ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

امتیاز دوربین سه گانه وان پلاس 7 پرو در DxOMark منتشر شد

این روز ها کمپانی چینی وان پلاس، پرچمدار جدید خود یعنی وان پلاس 7 پرو را عرضه کرده است که توسط کارشناسان DxOMark مورد بررسی قرار گرفته است. دوربین سه گانه این تلفن هوشمند، ترکیبی از ...

میلاد کریمی
نوشته شده توسط میلاد کریمی | ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ | ۰۲:۰۷

این روز ها کمپانی چینی وان پلاس، پرچمدار جدید خود یعنی وان پلاس 7 پرو را عرضه کرده است که توسط کارشناسان DxOMark مورد بررسی قرار گرفته است. دوربین سه گانه این تلفن هوشمند، ترکیبی از لنز های فوق عریض و تله فوتو است. خصوصیات اصلی دوربین این تلفن هوشمند به شرح زیر است:

  • دوربین سه گانه
  • حسگر اصلی 48 مگاپیکسلی IMX586 سونی (با خروجی 12 مگاپیکسلی) با فاصله کانونی معادل با 26 میلی متر، گشودگی دیافراگم  f/1.6 و مجهز به لرزشگیر تصویر اپتیکال
  • حسگر 16 مگاپیکسلی فوق عریض با فاصله کانونی معادل با 17میلی متر و گشودگی دیافراگم f/2.2
  • حسگر 8 مگاپیکسلی تله فوتو با فاصله کانونی معادل با 78 میلی متر، گشودگی دیافراگم f/2.4 و مجهز به لرزشگیر تصویر اپتیکال
  • سیستم فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز
  • فلش LED دوگانه
  • فیلمبرداری 4K با نرخ فریم 60fps ( در حالت پیش فرض فیلمبرداری 4K با نرخ فریم 30 fps فعال است)

برای بررسی دوربین این تلفن هوشمند کارشناسان DxOMark با استفاده از تنظیمات پیش فرض دوربین، بیش از 1500 تصویر و بیش از 2 ساعت فیلم در محیط آزمایشگاهی کنترل شده، فضاهای داخلی و فضای باز ارزیابی کرده اند.

با  امتیاز کلی DxOMark 111، وان پلاس 7 پرو در میان تلفن های هوشمند کنونی در سکوی سوم ایستاده است. این تلفن هوشمند در قیاس با تلفن های هوشمند سامسونگ S10 5G و هواوی P30 Pro تنها با یک امتیاز اختلاف این عنوان را کسب کرده است. اما قابل ذکر است که وان پلاس 7 پرو در تمامی آزمون های مربوط به ثبت عکس و ویدئو عملکرد بسیار عالی از خود نشان داده است.

امتیاز عکسبرداری این تلفن هوشمند با امتیاز 118 فقط یک امتیاز کمتر از هواوی P30 Pro است و به استثنای عناصر مصنوعی و بزرگنمایی، این دو تلفن هوشمند به نمرات بسیار مشابهی دست پیدا کرده اند. نوردهی عالی، کنتراست خوب در تمام شرایط نوری و همچنین وجود دامنه دینامیک گسترده که جزئیات نواحی روشن و سایه دار را به خوبی حفظ می کند، از جمله خصوصیات دوربین این محصول است.

نوردهی عالی وان پلاس 7 پرو در محیط های روشن
نوردهی عالی وان پلاس 7 پرو در محیط های روشن

رنگ ها در تصاویر ثبت شده فوق العاده هستند، به خصوص تصاویری که در فضای باز و در شرایط آفتابی گرفته شده اند. همچنین در تصاویر ثبت شده با این تلفن هوشمند، تعادل رنگ سفید خنثی بوده و بخاطر اشباع بالا، رنگ های باطراوت و خیره کننده ای را به وجود می آورند. تعادل بافت تصاویر در برابر نویز به خوبی کنترل می شود و با وجود رزولوشن موثر کمتر در مقایسه با سایر محصولات، تصاویر وان پلاس 7 پرو با جزئیات بالایی ثبت می شوند. البته قابل ذکر است که، در شرایط نوری کم نویز ها در نواحی تیره آشکار می شوند، اما با این وجود بازهم تصاویر گرفته شده در این شرایط هم، جزو بهترین نتایج ثبت شده میان سایر محصولات است.

رنگ های خیره کننده در کنار تعادل سفیدی در تصویر ثبت شده با وان پلاس 7 پرو
رنگ های خیره کننده در کنار تعادل سفیدی در تصویر ثبت شده با وان پلاس 7 پرو

همانند سامسونگ S10 5G و هواوی P30 Pro، وان پلاس 7 پرو نیز  به دلیل سیستم مناسب شبیه سازی بوکه، تصاویر پرتره خیره کننده ای را ثبت می کند. تشخیص عمق خوب دوربین این تلفن هوشمند عامل دیگری برای ثبت تصاویر پرتره مناسب است. برای تصاویر ثبت شده با بزرگنمایی، لنز تله با زوم 3 برابری این محصول نتایج بسیار خوبی را با وجود برخی کاستی ها در خصوص رنگ و نویز به ثبت می رساند.

امتیاز در بخش عکاسی، امتیاز در بخش فیلمبرداری و میانگین امتیاز وان پلاس 7 پرو
امتیاز در بخش عکاسی، امتیاز در بخش فیلمبرداری و میانگین امتیاز وان پلاس 7 پرو
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی