ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

toyota-rav4-2019-algtest
خودرو

واکنش تویوتا به ضعف نرم افزاری و مشکل هندلینگ شاسی بلند RAV4 [تماشا کنید]

اواخر شهریور ماه گذشته بود که عملکرد ضعیف نسل جدید تویوتا RAV4 در تست گوزن نشریه سوئدی Teknikens Varld خبرساز شد. در این تست RAV4 توانسته بود تا نهایت سرعت 42 مایل (68 کیلومتر) در ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

اواخر شهریور ماه گذشته بود که عملکرد ضعیف نسل جدید تویوتا RAV4 در تست گوزن نشریه سوئدی Teknikens Varld خبرساز شد. در این تست RAV4 توانسته بود تا نهایت سرعت 42 مایل (68 کیلومتر) در ساعت پایداری خود را حفظ کند که رکوردی نه چندان جالب به حساب می آید.

هندلینگ شاسی بلند RAV4

دست اندرکاران مجله سوئدی دلیل عملکرد ضعیف این کراس اوور محبوب ژاپنی را "دیر وارد عمل شدن سیستم کنترل پایداری الکترونیکی" و "رفتار خطرناک" هنگام تغییر مسیرهای ناگهانی و عنوان کرده بودند.

پس از انتقاد این مجله، تویوتا بلافاصله وارد عمل شده و تغییراتی را در سیستم کنترل پایداری الکترونیکی RAV4 اعمال کرد. حال با گذشت چند ماه سوئدی ها دوباره به سراغ این کراس اوور پرفروش رفته و عملکرد آن را در تست گوزن مجددا ارزیابی کرده اند تا ببینند بروزآوری نرم افزاری تویوتا تا چه حد پایداری خودرو را ارتقا داده است.

هندلینگ شاسی بلند RAV4

بازنگری های مهندسین تویوتا حالا به راننده اجازه می دهد خیلی بیشتر از نیروی ترمز استفاده کرده و هنگام تغییر مسیر ناگهانی چسبندگی خودرو را بهتر حفظ کند. به لطف این بازنگری ها RAV4 اکنون در تست گوزن به رکورد 45 مایل (72 کیلومتر) در ساعت دست پیدا کرده که در مقایسه با رکورد قبلی اندکی بهتر شده است.

اقدام تویوتا در پاسخ سریع به انتقاد نشریه Teknikens Varld تحسین برانگیز بوده و مسلما در تثبیت جایگاه RAV4 در بازار نقشی مثبت ایفا خواهد کرد. آنطور که این کمپانی خوشنام ژاپنی اعلام کرده، آپدیت نرم افزاری از بهار پیش رو برای RAV4 ارایه خواهد شد. البته افرادی که خواهان دریافت این آپدیت باشند، باید با خودروی خود به نمایندگی مراجعه نموده و نسبت به نصب آن درخواست کنند.

گفتنی است RAV4 جدید از جایگاه حساسی در بازار برخوردار است، چرا که رقبای آن در سطح واقعا مطلوبی قرار داشته و هر گونه لغزش می تواند مشتریان را به سمت دیگر گزینه ها سوق دهد. مثل سایر محصولات تویوتا، RAV4 2019 هم بر اساس پلتفرم یکپارچه TNGA تولید می شود. نیروبخش این کراس اوور جذاب یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر است که در نسخه هیبریدی با گیربکس CVT و در نسخه بنزینی با گیربکس هشت سرعته خودکار جدید همکاری می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • علی
    علی | ۱۸ بهمن ۱۳۹۸

    رتبه اول تست گوزن، فقط پراید!??

مطالب پیشنهادی