ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سونی موبایل
تکنولوژی

گزارش مالی سونی برای سه ماهه سوم سال مالی 2019 منتشر شد [بروزرسانی]

سونی گزارش مالی خود در سه ماهه سوم سال مالی 2019 را منتشر کرد که از افت قابل توجه سود به دلیل عملکرد ضعیف بخش های بازی و فیلم حکایت می کند. گزارش مالی سونی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ | ۰۹:۰۰

سونی گزارش مالی خود در سه ماهه سوم سال مالی 2019 را منتشر کرد که از افت قابل توجه سود به دلیل عملکرد ضعیف بخش های بازی و فیلم حکایت می کند.

گزارش مالی سونی در سه ماهه سوم سال مالی 2019 از افت 48 درصدی سود نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل خبر می دهد. سود کلی سونی 2.10 میلیارد دلار در این مدت گزارش شده که نسبت به سود کلی این شرکت در مدت زمان مشابه در سال قبل (3.83 میلیارد دلار) کاهش قابل توجهی داشته است.

آمار فروش پلی استیشن 4 در سال های مالی گذشته

درآمدهای این شرکت ژاپنی در مدت زمان یاد شده به 22.5 میلیارد دلار رسید که نسبت به درآمدهای حاصل شده در مدت زمان مشابه در سال گذشته (21.4 میلیارد دلار) افزایش جزئی نشان می دهد.

بخش بازی سونی در این بازه زمانی عملکرد ضعیفی از خود به جای گذاشت. فروش پلی استیشن 4 نسبت به تعطیلات آخر سال گذشته با کاهش 25 درصدی مواجه شد و تنها 6.1 میلیون کنسول صادر شد.

سونی سال 2019 مجموعاً 14.1 میلیون پلی استیشن 4 صادر کرد که نسبت به سال 2018 (17.1 میلیون) و 2017 (19.4 میلیون)، کاهش داشته است. این آمار ضعیف ترین سه ماهه منتهی به تعطیلات را برای پلی استیشن 4 از زمان رونمایی این کنسول در سال 2013 رقم زد. البته پلی استیشن 3 نیز  اواخر نسل قبل با فروش کم مواجه شده بود.

سونی

بخش فیلم سونی با عرضه چندین فیلم ضعیف سبب کاهش چشمگیر سودآوری شد. این بخش در سه ماهه سوم سال مالی 2019 در حدود 51 میلیون دلار سود کسب کرده که در مقایسه با سود 107 میلیون دلاری در مدت زمان مشابه در سال قبل تقریباً نصف شده است.

بخش عکاسی و سنسور سونی که برای گوشی ها پردازشگر تصویر و لنز تولید می کند، به دلیل مسابقه شرکت ها برای تولید گوشی با لنز بیشتر عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشت. فروش بالای گوشی هایی که دوربین چندگانه دارند، فروش این بخش را با افزایش 29 درصدی به 2.7 میلیارد دلار رساند و سود 690 میلیون دلاری را عاید آن کرد.

[تاریخ انتشار خبر اولیه: 15 بهمن 98]

 

به روز رسانی:

بخش موبایل سونی نیز مدت زمان طولانیست که در وضعیت مناسبی به سر نبرده و گوشی های این سازنده در مقایسه با چند سال گذشته فروش بالایی تجربه نمی کنند.

سونی در سه ماهه سوم سال مالی 2019 موفق شد 1.3 میلیون گوشی بفروشد که نسبت به سه ماهه دوم سال مالی 2019 (600 هزار گوشی) تقریباً دو برابر افزایش داشته ولی با این وجود رقم دندانگیری برای این شرکت محسوب نمی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Behzad Alavi
    Behzad Alavi | ۱۵ بهمن ۱۳۹۸

    و البته سونی موبایل هم کلا دیگه به فنا رفته

مطالب پیشنهادی