ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون های قدیمی
تکنولوژی

کُند شدن آیفون های قدیمی بعد از آپدیت نرم افزاری در فرانسه برای اپل گران تمام شد

مقامات فرانسه اپل را به خاطر عدم اطلاع رسانی در مورد دانلود نسخه جدید iOS و پیامدهای آن برای آیفون های قدیمی ۲۵ میلیون یورو جریمه کردند. دبیر کل امور رقابت و مصرف کنندگان و دایره ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

مقامات فرانسه اپل را به خاطر عدم اطلاع رسانی در مورد دانلود نسخه جدید iOS و پیامدهای آن برای آیفون های قدیمی ۲۵ میلیون یورو جریمه کردند.

دبیر کل امور رقابت و مصرف کنندگان و دایره پیشگیری از کلاهبرداری فرانسه روز گذشته با انتشار بیانیه خبری ویژه ای اعلام کرد:

بدنبال بررسی های انجام شده توسط اداره کل رقابت و مصرف و پیشگیری از کلاهبرداری و بعد از توافقی که با بازپرس پاریس انجام گرفت مقرر شد که اپل ۲۵ میلیون دلار جریمه را بابت عدم اطلاع رسانی دقیق پرداخت کند.

این بررسی ها به دو سال پیش و ژانویه سال ۲۰۱۸ باز می گردد. دفتر بازرسی پاریس بعد از آن رسیدگی به این پرونده را آغاز کرد که جمعی از کاربران آیفون در این کشور از اپل به خاطر کند شدن سرعت آیفون هایشان بعد از دریافت آپدیت نرم افزاری جدید و به طور مشخص نسخه های iOS 10.2.1 و 11.2. شکایت کردند.

رسیدگی به این پرونده در تاریخ ۵ ژانویه همان سال آغاز شد و مشخص گردید که اپل هشداری بابت کند شدن سرعت آیفون های قدیمی در صورت دانلود آپدیت نرم افزاری iOS به کاربرانش نداده بود.

اپل هیچ هشداری در این باره به کاربرانش نداده بود

این آپدیت ها در سال ۲۰۱۷ منتشر شده بودند و شامل قابلیتی برای مدیریت مصرف انرژی گوشی می شدند که تحت برخی شرابط خاص خصوصا در مواردی که باتری دستگاه قدیمی بود، دریافت آنها باعث کند شدن عملکرد آیفون 6، مدل SE و 7 می شد.

در ادامه این بیانیه آمده است که بعد از بروز این مشکل کاربران نتوانسته اند نرم افزار گوشی خود را به نسخه قبل برگردانند و در نتیجه مجبور شده اند یک باتری جدید تهیه کنند و در برخی موارد حتی آیفون خود را تعویض کنند. در این گزارش اشاره شده که عدم اطلاع رسانی درست از سوی اپل یک رفتار تجاری گمراه کننده بوده است.

براساس این گزارش اپل طی توافقی پذیرفته که مبلغ ۲۵ میلیون یورو را به اداره یاد شده بپردازد و برای مدت یک ماه یک بیانیه خبری را در این رابطه روی وبسایت خود منتشر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۱۸ بهمن ۱۳۹۸

    25میلیون؟اگه در آمد اپل رو ۲۶۰ میلیارد دلار در سال بگیریم،مثل اینه ک یک کارمند در ایران ک سالی ۶۰میلون تومن حقوق میگیره،۵هزار و هفتصد تومن جریمه بده :/

    • karo
      karo | ۱۸ بهمن ۱۳۹۸

      فکر کنم در این جور کیس های حقوقی جریمه رو مصلا اینجوری در نظر می گیرن که چه تعداد نفر در فرانسه آیفون 6، 6sو7 داشته اند و هزینه تعویض باطری چقدر میشه و اون رو از اپل گرفتن به علاوه درصدی جریمه و مثلا یک ماه اطلاع رسانی همگانی در سایت. الته که این روش ها ضرری که به مصرف کننده رسیده رو جبران نمی کنه اما کلیات روش فکر کنم همین باشه

مطالب پیشنهادی