ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ناسا
تکنولوژی

افزایش ۳ میلیارد دلاری بودجه ناسا به دستور ترامپ

به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، بودجه ناسا برای سال مالی ۲۰۲۱ رقم ۲۵.۶ میلیارد دلار خواهد بود. ترامپ سعی دارد تا ۳ میلیارد دلار بیشتر از بودجه فعلی سال جاری مالی که ۲۲.۶ ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، بودجه ناسا برای سال مالی ۲۰۲۱ رقم ۲۵.۶ میلیارد دلار خواهد بود. ترامپ سعی دارد تا ۳ میلیارد دلار بیشتر از بودجه فعلی سال جاری مالی که ۲۲.۶ میلیارد دلار است درخواست کند. رقم درخواست شده اضافی به منظور تسریع توسعه ارسال فضانوردان به ماه خواهد بود.

درخواست ۳ میلیارد دلاری ترامپ برای افزایش بودجه ناسا، آن را به بیشترین درخواست افزایش بودجه برای این سازمان در چند دهه گذشته تبدیل کرده است. این کار بازتابی از تلاش‌های مضاعف دولت ترامپ به منظور اطمینان از آمریکایی بودن فضانورد بعدی است که به ماه ارسال شود تا دستاوردی دیگر را به نام خود و کشورش ثبت کند. در همین راستا مدیر اجرایی ناسا به نام جیم برداستاین نیز به طور مکرر از هدف آژانس فضایی آمریکا به منظور ارسال فضانوردان آمریکایی به کره ماه سخن می‌گوید.

ناسا

نام این پروژه آرتمیس است که بر اساس زمان‌بندی‌های ناسا، تا سال ۲۰۲۴ محقق می شود. البته با توجه به پیشرفت فعلی این پروژه به نظر می‌رسد که این سازمان کمی از برنامه عقب‌تر باشد. برداستاین اخیرا از طرف کنگره به دلیل درخواست افزایش ۱.۶ میلیارد دلاری بودجه مالی سال جاری ناسا تحت فشار قرار گرفته بود، ولی با توجه به درخواست رئیس جمهور ایالات متحده می‌تواند به افزایش بودجه امیدوارتر باشد.

بر اساس گزارش‌هایی که سایت وال استریت ژورنال انجام داده، می‌توان گفت که ناسا می‌خواهد به پیشنهادات تولید ماه‌نشین‌های مورد نیاز خود برای پروژه آرتمیس به دست شرکت‌های دیگر گوش دهد تا این گونه بودجه سال ۲۰۲۱ خود را مدیریت کند. به همین دلیل است که این سازمان در حال همکاری با شرکای رسمی و شخص ثالث است تا اجزای رباتیک و ماه‌نشین‌های بی‌سرنشین را روی کره ماه آزمایش کند.

ناسا

ناسا چندی پیش بیانه‌ای به منظور دریافت پیشنهادات صنعتی برای ماه‌نشین پروژه آرتمیس ارائه داد که پس از دریافت چندین بازخورد، تغییراتی جدید در آن داد و آن را دوباره در مرداد منتشر کرد. نتیجه تلاش‌های ناسا، انتخاب چندین شریک تجاری به منظور حمل فضانوردان به ماه می‌شود که طی آن، اولین ارسال در سال ۲۰۲۴ و دومین ارسال نیز طی ماموریتی در سال ۲۰۲۵ خواهد بود. از شرکت‌های احتمالی می‌توان به بوئینگ، اسپیس ایکس و بلو اوریجین اشاره کرد. دونالد ترامپ قصد دارد درخواست خود را روز ۲۱ بهمن تسلیم کنگره کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mohammad 13759
    Mohammad 13759 | ۲۱ بهمن ۱۳۹۸

    ما هم دو ملیون یو رو به ...

  • آریا
    آریا | ۲۱ بهمن ۱۳۹۸

    دمش گرم

مطالب پیشنهادی