ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ماهواره ظفر تبدیل به یک تجربه دیگر برای صنعت فضایی ایران شد

سخنگوی فضایی وزارت دفاع اعلام کرد که ماهواره‌بر سیمرغ، ماهواره ظفر را با موفقیت به فضا پرتاب کرد اما ماهواره بر به سرعت مورد نیاز جهت تزریق ماهواره در مدار مورد نظر نرسید و بهینه ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | ۲۰:۳۰

سخنگوی فضایی وزارت دفاع اعلام کرد که ماهواره‌بر سیمرغ، ماهواره ظفر را با موفقیت به فضا پرتاب کرد اما ماهواره بر به سرعت مورد نیاز جهت تزریق ماهواره در مدار مورد نظر نرسید و بهینه سازی‌های لازم جهت پرتاب آتی انجام خواهد شد.

قرار بود ماهواره ظفر، توسط ماهواره بر سیمرغ، در مدار ۵۳۰ کیلومتری زمین قرار بگیرد. ۲۰۰ فرایند اصلی توسط ۳۰ تیم و ارتباطات مورد نیاز با ۶ استان جهت انجام این عملیات برقرار شده بود.

ساخت ماهواره ظفر به سفارش سازمان فضایی ایران و توسط محققان دانشگاه علم و صنعت از چهار سال گذشته آغاز شد و در روز ۲۹ دی ماه سال جاری از سوی این دانشگاه به سازمان فضایی تحویل داده شد تا سپس راهی مدار ۵۳۰ کیلومتری زمین شود. رئیس سازمان فضایی ایران اعلام کرده بود که ماهواره ظفر برای بیش از ۱۸ ماه فعال خواهد بود.

به گفته مرتضی براری، رئیس سازمان فضایی ایران، ماموریت اصلی این ماهواره تصویربرداری بود تا برای مطالعه زمین لرزه، جلوگیری از فاجعه‌های طبیعی و توسعه کشاورزی مورد استفاده قرار بگیرد. سازمان فضایی ایران ابراز امیداواری کرده که تا چند سال دیگر پنج ماهواره دیگر را نیز به فضا بفرستد و زمان پرتاب ماهواره بعدی را خردادماه سال ۱۳۹۹ اعلام کرده است.

«محمدجواد آذری جهرمی»، چند روز پیش تاکید کرد صنعت فضایی ایران قصد دارد به مدار ۳۶ هزار کیلومتری دست یابد، او در توییتی اعلام کرده بود که «پس از چند بار عدم موفقیت، موتور آرش که قادر است ماهواره‌ها را از مدار ۵۰۰ کیلومتری تا مدار ۲۱۰۰۰ کیلومتری انتقال دهد، آزمایش موفق خود در شرایط خلا را در پژوهشگاه فضایی ایران پشت سر گذاشت.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • Aboy
    Aboy | ۲۱ بهمن ۱۳۹۸

    واقعا عجیبه این نظرات
    پیشرفت کردن توی هر زمینه ای برای کشور سودمنده
    علوم فضایی هم جز علوم جدید حساب میشه و اتفاقا پیشرفت کردن توش برای کم کردن فاصله با کشور های پیشرفته و سطح اول مهمه و مهمه که دانش رو خود کشور در اختیار داشته باشه و به دست بگیره

    اره الان شرکتای خصوصی خارجی اینکارو انجام میدن برا کسی ک هزینه کنه ولی اونا علمشون رو نمیفروشن فقط پول میگیرن و کارو انجام میدن.
    برید داستان توتال و منابع مشترک گازی ایران رو بخونید تا بفهمید چرا مهمه که علم رو خودمون داشته باشیم و مال خودمون باشه.

    • herogame
      herogame | ۲۱ بهمن ۱۳۹۸

      تمام دانشمندان و نخبه های این کشور رو بخاطر ایدئولوژی به فاک دادین الان علم براتون مهم شده؟ ماهواره هوا میکنین؟ خجالت نمیکشی اینو تایپ میکنی؟

      • Aboy
        Aboy | ۲۲ بهمن ۱۳۹۸

        الان من مسئولی چیزی هستم؟؟؟
        بدم میاد از اکانتایی مثل شما که فقط بلدین تو کامنتا مزخرف بنویسید
        من کشورمو دوس دارم و هرگونه پیشرفتی رو بدون در نظر گرفتن هیچگونه ایدئولوژی سیاسی حمایت میکنم(حتی اگه خیلی جاها هم با سیاست ها مخالف باشم)
        و به نظر من تو باید از خودت خجالت بکشی که درکت در حد همینه ک هر چی بشه بپری زیر پستا و کامنت بنویسی و متاسفانه همه چیو برای ایدئولوژی سیاسیت تخریب کنی.

  • opda511
    opda511 | ۲۱ بهمن ۱۳۹۸

    دهنتون سرویس با این تیتر ظریفی زدید خخخخخخ? ? ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی