ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

یوتیوب پریمیوم
تکنولوژی

یوتیوب پریمیوم از مرز ۲۰ میلیون مشترک گذشت

در دنیای پخش محتوای آنلاین موسیقی، همواره اسپاتیفای و اپل موزیک در صدر جدول قرار داشته‌اند. امثال آمازون موزیک آنلیمیتد و بعصا یوتیوب موزیک نیز جایی در آن میانه‌ها دارند. اخیرا ساندار پیچای مدیرعامل آلفابت، ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

در دنیای پخش محتوای آنلاین موسیقی، همواره اسپاتیفای و اپل موزیک در صدر جدول قرار داشته‌اند. امثال آمازون موزیک آنلیمیتد و بعصا یوتیوب موزیک نیز جایی در آن میانه‌ها دارند. اخیرا ساندار پیچای مدیرعامل آلفابت، در جلسه سهام‌داران عنوان کرده که یوتیوب پریمیوم و موزیک، مشترکا نزدیک ۲۰ میلیون مشترک فعال دارند.

این رقم در قیاس با بزرگانی چون اسپاتیفای با ۱۱۳ میلیون و اپل موزیک با ۶۰ میلیون مشترک، رقم بالایی به حساب نمی‌آید ولی برای سرویسی که به تازگی وارد عرصه رقابت شده (به نسبت دیگر رقبا) رقمی قابل احترام است. البته باید فرض کنیم که تمامی کاربرانی که از سرویس یوتیوب پریمیوم استفاده می‌کنند، از سرویس یوتیوب موزیک که به صورت رایگان در اختیارشان است نیز بهره می‌برند.

برای مثال آمازون موزیک بیش از ۵۵ میلیون کاربر دارد ولی معلوم نیست که تمامی آن‌ها برای سرویس بهتر موزیک آنلیمیتد هزینه‌ای پرداخت می‌کنند یا خیر. از آن طرف سرویس پخش آنلاین تلویزیون یوتیوب تی وی نیز به نسبت موفق عمل کرده و توانسته ۲ میلیون کاربر فعال داشته باشد.

یوتیوب پریمیوم

البته اگر سرویس یوتیوب تی وی را با رقبایی مانند هولو با ۲.۷ میلیون و سلینگ تی وی با ۲.۶۹ میلیون مشترک مقایسه کنید، کمی عقب‌تر است ولی با توجه به زمان وارد شدن گوگل به رینگ رقابت در بازار تلویزیون آنلاین، می‌توان گفت یوتیوب تی وی موفق بوده.

سوالی که این جا پیش می‌آید این است که یوتیوب چگونه مشترکین خود را از میان این رقابت سنگین جذب می‌‌کند؟ پاسخ این سوال تنها در تبلیغات است. یکی از ساده‌ترین راه‌ها تبلیغ سرویس‌های یوتیوب در خود یوتیوب بوده و حتی چندی پیش مقرر شد که به جای اپلیکیشن گوگل پلی موزیک از یوتیوب موزیک استفاده شود.

همچنین هرگاه که شما وارد برنامه یوتیوب می‌شوید، با انبوهی از پیشنهادات وسوسه‌انگیز به منظور ثبت نام در یکی از این سوریس‌ها مواجه می‌شوید که ناخودآگاه شما را به سمت تهیه اشتراک ترغیب می‌کند. در هر صورت باید دید یوتیوب در سال پیش رو چگونه می‌تواند به روند پیش‌رفت خود ادامه دهد و آیا می‌تواند رقبا را از سر راه خود بردارد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی