ-چی کو در نامه ای به شرکت TF International Securities گفت فروش کلی تلفن های هوشمند در چین نسبت به سال گذشته میلادی با افت مواجه می شود و اپل نیز از گزند این کاهش در امان نخواهد بود. او می افزاید آسیب دیدن زنجیره تأمین این شرکت در چین، روی فروش کلی این شرکت تأثیر منفی خواهد گذاشت.

بر اساس پیش بینی های کو روند تولید محصولات اپل ممکن است به خاطر تعطیلی موقت برخی کارخانه ها به دلیل شیوع ویروس کرونا با وقفه مواجه شود.

تحلیلگر یاد شده در ادامه گزارش خود از کاهش 15 درصدی فروش تلفن های هوشمند در بازار چین (حدوداً 310 میلیون واحد) در سال 2020 خبر داد. وی دلیل این کاهش را تمایل پایین کاربران به خرید گوشی جدید در پی شیوع کروناویروس می داند. وی همچنین از کاهش فروش 10 درصدی آیفون ها در سه ماهه نخست سال جاری میلادی در پی شیوع این ویروس خبر داد.

درصد بالایی از آیفون ها در چین و توسط شرکت فاکسکان در شهر ژنگژو و شرکت پگاترون (Pegatron) در کارخانه ای در نزدیکی شانگهای تولید می شوند. این دو کارخانه بیش از 500 کیلومتر با شهر ووهان (منشاء ویروس) فاصله دارند، ولی طبق گزارش سایت بلومبرگ فاصله تأثیری در امان ماندن کارخانه ها از اثرات منفی این ویروس ندارد.

اپل حدوداً سه روز قبل تمامی فروشگاه ها و مراکز تعمیر خود در سرتاسر چین را حداقل تا تاریخ نهم فوریه (20 بهمن) تعطیل کرد. تیم کوک مدیرعامل اپل نیز با انتشار توییتی برنامه این شرکت را برای ارسال کمک مالی به چین برای مبارزه با ویروس کرونا اعلام کرد.

اوایل هفته جاری سازمان جهانی بهداشت به دنبال شیوع گسترده ویروس کرونا وضعیت اضطراری جهانی اعلام کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • طاووس
    طاووس | ۲۱ بهمن ۱۳۹۸

    حالا ترامپ بود یه چیزیم ازشون می‌گرفت

مطالب پیشنهادی