ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هواوی
تکنولوژی

راهکار جدید هواوی برای جایگزینی گوگل پلی: نصب بیش از ۷۰ اپ پیش‌فرض

هواوی همچنان درگیر تحریم‌های نرم‌افزاری گوگل است و به همین دلیل نمی‌تواند به گوگل پلی و سرویس‌های موبایلی این کمپانی دسترسی داشته باشد. همین دلیل کافیست تا این غول چینی محبوب به هر دری بزند ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

هواوی همچنان درگیر تحریم‌های نرم‌افزاری گوگل است و به همین دلیل نمی‌تواند به گوگل پلی و سرویس‌های موبایلی این کمپانی دسترسی داشته باشد. همین دلیل کافیست تا این غول چینی محبوب به هر دری بزند تا به نحوی برنامه‌های مورد نیاز کاربران را در گوشی‌های خود ارائه کند. یکی از جدیدترین راه‌حل‌های این کمپانی نیز نصب پیش‌فرض ۷۰ برنامه پرکاربرد در گوشی‌های خود است.

این کمپانی محبوب طی جلسه‌ای که پشت درهای بسته با برخی از خبرنگاران اروپای شرقی برگزار کرده است، از تصمیم خود مبنی بر نصب نزدیک به ۷۰ برنامه کاربردی مانند اینستاگرام، واتساپ و فیسبوک به صورت پیش‌فرض روی گوشی‌های آینده خود پرده برداشته تا به این طریق کاربران را بیش از پیش درگیر نصب پر دردسر APK ‌های مختلف نکند. لیست این برنامه‌ها هنوز مشخص نیست و بسته به بازار فروش می‌تواند تغییر کند. همچنین هواوی می‌خواهد آپدیت‌های متعدد این برنامه‌ها را از طریق سرور‌های خود ارائه کند.

هواوی

در ضمن این کمپانی گفته است که لیست برنامه‌ها می‌تواند بسته به چارت اپ‌های محبوب گوگل پلی تغییر کند. در نتیجه می‌توان این گونه تعبیر کرد که اگر تغییر در مراودات پر حاشیه کمپانی چینی با آمریکا ایجاد نشود، باید شاهد چندین اپلیکیشن مختلف در گوشی‌های جدید این کمپانی باشیم. در هر صورت انتظار می‌رود که هواوی از راه‌حل جدید خود در سری P40 استفاده کند.

این راه‌حل اما شاید موقتی باشد زیرا گفته می‌شود خود هواوی مشغول کار روی ارائه سرویس‌های موبایل خود موسوم به HMS است تا آن‌ها را جایگزین سرویس‌های گوگل کند. از طرفی این کمپانی به همراهی شیائومی و کمپانی BBK قصد دارد با گوگل پلی رقابت کنند. این شرکت‌ها انجمنی تحت نام انجمن توسعه‌دهندگان بین‌المللی راه‌اندازی کرده‌اند که به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند برنامه‌هایشان را راحت‌تر روی گوشی‌های هواوی و دیگر کمپانی‌های چینی عرضه کنند.

در هر صورت تا معرفی رسمی هواوی P40 نمی‌توان در این رابطه اظهار نظر قطعی کرد و باید دید آیا کمپانی چینی حاضر است فضای ذخیره‌سازی با ارزش کاربران را با ۷۰ برنامه مختلف اشغال کند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Alireza Zare
    Alireza Zare | ۱۹ بهمن ۱۳۹۸

    اوووه چه خبره!!!
    اینجوری که خیلی بده. حداقل نصب شدن یا نشدن این اپ‌ها رو به خود کاربر واگذار کنه بهتره. مثل یه باکس نشون بده و بگه هر کدوم رو میخای تیک بزن تا نصب کنم. نه اینکه 70تا برنامه رو بریزه رو گوشی که شاید 10تاش هم بدرد بخور نباشه.

    • ali_mlk
      ali_mlk | ۲۰ بهمن ۱۳۹۸

      قطعا به همین شکل خواهد بود، یه باکس دانلود وگرنه سرعت گوشی افتضاح میشه

مطالب پیشنهادی