ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هزار پرونده سرقت فناوری های آمریکا توسط چین زیر دست FBI؛ از صنایع دفاعی تا کارگاه برنج

پلیس فدرال آمریکا در حال بررسی بیش از هزار پرونده است که همگی آنها به تلاش چین برای سرقت فناوری و جاسوسی اقتصادی از نهادهای آمریکایی مربوط می شوند. «کریستوفر ری»، رییس FBI با هشدار ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | ۲۱:۳۲

پلیس فدرال آمریکا در حال بررسی بیش از هزار پرونده است که همگی آنها به تلاش چین برای سرقت فناوری و جاسوسی اقتصادی از نهادهای آمریکایی مربوط می شوند.

«کریستوفر ری»، رییس FBI با هشدار در مورد سرقت فناوری های آمریکایی توسط چینی ها تاکید کرد که بسیاری از این پرونده ها به اقامه دعوی علیه افراد و شرکت ها ختم خواهند شد. به گفته وی هر ۵۶ دفتر منطقه ای FBI در سراسر کشور سرگرم بررسی مواردی هستند که تقریبا تمامی صنایع  بخش های تجاری آمریکا از غول های فناوری گرفته تا استارتاپ های سیلیکون ولی  کارگاه های کوچک را در بر می گیرد:

آنها همه چیز را از کمپانی های فعال در حوزه صنایع دفاعی، مراکز پژوهشی پیشرفته و دستگاه های پزشکی مدرن گرفته تا شرکت های تولید بذر ذرت و برنج و نرم افزار توربین های بادی هدف می گیرند.

آنطور که John Brown، معاون ضد جاسوسی FBI می گوید بازرسی های مربوط به چین پلیس فدرال طی دو دهه اخیر به شدت افزایش پیدا کرده و امروزه از هر زمان دیگری بیشتر شده است. متناسب با رشد پرونده ها میزان بازداشتی ها هم افزایش پیدا کرده تا جایی که در طول سال مالی گذشته ۲۴ نفر دستگیر شده اند.

به گفته مقامات آمریکایی عملیات چینی ها برای سرقت بسیار حساب شده و بر اساس طرح های دولت پکن اجرا می شوند. آنها اهداف خود را به مراکز نوآوری و تحقیق و توسعه محدود نکرده و در بخش تجارت و بازرگانی هم سراغ داده های مربوط به هزینه تولید و قیمت گذاری، اسناد استراتژی داخلی و هر چیزی دیگری می روند که برایشان مزیت رقابتی بیاورد.

هرچند عملیات سرقت فناوری چینی ها از شمال تا جنوب آمریکا را در بر می گیرد اما فناوری هایی که برای آنها در اولویت قرار دارد شامل انرژی های پاک، زیست فناوری، هوا فضا، ابزارهای پایش اعماق دریا، فناوری اطلاعات و تولید می شود.

کریستوفر ری، ییس FBI

هدف اصلی از برگزاری این کنفرانس آشنا کردن کمپانی ها و مراکز آکادمیک ایالات متحده با تکنیک ها و ابزارهایی بود که دولت پکن برای به سرقت بردن داده ها به کار می گیرد. رییس FBI در این باره گفت:

آنها روش ها و تکنیک های متنوعی برای رسیدن به هدفشان دارد که از رخنه سایبری تا اغوا کردن نیروهای مورد اعتماد را شامل می شود. آنها حتی در سرقت فیزیکی دستگاه ها هم سابقه دارند. چینی ها نه فقط از طریق سرویس های جاسوسی بلکه به واسطه شرکت های دولتی، کمپانی های به ظاهر خصوصی، محققان و دانشجویان و گروه های بسیار دیگری به هدفشان می رسند.

به گفته مقامات، دولت پکن در پوشش سرمایه گذاری در علوم و فناوری، برنامه های استخدام افراد مستعد، همکاری دانشگاهی، مشارکت در تحقیقات، سرمایه گذاری مشترک، ادغام و تملیک و نهادهای قانونگذار به داده های مورد نظرش دست پیدا می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • سعید
    سعید | ۲۱ بهمن ۱۳۹۸

    فقط دزدی یادت گرفتند

  • آریا
    آریا | ۲۱ بهمن ۱۳۹۸

    جدا از حمله های هکی دولتی سازمان یافته به کمپانیها و ارگانها برای سرقت فناوری اکثر تجهیزات چینی که به کشورهای پیشرفته فروخته شده و میشه BackDoor دارند.... از تجهیزات مداربسته گرفته تا مخابراتی، سرور و موبایل و...?

  • shadmehr12
    shadmehr12 | ۲۱ بهمن ۱۳۹۸

    حالا نه خیلی آمریکا با درستی به این تکنولوژی ها رسیده! نه اصلا دزدی نمیکنن! اصلا
    همه دنیا بد هستن و دزد بغیر از آمریکا

  • jalal
    jalal | ۲۱ بهمن ۱۳۹۸

    مرگ بر چین و روسیه و نوچه هایشان !

  • آریا
    آریا | ۲۱ بهمن ۱۳۹۸

    چینی های دزد و متقلب

    • shadmehr12
      shadmehr12 | ۲۱ بهمن ۱۳۹۸

      زورت نگیره ?

مطالب پیشنهادی