ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تست اولین واکسن ویروس کرونا در چین آغاز شد [به‌روزرسانی: نتایج امیدبخش]

یک شرکت بیوتکنولوژی و داروسازی آمریکایی به نام گیلیاد (Gilead) که در زمینه تولید دارو برای انواع بیماری ها از جمله هپاتیت سی و ویروس HIV فعالیت می کند، در همکاری با بیمارستان دوستی چین ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۲:۱۵

یک شرکت بیوتکنولوژی و داروسازی آمریکایی به نام گیلیاد (Gilead) که در زمینه تولید دارو برای انواع بیماری ها از جمله هپاتیت سی و ویروس HIV فعالیت می کند، در همکاری با بیمارستان دوستی چین و ژاپن (China-Japan Friendship Hospital) اولین واکسن ویروس کرونا را در ووهان چین آزمایش می کند.

این داروی ضد ویروس که remdesivir نام دارد، در اتفاقی کم سابقه در حوزه داروسازی در مدت زمان بسیار کوتاه تولید شده و نشان می دهد شرکت های خصوصی و دولت ها می توانند در مواقع بحرانی با همکاری نزدیک با یکدیگر داروی مورد نیاز را در زمان کم توسعه دهند.

واکسن ویروس کرونا

علاوه بر شرکت گیلیاد، چندین شرکت داروسازی دیگر از جمله جانسون و جانسون (Johnson & Johnson)، Moderna Therapeutics، Inovio Pharmaceuticals و همچنین گروهی از مؤسسات دولتی به رهبری محققان کالج پزشکی بیلور (Baylor College of Medicine) برای توسعه واکسن ویروس کرونا تلاش می کنند.

«Peter Hotez» یکی از محققان کالج پزشکی بیلور می گوید آنها واکسنی برای بیماری سارس در اختیار دارند که به دلیل شباهت های این بیماری با ویروس کرونا، توانایی محافظت از انسان در برابر ویروس ووهان را دارد. بزرگ ترین چالش پیش رو همکاری کشورهای سراسر دنیاست تا توزیع و استفاده از این واکسن هر چه زودتر امکان پذیر شود.

سازمان جهانی بهداشت چند روز قبل به دنبال شیوع گسترده ویروس کرونا که از آن با «ویروس ووهان» نیز یاد می شود، وضعیت اضطراری جهانی اعلام کرد. بر اساس آمارهای مقامات بهداشتی چین تاکنون بیش از 427 نفر به خاطر ویروس کرونا جان خود را از دست داده و 20613 نفر نیز به آن مبتلا شده اند.

 

[انتشار خبر اصلی:  ۱۵ دی ۱۳۹۸]

به روزرسانی

پزشکان آمریکایی از نتایج مثبت آزمایش Remdesivir روی بیمار مبتلا به ویروس کرونا خبر می دهند. شرایط بیمار مبتلا به ویروس کرونا یک روز پس از مصرف این دارو تا حدودی بهبود پیدا کرده و پس از چهار روز علائم تب در وی از بین رفته است.

هرچند بهبودی یک بیمار نشانه قاطعی برای کارایی Remdesivir نیست اما در کنار داروهای دیگری از جمله ترکیبی از داروهای ضد ویروس HIV تنها امید کنونی پزشکان برای غلبه بر ویروس مرگباری است که صدها نفر را به کام مرگ کشیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی