ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این ربات سخنگو در مورد ویروس کرونا اطلاعات می‌دهد [تماشا کنید]

یک استارتاپ به منظور افزایش آگاهی عمومی در مورد ویروس کرونا، رباتی سخنگو را در میدان پر رفت و آمد تایمز شهر نیویورک مستقر کرد. این ربات یک و نیم متری که Promobot نام دارد، ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

یک استارتاپ به منظور افزایش آگاهی عمومی در مورد ویروس کرونا، رباتی سخنگو را در میدان پر رفت و آمد تایمز شهر نیویورک مستقر کرد.

این ربات یک و نیم متری که Promobot نام دارد، از دیروز (دوشنبه) در میدان تایمز محله منهتن قرار گرفته و به سوالات رهگذران پاسخ می دهد:

عابرین می توانند از طریق نمایشگر لمسی تعبیه شده در بالاتنه این ربات به سوالاتی در مورد ویروس کرونا پاسخ داده و با آن حرف بزنند.

ربات Promobot توسط استارتاپی آمریکایی که بیشتر اعضای آن روسی هستند، ساخته شده است. «Oleg Kivorkutsev» مدیر ارشد توسعه کسب و کار این استارتاپ در مصاحبه با سایت رویترز می گوید:

«ما برای تشخیص علایم بیماری کروناویروس نرم افزار مخصوصی را توسعه دادیم. می دانیم که این مشکل اهمیت بالایی دارد و سبب نگرانی و ترس مردم شده است. اگر مردم اطلاعات مختصر و ساده‌ای از این ویروس از جمله علایم و راه های پیشگیری از آن را کسب کنند، هیچ اتفاقی برایشان نخواهد افتاد و همه خوشحال می شوند.»

البته ربات Promobot توانایی تشخیص ویروس کرونا را ندارد. کاربر باید به سوالاتی که این ربات در مورد علایم ویروس کرونا (از جمله تب) می پرسد، با «بله» یا «خیر» پاسخ دهد. در صورتی که پاسخ سوالات «نه» باشد، ربات پیغامی دلگرم کننده مبنی بر عدم ابتلای فرد به ویروس کرونا پخش می کند.

استقرار ربات Promobot در میدان تایمز نیویورک در پی شیوع ویروس کرونا

یکی از رهگذران پس از استفاده از ربات یاد شده آنرا بسیار باهوش توصیف کرد. یکی دیگر از عابران که از کشور اسکاتلند از میدان تایمز بازدید می کرد، این ربات را «کمی دیوانه‌وار» خواند و اضافه کرد که با توجه به جو شهر نیویورک دیدن آن طبیعی است.

میدان تایمز یا تایمز اسکوئر (Times Square) نام تقاطعی بسیار مشهور در محله منهتن شهر نیویورک است و یکی از مراکز تجاری و گردشگری محبوب این شهر به شمار می رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • M.Gh
    M.Gh | ۲۳ بهمن ۱۳۹۸

    بعد هنوز که هنوزه میگن ما که ویروس کرونا نداریم..

مطالب پیشنهادی