ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

کاهش 50 درصدی تولید ماشین سنگین در کشور

متاسفانه در کنار تمام مشکلات داخلی و خارجی، انباشت قطعات و مواد اولیه وارداتی تولید قطعه در گمرک، جدیدترین مشکل صنعت قطعه سازی است. صنعت خودرو و قطعه سازی در چرخه معیوبی گرفتار شده که ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

متاسفانه در کنار تمام مشکلات داخلی و خارجی، انباشت قطعات و مواد اولیه وارداتی تولید قطعه در گمرک، جدیدترین مشکل صنعت قطعه سازی است. صنعت خودرو و قطعه سازی در چرخه معیوبی گرفتار شده که علی رغم تامین قطعات و ورود آنها به گمرک، امکان ترخیص مواد اولیه برای استفاده در کارخانه‌های قطعه سازی و خودروسازی وجود ندارد.

نتیجه این شرایط این است که از یک طرف تیراژ تولید خودرو نزولی شده و از طرف دیگر درصد قابل توجهی از خودروهای تولیدی هم به علت کسری قطعات، به طور ناقص تولید شده، در کف کارخانه های خودروسازی مانده و امکان عرضه آنها به بازار وجود ندارد. این وضعیت موجب کاهش عرضه و ملتهب شدن بازار خودرو از یک طرف و تشدید مشکلات مالی خودروسازان و قطعه سازان از طرف دیگر خواهد شد.

بر اساس آمار در 9 ماهه امسال تولید انواع ماشین سنگین از جمله انواع کامیون، کامیون کشنده، اتوبوس، مینی‌بوس، ون و کمباین به ترتیب 63، 52.2 و 50.9 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته؛ به ‌طوری‌ که در این مدت تولید این سه گروه ماشین سنگین به ترتیب 3196، 1456 و 294 دستگاه بوده است. این در حالی است که تولید این سه گروه در مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 8647، 3048 و 599 دستگاه بوده است.

همچنین در 9 ماهه امسال 524 هزار و 200 دستگاه انواع سواری تولید شده که نسبت به تولید 750 هزار و 800 دستگاه در مدت مشابه سال گذشته 25.7 درصد کاهش داشته است.

با این حال تولید وانت و تراکتور در این مدت 16.5 و 15.7 درصد افزایش یافته است.

تولید لاستیک خودرو و روغن موتور نیز در این مدت 2.1 و 18.3 درصد نسبت به 9 ماهه سال گذشته کاهش داشته است.

آمار تولید کالاهای منتخب صنعتی

ماشین سنگین

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی