ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

رنو مگان 2020 معرفی شد؛ فیس لیفتی جزئی برای سدان محبوب فرانسوی

بازار خودروهای کامپکت پرترافیک تر از هر زمان دیگری بوده و سازندگان چنین مدل هایی با بروزآوری های مداوم سعی دارند گوی سبقت را از رقبای خود بربایند. برای نمونه همین چند وقت پیش بود ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

بازار خودروهای کامپکت پرترافیک تر از هر زمان دیگری بوده و سازندگان چنین مدل هایی با بروزآوری های مداوم سعی دارند گوی سبقت را از رقبای خود بربایند. برای نمونه همین چند وقت پیش بود که گروه فولکس واگن با ارایه نسل جدید گلف، اشکودا اکتاویا و سئات لئون جای پای خود را در این بخش محکم تر از همیشه کرد.

شرکت رنو هم که با مدل مگان در کلاس کامپکت ها حضور دارد، اخیرا با رونمایی از نسخه فیس لیفت این خودرو سعی کرده خونی تازه در رگ های محصول پرفروش خود تزریق کند.

رنو مگان 2020

از لحاظ ظاهری فیس لیفت رنو مگان متحمل تغییراتی در جلوپنجره، سپر و ورودی های هوا شده و در تریم های بالاتر یک قطعه کرومی در مجاورت چراغ مه شکن دیده می شود. این چراغ و چراغ های اصلی از نوع LED بوده و در مقایسه با نمونه های هالوژنی تا 30 درصد دید راننده را ارتقا می دهند. بازنگری جزئی در گرافیک چراغ های جلو و عقب، رینگ های 16 اینچی آلیاژی با طراحی جدید و امکان سفارش سه رنگ خاکستری هایلند، خاکستری بالتیک و مسی سولار از دیگر ویژگی های ظاهری مگان فیس لیفت به شمار می روند.

Renault-Megane-2020-1280-05

در داخل کابین مگان 2020 نمایشگر 10.2 اینچی حاضر در پشت فرمان و نمایشگر لمسی 9.3 اینچی مربوط به سیستم اینفوتینمنت حس و حالی کاملا مدرن پدید آورده اند. هر دوی این نمایشگرها توانایی ارایه اطلاعات سیستم مسیریاب را دارا بوده و قادر هستند با تلفن همراه راننده یکپارچه شوند.

رنو مگان 2020

مهندسین رنو در چینش اجزای کنسول میانی نیز بازنگری کرده اند تا ارگونومی کابین بهبود یابد. در تریم های بالاتر، آینه عقب معمولی جای خود را به نمونه الکترو-کرومی بدون قاب داده و صندلی دستی راننده با نمونه برقی جایگزین می شود. در این تریم ها امکان انتخاب نوع روکش نیز برای خریداران وجود دارد.

رنو مگان 2020

به منظور اینکه فیس لیفت رنو مگان حرف های زیادی برای گفتن در برابر رقبا داشته باشد، فرانسوی ها سیستم های کمکی بیشتری را به این نسخه افزوده اند. دستیار حرکت در ترافیک سنگین که در حقیقت یک سیستم مبتنی بر فناوری خودران سطح 2 است، یکی از این موارد به شمار می رود. این سیستم تا حداکثر سرعت 160 کیلومتر در ساعت قابل استفاده بوده و با هدف تسهیل رانندگی های روزمره توسعه یافته است.

رنو مگان 2020

برای نخستین بار رنو مگان با پیشرانه هیبریدی شارژی (plug in) راهی بازار خواهد شد. این پیشرانه از ترکیب یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر بنزینی و دو موتور برقی به وجود آمده و می تواند در مجموع 158 اسب بخار قدرت تولید کند. نیروی تولیدی این پیشرانه از طریق گیربکس چند حالته بدون کلاچ که تعویض های بهینه تری دارد، به چرخ ها ارسال می شود.

