ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حزب لیکود
تکنولوژی

حزب نتانیاهو داده‌های میلیون‌ها رای‌دهنده اسراییلی را افشا کرد

یکی از احزاب اصلی اسراییل با وارد کردن داده های محرمانه میلیون شهروند در اپلیکیشنی غیر ایمن، این اطلاعات حساس را بدون هیچ سد امنیتی در اینترنت به حال خود را کرده است. حزب لیکود ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

یکی از احزاب اصلی اسراییل با وارد کردن داده های محرمانه میلیون شهروند در اپلیکیشنی غیر ایمن، این اطلاعات حساس را بدون هیچ سد امنیتی در اینترنت به حال خود را کرده است.

حزب لیکود اسراییل که «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر هم در آن عضویت دارد، این اطلاعت را در اپ مدیریت رای گیری Elector آپلود کرده است. طرفداران این حزب با ثبت نام در این برنامه آمادگی خود را برای رای دادن در انتخابات پیش رو اعلام کرده و در جریان اخبار قرار می گرفتند.

هرچند Elector قرار بود به حزب لیکود و طرفداران آن کمک کند اما به خاطر مشکلات امنیتی متعدد اطلاعات شخصی ۶.۵ میلیون کاربر از جمله خود نتانیاهو و دیگر سران حزب و سیاستمداران را بدون هیچ محافظتی در وب قرار داده بود. هنوز مشخص نیست کسی توانسته پیش از شناسایی باگ این داده ها را جمع آوری کند یا خیر اما سازمان «حفاظت از حریم خصوصی» در حال بررسی شرایط است.

حزب لیکود

آسیب پذیری مذکور یک روز پس از انتشار خبرها در مورد آن رفع شد و مسئولان مدعی پیاده سازی معیارهای امنیتی بهتر برای جلوگیری از تکرار آن شدند. البته نمی توان به این وعده ها چندان دلخوش بود چرا که همین اپ در سال گذشته هم دچار نقص های مشابهی بود که امکان دست بردن در تعداد رای ها را می داد.

برخی در ابتدا توسعه دهنده این اپ را متعلق به حزب لیکود عنوان کرده بودند اما این حزب با رد آن مدعی شد که Elector توسط کمپانی دیگری تولید شده که با چندین حزب دیگر نیز همکاری دارد.

فارغ از اینکه مسئولیت رسوایی اطلاعاتی بر عهده چه کسی است افشای این حجم عظیم از داده می تواند عواقب سنگینی به دنبال داشته باشد و هکرها از آن برای سرقت هویت، جاسوسی و حتی ارعاب رای دهندگان سوء استفاده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۱ بهمن ۱۳۹۸

    این حرف ها رو نزنید، سامانه های اسراییلی هیچ وقت مشکلی ندارند

مطالب پیشنهادی