ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویروس آنفولانزا
علمی

کودکی شما تعیین‌کننده آسیب‌پذیری نسبت به ویروس آنفولانزا است

در تحقیقات آنفولانزا، مفهومی به نام «نشانه آنتی ژنیک» وجود داشته که عقیده دارد در صورتی که شما در دوران کودکی به ویروسی آغشته شوید، آن ویروسی در باقی عمر شما بر سیستم ایمنی‌تان تاثیر ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

در تحقیقات آنفولانزا، مفهومی به نام «نشانه آنتی ژنیک» وجود داشته که عقیده دارد در صورتی که شما در دوران کودکی به ویروسی آغشته شوید، آن ویروسی در باقی عمر شما بر سیستم ایمنی‌تان تاثیر می‌گذارد. تحقیقات جدید علاوه بر تایید این مفهوم، ابعاد جدیدی از آن را کشف کرده‌اند: میزان آسیب‌پذیری به ویروس آنفولانزا، رابطه‌ای مستقیم با پیشینه بیماری شما در کودکی‌تان دارد.

دو زیرگروه ویروس آنفولانزای نوع A که عامل سرفه، درد و تب هستند معمولا به صورت دوره‌ای گریبان مردم را می‌گیرند، اما در فصل سرمای سال ۲۰۱۸/۲۰۱۹ این دو ویروس به صورت همزمان به جان مردم افتادند و هر دو نوع آنفولانزای H1N1 و H3N2 در یک زمان شایع شدند.

ویروس آنفولانزا

محققین آنفولانزا در دانشگاه مک مستر، از این فرصت نهایت استفاده را بردند و رابطه بین سن افراد و اولین زیرگروهی که احتمال می‌رفت به آن دچار شده باشند را با گرفتن ویروس H1N1 و H3N2 بررسی کردند. محققین می‌گویند که پیش از این، حساسیت به انواع مشخصی از آنفولانزا و رابطه آن با سن افراد مشخص شده بود، ولی نتایج جدید مفهوم نشانه آنتی ژنیک را بیش از گذشته توضیح می‌دهد. یکی از نویسنده‌های این مقاله می‌گوید:

به جای این که نشان دهیم الگوهای سنی چگونه نسبت به یک زیرگروه ویروس آنفولانزا حساسیت نشان می‌دهند، از این آزمایش نادر طبیعی استفاده کردیم تا نحوه تغییرات ویروس آنفولانزا از یک نوع به نوع دیگر را به حساسیت‌های مرتبط با سن افراد نسبت دهیم.

ویروس آنفولانزا

تغییر جهت آنی حساسیت به یک نوع از ویروس آنفولانزا به نوع دیگر در یک فصل، باعث می‌شود تا مسئولان بهداشت عمومی بتوانند برای شیوع بیماری‌های فراگیر آمدگی بهتری داشته باشند. در این مقاله آمده است:

ایمن بودن قبلی بیماران به بیماری‌های آنفولانزا و حتی ویروس کرونا، تاثیر شگرفی بر احتمال آلوده شدن فرد در آینده به آن ویروس می‌گذارد. دانستن پیشینه ایمنی فرد، باعث می‌شود در آینده بفهمیم که فرد آسیب‌پذیر است با مقاوم. این به شدت به ما کمک می‌کند تا در زمان شیوع یک ویروس بتوانیم تشخیص دهیم کدام جامعه در معرض خطر بیشتری قرار خواهند گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • GHAEM
    GHAEM | ۲۳ بهمن ۱۳۹۸

    عجب

مطالب پیشنهادی