رنو مگان 2020

با تکیه بر پک باتری 9.8 کیلووات ساعتی، نسخه هیبریدی شارژی رنو مگان 2020 توانایی پیمایش 50 کیلومتر مسافت در حالت تمام برقی (بر اساس استاندارد WLTP) را دارد. در صورت حرکت در این حالت، حداکثر سرعت خودرو به 135 کیلومتر در ساعت می رسد. چنانچه حالت تمام الکتریکی در مسیرهای شهری و با سرعت کم به کار گرفته شود، برد حرکتی خودرو به 65 کیلومتر افزایش پیدا می کند. رنو مدعی است نسخه هیبریدی شارژی مگان 2020 به ازای هر کیلومتر 40 گرم دی اکسید کربن از خود بر جای می گذارد.

رنو مگان 2020

به گفته خودروساز فرانسوی پیشرانه هیبریدی شارژی در ابتدا برای تامین نیروی نسخه استیشن مگان به کار گرفته خواهد شد، ضمن اینکه مدل های مجهز به این پیشرانه حامل پسوند E-Tech خواهند بود.

رنو مگان 2020 با طیف گسترده ای از موتورهای بنزینی و دیزلی قابل انتخاب خواهد بود. این موتورها عبارتند از:

  • موتور بنزینی 1.3 لیتری TCe با 100، 115، 140 و 160 اسب بخار قدرت (در چهار نسخه متفاوت)
  • موتور بنزینی 1 لیتری TCe با 120 اسب بخار قدرت
  • موتور دیزلی 1.5 لیتری Blue dCi با 95 و 115 اسب بخار قدرت

بد نیست اشاره کنیم در تریم های پایین رده گیربکس شش سرعته دستی وظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارد. در تریم های بالا رده این کار به نمونه هفت سرعته دو کلاچه محول می شود.

رنو مگان 2020

با تصمیم رنو نسخه جدید RS Line جایگزین سری GT Line شده؛ این نسخه برای کسانی توسعه یافته که توانایی خرید مدل پرچمدار RS را ندارند، اما در عین حال می خواهند سوار مگانی با ظاهر مشابه شوند. تیغه های اقتباس شده از خودروهای فرمول یک، جلو پنجره مشبک لانه زنبوری، رینگ های 17 یا 18 اینچی، دو خروجی اگزوز، صندلی های جلوی اسپرت، فرمان با روکش چرمی و نشان RS، پدال های آلومینیومی برخی از مشخصات مگان RS Line هستند.

رنو مگان 2020

اما پرچمدار خانواده مگان 2020 یعنی نسخه RS نیروی خود را از موتوری با 300 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور دریافت می کند. البته این میزان گشتاور برای زمانی است که خودرو به گیربکس دو کلاچه مجهز شده باشد، در صورت سفارش مگان RS با گیربکس دستی، گشتاور به اندازه 20 واحد کاهش می یابد.

رنو مگان 2020

نکته جالب اینکه سیستم اگزوز مگان RS اینک به یک سوپاپ مکانیکی مجهز شده که به وسیله آن راننده می تواند تغییراتی را در صدای خودرو ایجاد کند.

گفتنی است نسخه RS Trophy که به لحاظ تعلیق و هندلینگ ارتقا یافته از همین پیشرانه سود برده و با فاکتورهایی چون چراغ LED اسپرت، آنتن کوسه ای، شیشه دودی عقب و روکش آلکانترای کابین از نسخه استاندارد RS تمایز پیدا می کند.

رنو مگان 2020

درباره قیمت نسخه های مختلف فیس لیفت مگان فعلا جزئیاتی منتشر نشده است. شرکت رنو از تابستان پیش رو عرضه این نسخه به بازار اروپا را آغاز خواهد کرد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • vahid tabataba
    vahid tabataba | ۱۶ بهمن ۱۳۹۸

    این ک عین تالیسمانه

  • ازکجا به کجا
    ازکجا به کجا | ۱۶ بهمن ۱۳۹۸

    مگان ? خودروی کامپکت ???

مطالب پیشنهادی