ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

نقشه گوگل ۱۵ ساله شد؛ تغییر چهره و اضافه شدن قابلیت‌های جدید

نقشه گوگل یا گوگل مپس (Google Maps) پانزده ساله شد و گوگل به همین مناسبت علاوه بر تغییر چهره این سرویس، قابلیت های جدیدی به آن اضافه کرد. در نسخه جدید آیکون قبلی جای خود ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

نقشه گوگل یا گوگل مپس (Google Maps) پانزده ساله شد و گوگل به همین مناسبت علاوه بر تغییر چهره این سرویس، قابلیت های جدیدی به آن اضافه کرد.

در نسخه جدید آیکون قبلی جای خود را به آیکون ساده‌تر با پس زمینه سفید داده که با برندینگ اپلیکیشن های دیگر این شرکت مطابقت دارد. تب های جدید Updates و Contribute نیز به نوار زیر برنامه اضافه شده اند و تب For You جای خود را به تب Saved داده است.

تغییر آیکون نقشه گوگل و اضافه شدن قابلیت های جدید

تغییرات ظاهری نقشه گوگل با در نظر گرفتن تمرکز بیشتر بر محتواهای کاربران و همچنین توانایی دنبال کردن کاربران دیگر صورت پذیرفته است. به کمک تب های جدید قابلیت های ذکر شده دم دست کاربران و در صفحه اول قرار گرفته اند و برای دسترسی به آنها دیگر نیازی به استفاده از منو نیست.

گوگل علاوه بر تغییرات ظاهری، قابلیت های جدید گوگل مپس را نیز اعلام کرد که البته تا ماه مارس به این اپلیکیشن اضافه نخواهند شد. یکی از این قابلیت های جدید، افزایش اطلاعات مربوط به سیستم حمل و نقل عمومی است که توسط کاربران تأمین خواهد شد.

تا پیش از این آپدیت، نقشه گوگل می توانست شلوغ شدن قطار یا اتوبوس را پیش بینی کند؛ حال با به روزرسانی جدید کاربران می توانند اطلاعاتی نظیر دما، امکان استفاده از ویلچر، واگن مخصوص بانوان و اطلاعات مربوط به نیروهای امنیتی را وارد برنامه کنند.

آپدیت جدید قابلیت واقعیت افزوده نمای زنده (Live View) را نیز دستخوش تغییراتی کرده و با ساده‌تر کردن آن، مقصد مورد نظر را بدون رفتن به حالت مسیریابی سه بعدی نمایش می دهد.

گوگل مپس با آیکون و تب های جدید از امروز برای اندروید و iOS منتشر می شود. آپدیت اطلاعات سیستم حمل و نقل و Live View نیز ماه آینده میلادی از راه خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • GHAEM
    GHAEM | ۲۴ بهمن ۱۳۹۸

    امیدوارم زودتر دارک مودشم بیاد

مطالب پیشنهادی