ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بطری های پلاستیکی
علمی

نیویورک به جنگ بطری‌های پلاستیکی می‌رود

شهردار نیویورک با هدف کمک به محیط زیست فرمانی را صادر کرده که فروش بطری های پلاستیکی یکبار مصرف را محدود می کند. «بیل دی بلازیو» با صدور این فرمان سازمان های دولتی را از ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

شهردار نیویورک با هدف کمک به محیط زیست فرمانی را صادر کرده که فروش بطری های پلاستیکی یکبار مصرف را محدود می کند.

«بیل دی بلازیو» با صدور این فرمان سازمان های دولتی را از خرید بطری های یکبار مصرف حاوی نوشیدنی منع کرده و عرضه این بطری ها را در مراکز تحت مالکیت دولت نیز محدود کرد. وی دلیل در پیش این گرفتن این سیاست را آلوده شدن زمین توسط این بطری ها و عدم نیاز به آنها عنوان کرد.

با اجرایی شدن این فرمان بطری های پلاستیکی با نزدیک به یک چهارم شهر نیویورک خداحافظی خواهند کرد چرا که اماکن تحت مالکیت دولت از جمله پارک ها، مراکز بازی و ورزش و غیره بالغ بر ۱۷ هزار مرکز، با مساحتی نزدیک به ۴۳ هزار هکتار را شامل می شود.

بطری های پلاستیکی

Ben Kallos، از اعضای شورای شهر از مشوقان اصلی این طرح است و از شورا خواسته این فرمان را به شکل قانون درآورند چرا که ممکن است شهردار بعدی آنرا لغو کرده و شرایط را به وضع سابق درآورد. شاید چنین اقدامی دور از ذهن به نظر برسد اما ترامپ سابقه اینکار را دارد. وی در سال ۲۰۱۷ ممنوعیت عرضه بطری های یکبار مصرف آب در پارک های ملی را که شش سال در جریان بود، لغو کرد. البته این تنها یکی از اقدامات وی در راستای حذف قوانینی بود که به منظور حفاظت از محیط زیست تصویب شده بودند.

فرمان جدید شهردار نیویورک از ابتدای سال آینده اجرایی خواهد شد و شامل بطری هایی با حجم کمتر از ۶۲۰ میلی لیتر می شود، البته در آن استثناهایی برای بطری های با قابلیت استفاده مجدد آسان در نظر گرفته شده است. یکی از دلایلی که اجرای این فرمان را تسهیل کرده قابل شرب بودن آب خروجی از شیرهای آب نصب شده در اماکن عمومی نیویورک است.

پلاستیک ها در حال پوشاندن کل کره زمین هستند و مدتهاست با باز کردن راه خود به دریا، زندگی جانداران آبزی را به خطر انداخته اند. هرچند اغلب مردم تصور می کنند همه پلاستیک از مراکز بازیافت سر در می آورند. اما بررسی ها نشان داده که کمتر از ۱۰ درصد پلاستیک های دور انداختنی بازیافت می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی