ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقض پتنت
تکنولوژی

شکایت هواوی از ورایزن به خاطر نقض پتنت های کلیدی شبکه

هواوی اعلام کرده که به خاطر نقض پتنت از ورایزن شکایت می کند و به این ترتیب گره دیگری به رابطه پیشتر تیره و تار این غول تکنولوژی چینی و آمریکا اضافه شد. در این ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

هواوی اعلام کرده که به خاطر نقض پتنت از ورایزن شکایت می کند و به این ترتیب گره دیگری به رابطه پیشتر تیره و تار این غول تکنولوژی چینی و آمریکا اضافه شد. در این پرونده شکایت که در دادگاه های منطقه غرب و شرق تگزاس ثبت شده ادعا گردیده که ورایزن بدون دریافت مجوز یا پرداخت حق امتیاز از ۱۲ پتنت متعلق به هواوی استفاده می کند.

پتنت های مورد مناقشه نیز به تکنولوژی شبکه مربوط می شوند و عناوینی چون «متد ارسال، متد دریافت و پردازش و دستگاه تنظیم پهنای باند برای انتقال داده» را شامل می شوند. هیچیک از این پتنت ها به 5G مربوط نمی شوند اما فردی آشنا به پرونده که خواست نامش ذکر نشود این پتنت ها را برای ادامه فعالیت شبکه ورایزن کلیدی توصیف کرده است.

هواوی سال گذشته ۱۵ میلیارد دلار از درآمد سال ۲۰۱۸ خود را صرف توسعه و تحقیق کرد

هواوی بزرگترین تولید کننده تجهیزات شبکه در دنیاست و همواره به مبالغ هنگفتی که صرف توسعه و تحقیق می کند می بالد. این شرکت سال گذشته بالغ بر ۱۵ درصد از درآمد خود در سال ۲۰۱۸ که برابر با ۱۵ میلیارد دلار بود را در بخش R &D صرف کرد.

از سال ۲۰۱۵ تاکنون هواوی بالغ بر ۱.۴ میلیارد دلار بابت اعطای لایسنس استفاده از پتنت هایش از شرکت های مختلف دریافت کرده و بیش از ۶ میلیارد دلار را هم برای استفاده قانونی از تکنولوژی های تحت پتنت همتایان خود در صنعت خرج کرده است که از این میزان ۸۰ درصد آن به شرکت های آمریکایی پرداخت شده.

نقض پتنت

Song Liuping مدیر ارشد حقوقی هواوی در این باره گفت:

محصولات و خدمات ورایزن از تکنولوژی های تحت پتنتی که هواوی طی این سال ها توسعه داده بهره بالایی برده اند. سال هاست که ما طی مذاکرات موفقی که با شرکت های مختلف داشته ایم حق استفاده از این پتنت ها را اعطا کرده ایم. متاسفانه اما وقتی امکان رسیدن به توافق وجود نداشته باشد انتخابی نداریم جز اینکه دست به اقدام حقوقی بزنیم.

مناقشه میان هواوی و ورایزن به سال قبل بر می گردد؛ یعنی زمانی که کمپانی چینی بابت استفاده ورایزن از ۲۰۰ پتنت خود درخواست پرداخت حق امتیاز کرد و طبق گزارش نیویورک تایمز مجموع مبلغ استفاده از پتنت ها برابر با یک میلیارد دلار می شد.

یک فرد آشنا با این پرونده مدعی شده هواوی هنوز مبلغ مشخصی را از ورایزن درخواست نکرده چون برای برآورد رقم نهایی به اطلاعات بیشتری از ورایزن نیاز دارد اما انتظار می رود که مجموع خسارت پرداختی از سوی ورایزن به صدها میلیون دلار برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی