ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تاریخ پرتاب کرو دراگون مشخص شد؛ وابستگی فضایی آمریکا به روسیه قطع می شود؟

ماه گذشته ایلان ماسک ابراز امیدواری کرد که نخستین پرتاب کرو دراگون به همراه سرنشین در فصل بهار امسال اتفاق بیفتد. حالا وبسایت آرس تکنیکا گزارشی منتشر کرده که نشان می دهد این پرتاب در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

ماه گذشته ایلان ماسک ابراز امیدواری کرد که نخستین پرتاب کرو دراگون به همراه سرنشین در فصل بهار امسال اتفاق بیفتد. حالا وبسایت آرس تکنیکا گزارشی منتشر کرده که نشان می دهد این پرتاب در تاریخ هفتم ماه می (مصادف با ۱۸ اردیبهشت ماه آتی) صورت می گیرد. با این همه، بخاطر تعدد متغیرهای تاثیر گذار در این سفر که همگی هم سخت افزاری نیستند پرتاب کرو دراگون ممکن است اواخر ماه آوریل (یعنی زودتر از این تاریخ) تا اواخر ماه می (دیرتر) انجام بگیرد.

اولین پرتاب کرو دراگون
توییت اریک برگر از نویسنده های آرس تکنیکا: تاریخ پرتاب Demo 2 برای اسپیس ایکس ۷ می است. دراگون در وضعیت خوبی به سر می برد. تاریخ پرتاب متغیر است و احتمال دارد که ماموریت بسته به متغیرهای متعدد غیر سخت افزاری دیرتر یا زودتر از این تاریخ انجام شود. هنوز تصمیم نهایی در مورد مدت این ماموریت اتخاذ نشده است.

یکسال از زمانی که کرو دراگون اولین دستاورد مهم خود یعنی رسیدن به ایستگاه بین المللی فضایی را به ثبت رساند می گذرد؛ در ژانویه امسال (دی ماه) نیز اسپیس ایکس تست خروج اضطراری حین پرواز را با موفقیت پشت سر گذاشت و مشخص شد که کپسول دراگون می تواند در صورت لزوم خود را از راکت فالکون ۹ جدا کرده و در آتلانتیک فرود بیاید. اسپیس ایکس همچنین با موفقیت توانست یک دوره تست های موتور را بدون هیچگونه  انفجاری پشت سر بگذارد.

در این مرحله به نظر می رسد که اوضاع برای اسپیس ایکس و کپسول دراگون به خوبی پیش می رود و بعید نیست که بعد از این آزمایش های موفق و البته پیش بینی های قبلی ماسک این کپسول آماده انتقال نخستین سرنشینان خود به فضا در تاریخ ۱۸  اردیبهشت باشد. در هر حال اگر پروازی اتفاق بیفتد بسیار شبیه به این ویدیو کلیپ شبیه سازی شده دو دقیقه ای خواهد بود که ماسک سال پیش توییت کرد.

شاید بد نباشد اشاره کنیم که از زمان بازنشستگی شاتل فضایی، ایالات متحده آمریکا برای انجام سفرهای فضایی سرنشین دار خود به روسیه وابسته است و همه ساله با پرداخت مبالغی هنگفت سفیران فضایی خود را از طریق کپسول سایوز و خاک قزاقستان به ایستگاه فضایی بین المللی می فرستد. حالا سیاستمداران این کشور امیدوارند که با حمایت از شرکت های خصوصی چون اسپیس ایکس وابستگی شان به رقیب دیرینه خود در سفرهای فضایی را برای همیشه قطع کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی