ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سرفیس Duo
تکنولوژی

ویدیو لو رفته از سرفیس Duo مایکروسافت [تماشا کنید]

مایکروسافت چندی پیش از گجت دو نمایشگره خود به نام سرفیس Duo رونمایی کرد. این گجت با سیستم‌عامل اندروید عرضه می‌شود که به نوعی هم اولین سرفیسی است که با سیستم‌عامل ویندوز اجرا نمی‌شود. با ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | ۲۰:۳۰

مایکروسافت چندی پیش از گجت دو نمایشگره خود به نام سرفیس Duo رونمایی کرد. این گجت با سیستم‌عامل اندروید عرضه می‌شود که به نوعی هم اولین سرفیسی است که با سیستم‌عامل ویندوز اجرا نمی‌شود. با این حال این کمپانی ردموندی اجاره نمی‌دهد که هیچ شخصی به نرم‌افزار مخصوص این دستگاه دست بزند. اخیرا ویدیویی از این گجت به بیرون درز کرده که شخصی در حال کار با آن است و ویژگی‌های مختلف نرم‌افزاری آن را نشان می‌دهد.

سرفیس Duo مورد بحثی که در مترو ونکوور مشاهده شده، تفاوت زیادی با آن چیزی که مایکروسافت نمایش داده بود ندارد، ولی فرضیاتی مبنی بر وجود فلاش در قاب رو به رویی هم به گوش می‌خورد. با این حال مهمترین بخش این ویدیو، نحوه اجرای سیستم‌عامل اندروید روی سرفیس Duo است. در ویدیو می‌بینیم که شخص مشغول بازی کردن با این دستگاه است که پس از آن تلاش می‌کند وارد برنامه دیگری شود. بهتر است ابتدا خودتان ویدیو را ببینید:

هما‌ن‌طور که در ویدیو نیز مشهود است، این شخص پس از اجرای یک بازی روی سرفیس Duo، سعی دارد از برنامه خارج شده و به برنامه Outlook برود. به نظر می‌رسد ژست‌های حرکتی نرم‌افزار این کجت هنوز نهایی نیست و شاهد چندین مشکل در اجرای ‌آن‌ها هستیم. این سیستم‌عامل به خوبی می تواند محتوا را کنار هم و در دو نمایشگر مجزای ٰسرفیس Duo نمایش دهد.

سرفیس Duo

مایکروسافت نام این حالت را «بوم اضافی» در نظر گرفته ولی با این حال انتخاب را در اختیار کاربر نهایی گذاشته است. بدین ترتیب کاربر خود موظف است که نحوه اجرای برنامه‌های مختلف روی سرفیس Duo را انتخاب کند. حالت پیش‌فرض اما این گونه است که هر برنامه‌ای روی یکی از نمایشگر‌ها نمایش داده شود. در هر صورت به نظر می‌رسد مایکروسافت در نظر دارد تا چارچوبی مشخص برای توسعه‌دهندگان در نظر بگیرد تا از اجرای درست و روان سیستم‌عامل اندروید روی سرفیس Duo اطمینان حاصل کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی