ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هواوی
تکنولوژی

تلاش هواوی و ZTE برای خروج از لیست نهایی تحریم‌های آمریکا

شرکت های هواوی و ZTE از کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) درخواست کردند تا از قرار دادن این دو شرکت در لیست نهایی تهدید برای امنیت ملی آمریکا خودداری کند. نوامبر گذشته کمیسیون ارتباطات فدرال ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

شرکت های هواوی و ZTE از کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) درخواست کردند تا از قرار دادن این دو شرکت در لیست نهایی تهدید برای امنیت ملی آمریکا خودداری کند.

نوامبر گذشته کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا با رأی قاطع هواوی و ZTE را تهدید برای امنیت ملی آمریکا اعلام و اپراتورهای آمریکایی را از خرید تجهیزات از آنها به ارزش 8.5 میلیارد دلار منع کرد.

هواوی ضمن «غیرقانونی و گمراه کننده» خواندن این اقدام، با شکایتی دویست صفحه ای به کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا برخی دست های پشت پرده از جمله اعضای کنگره را عامل اصلی وضع تحریم های شدید و محدود کننده به منظور خارج کردن این شرکت از بازار آمریکا و خدشه دار کردن اعتبارش عنوان کرد.

کمپانی ZTE نیز در شکایت نامه خود از کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا درخواست کرد تا با صرف زمان بیشتر پیشرفت های این شرکت در زمینه قوانین صادرات ایالات متحده، پیروی از تحریم های اقتصادی و همچنین موارد امنیتی محصولاتش را ارزیابی کند. این شرکت از صرف میلیون ها دلار هزینه برای پیروی از قوانین صادراتی ایالات متحده خبر داد.

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا تصمیم گیری نهایی در مورد شناسایی شرکت های هواوی و ZTE به عنوان تهدید برای امنیت ملی را به کمیته امنیت داخلی و ایمنی عمومی (Public Safety & Homeland Security Bureau) واگذار کرده که قدرت گرفتن چنین تصمیمی را دارد.

اگر کمیسیون ارتباطات فدرال از قراردادن شرکت های یاد شده در لیست نهایی تحریم ها خودداری کند، به طور مستقیم در برابر مواضع دولت آمریکا خواهد ایستاد.

دولت ایالات متحده هواوی را سال گذشته میلادی به بهانه ارتباط این شرکت با دولت چین در لیست تحریم ها قرار داده و هر گونه مراوده تجاری با آن را ممنوع اعلام کرد و از کشورهای دیگر نیز خواست تا از همکاری با این شرکت خودداری کنند.

هواوی موفق شد اوایل هفته گذشته چراغ سبز توسعه بخش هایی از زیرساخت اینترنت 5G بریتانیا را با وجود فشارهای آمریکا دریافت کند.

کمیسیون مورد بحث در رأی گیری ماه نوامبر به اپراتورهای آمریکایی دستور داد تا تجهیزات شرکت های هواوی و ZTE و همچنین هرگونه تجهیزات ساخت چین را از شبکه های خود حذف یا تعویض کنند.

این کمیسیون رابطه این شرکت ها با دولت و نهادهای نظامی چین و همچنین قوانینی که به دخالت آنها در مسائل اطلاعاتی منجر می شود را از دلایل شناسایی آنها به عنوان تهدید برای امنیت ملی آمریکا عنوان کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی