ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ادعای آمریکا: هواوی به طور پنهانی از اپراتورها جاسوسی می‌کند

مقامات آمریکایی مدعی شده اند شرکت هواوی با ایجاد درب پشتی (Backdoor) در تجهیزات مخابراتی، از اپراتورهای سراسر دنیا جاسوسی می کند. مقامات آمریکایی می گویند این شرکت چینی از سال 2009 در برخی تجهیزات ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

مقامات آمریکایی مدعی شده اند شرکت هواوی با ایجاد درب پشتی (Backdoor) در تجهیزات مخابراتی، از اپراتورهای سراسر دنیا جاسوسی می کند.

مقامات آمریکایی می گویند این شرکت چینی از سال 2009 در برخی تجهیزات شبکه های اپراتورها (از جمله تجهیزات 4G) درب پشتی ایجاد کرده است. هنوز سندی مبنی بر انجام چنین کاری توسط هواوی به دست نیامده، ولی این ادعاها توسط برخی از بالاترین مقامات امنیتی آمریکا مطرح شده اند.

ادعای مقامات آمریکایی در مورد ایجاد درب پشتی توسط هواوی

«رابرت اوبراین» (Robert O'Brien) مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا در گفتگو با روزنامه وال استریت ژورنال می گوید:

«ما مدرکی داریم که نشان می دهد هواوی می تواند به طور پنهانی به اطلاعات حساس و شخصی سیستم هایی که در سرتاسر دنیا راه اندازی کرده، دسترسی پیدا کند.»

مقامات امنیتی آمریکا می گویند اپراتورهایی که از هواوی تجهیزات می خرند، از سطح دسترسی این شرکت به تجهیزات بی خبرند. البته در حال حاضر نشانه هایی مبنی بر سوء استفاده از درب پشتی توسط هواوی وجود ندارد.

«اندی پوردی» (Andy Purdy) مدیر ارشد امنیتی هواوی ضمن رد این ادعاها می گوید:

«ما به طور جدی تمام اتهاماتی که در مورد چنین قابلیتی مطرح می شود را رد می کنیم. همچنین هرگونه ادعا مبنی بر دسترسی غیرمجاز به اطلاعات یا داده های مشتریان را تکذیب می کنیم.»

این خبر به فاصله چند روز از تصمیم غافلگیرکننده بریتانیا منتشر می شود که به شرکت هواوی برای تأمین تجهیزات شبکه های غیر حساس این کشور چراغ سبز نشان داد. آمریکا قصد دارد از طریق لابی کردن علیه هواوی این شرکت چینی را از لیست شرکت های ارائه دهنده تجهیزات 5G حذف کند؛ اقداماتی که البته نتوانستند بریتانیا را به صرف نظر از هواوی متقاعد کنند.

هواوی می گوید با توجه به افزایش فشار تحریم ها توسط آمریکا در سال گذشته میلادی، مطرح شدن چنین ادعاهایی چندان تعجب برانگیز نیست. باید دید باقی کشورها به این ادعاها چطور واکنش نشان می دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • MO7
    MO7 | ۲۳ بهمن ۱۳۹۸

    دیگ به دیگ یا چی

مطالب پیشنهادی