ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر FBI: روسیه درگیر جنگ اطلاعاتی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا شده است

به گفته مدیر پلیس فدرال آمریکا، روسیه خود را درگیر جنگ اطلاعاتی انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا کرده ولی تاکنون نشانه ای مبنی بر هدف‌گیری زیرساخت های انتخاباتی این کشور توسط روسیه به دست نیامده ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

به گفته مدیر پلیس فدرال آمریکا، روسیه خود را درگیر جنگ اطلاعاتی انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا کرده ولی تاکنون نشانه ای مبنی بر هدف‌گیری زیرساخت های انتخاباتی این کشور توسط روسیه به دست نیامده است.

به گزارش خبرگزاری Associated Press، «کریستوفر ری» (Christopher Wray) مدیر اداره تحقیقات فدرال (FBI) به کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا گفت که روسیه همانند انتخابات سال 2016 قصد دارد با راه اندازی کمپین های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی، تفرقه افکنی سیاسی ایجاد کرده و بین آمریکایی ها اختلاف بیندازد.

به گفته «ری» روس ها با استراتژی های مختلف از جمله استفاده از شخصیت های جعلی، ربات ها، ارسال مطلب در شبکه های اجتماعی و دروغ پراکنی، خود را درگیر جنگ اطلاعاتی کرده اند. به گفته وی مقابله با این تهدیدات ادامه دار در مقایسه با هک شدن سیستم رأی گیری به مراتب مشکل‌تر است.

انتشار اخبار جعلی یکی از مهمترین استراتژی های سیاست خارجی روسیه به شمار می رود و شبکه های اجتماعی به این کشور کمک کرده اند تا دامنه اقدامات خود را گسترش دهد. آژانس های اطلاعاتی آمریکا به کنگره در مورد ادامه دار بودن این کمپین ها در انتخابات های ریاست جمهوری آینده هشدار داده اند.

انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا اواخر سال جاری میلادی برگزار می شود و سیستم های رأی گیری این کشور طعمه خوبی برای هکرهای روس به شمار می روند. بر اساس گزارش کمیته اطلاعاتی مجلس سنا، روسیه در انتخابات ریاست جمهوری قبلی این کشور سیستم های رأی گیری در تمام 50 ایالت آمریکا را هدف گرفته بوده که البته به دستکاری شدن آرا منتهی نشده است.

مدیر FBI اشاره کرد که در حال حاضر شواهدی مبنی بر هدف‌گیری زیرساخت های انتخاباتی آمریکا همانند آنچه در سال 2016 مشاهده شد، در دست نیست اما اضافه کرد که دروغ پراکنی های روسیه در شبکه های اجتماعی کاهش پیدا نکرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۸ بهمن ۱۳۹۸

    روسیه دست و پای بیخود میزنه. درست مثل .....
    بهتره به جای خرج کردن تو این موارد بی سرانجام به فکر اقتصاد داغون خودش باشه.

  • HhMojtaba666
    HhMojtaba666 | ۱۸ بهمن ۱۳۹۸

    حضرت پوتین خاست که ترامپ بیاد.اگه ملت ایران یادشون بیاد
    واقعا سیاست پدر مادر نداره

  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۱۸ بهمن ۱۳۹۸

    برا انتخابات ۲۰۱۶ زور میزدن که ترامپ رای بیاره حالا برا ۲۰۲۰ زور میزنن که دیگه ترامپ رای نیاره

مطالب پیشنهادی