ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بازار گیمینگ
نرم افزار و اپلیکیشن

مویابل در صدر محبوب‌ترین پلتفرم‌های بازار گیمینگ

بر اساس بررسی‌های سایت گیمینگ اسکن از بازار گیمینگ، مشخص شده که گیمینگ با موبایل بیشترین درآمد را برای توسعه دهندگان دارد. در سال ۲۰۱۸ بازار گیمینگ موبایل حدود ۶۸.۵ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده بود ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

بر اساس بررسی‌های سایت گیمینگ اسکن از بازار گیمینگ، مشخص شده که گیمینگ با موبایل بیشترین درآمد را برای توسعه دهندگان دارد. در سال ۲۰۱۸ بازار گیمینگ موبایل حدود ۶۸.۵ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده بود که ۵۴.۹ میلیارد دلار آن از طریق موبایل‌های هوشمند و ۱۳.۶ میلیارد دلار توسط تبلت‌ها تامین شده بود.

بازار گیمینگ

تخمین‌ها برای سال‌های آتی از پیشرفت بازار گیمینگ موبایل خبر می‌دهند، در حالی که انتظار می‌رود گیمینگ با کامپیوترهای شخصی و بازی‌های مبتنی بر مرورگر‌ها کوچک‌تر شوند. در حال حاضر اما بیشترین درآمد از دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل iOS تامین می‌شود ولی با استناد به پیش‌بینی‌ها، می‌توان گفت که سیستم‌عامل اندروید تا سال ۲۰۲۳ درآمد بیشتری از اپل در گیمینگ داشته باشد. برای مثال می‌توان از بازی Clash of Clans نام برد که با اختلاف کمی، درآمدزاترین بازی موبایل در آمریکا بود.

بازار گیمینگ

این بازی که توسط توسعه‌دهنده فنلاندی سوپرسل ساخته شده، در کنار دیگر بازی خود یعنی کلش رویال، توانستند درآمد قابل توجهی را به دست بیاورند. نکته جالب اینجاست که تنسنت (Tencent) نیز سهم زیادی از این کمپانی بازی سازی را در اختیار دارد که نشان‌دهنده حضور قدرتمند این شرکت چینی در این بازار است. با این حال شاید چندان غافلگیرکننده نباشد که بدانید ۴۰ درصد درآمد‌های ناشی از گیمینگ موبایل توسط پرداخت‌ها درون برنامه‌ای به دست آمده است.

بازار گیمینگ

در جایگاه دوم منبع درآمد‌های این بازار می‌توان به تبلیغات داخل بازی‌ها اشاره کرد که ۳۰ درصد از درآمد‌های بازار گیمینگ موبایل را به خود اختصاص داده است، ولی تنها برای مقایسه کافیست بدانید برنامه‌ها بیشتر درآمدشان از طریق نمایش ویدیو و تبلیغات است. در دیگر سمت این بازار اما VR قرار دارد که مانند سال‌های گذشته چندان پیشرفت نکرده است.

بازار گیمینگ

بیشتر کاربران اسم این تکنولوژی را شنیده‌اند ولی از نظر آن‌ها آنقدر گران است که نخواهند به سمت آن بروند. از همین رو پیش‌بینی‌ها از افزایش چشمگیر سهم بازار AR خبر می‌دهند که انتظار می‌رود تا پایان سال، از سهم بازار VR پیشی بگیرند. کمپانی HTC هم با تمام مشکلاتی که دارد، همچنان سومین تولید کننده هدست‌های VR به حساب می‌آید.

بازار گیمینگ

این کمپانی اما راهی طولانی پیش رو دارد که به سونی و فیسبوک برسد. همچنین انتظار می‌رود که گیمینگ، استفاده اصلی از تکنولوژی‌های AR و VR باشد، ولی در آینده ممکن است بسیاری از کاربران از آن برای تجربه کنسرت‌ها و محتوای ویدیوی استفاده کنند.

بازار گیمینگ

در آخر ذکر این نکته خالی از لطف نیست که بدانید کشورمان در صنعت گیمینگ، جایگاه سوم منبع درآمد بازی‌ها در منطقه خاورمیانه و آفریقا به حساب می‌آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Armanprs
    Armanprs | ۲۱ بهمن ۱۳۹۸

    پاراگراف آخر *جایگاه سوم*. اصلاح کنید

مطالب پیشنهادی