ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دوربین الیمپوس OM-D E-M1 Mark III معرفی شد؛ عکاسی نجومی دستی

شرکت الیمپوس از جدیدترین پرچمدار خود با نام OM-D E-M1 Mark III رونمایی کرد. این مدل از پردازنده جدید، جوی استیک و سیستم فوکوس خودکار بهبود یافته برخوردار بوده و در حالت 80 مگاپیکسلی عکسبرداری ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

شرکت الیمپوس از جدیدترین پرچمدار خود با نام OM-D E-M1 Mark III رونمایی کرد. این مدل از پردازنده جدید، جوی استیک و سیستم فوکوس خودکار بهبود یافته برخوردار بوده و در حالت 80 مگاپیکسلی عکسبرداری می کند. علاوه بر این به کمک لرزشگیر تصویر داخل بدنه 7.5 استپ، عکاسی نجومی دستی امکان پذیر شده است.

دوربین OM-D E-M1 Mark III از لحاظ جمع و جور بودن شاسی همانند مدل Olympus OM-D E-M1 Mark II بوده و بدنه آن تنها 504 گرم وزن دارد. همچنین از همان حسگر 20.4 مگاپیکسلی نسل قبل بهره می برد.

دوربین OM-D E-M1 Mark III

برخی ویژگی های سخت افزاری دوربین بدون آینه الیمپوس OM-D E-M1X در این مدل نیز مشاهده می شوند که از آنها می توان به جوی استیک، دکمه اختصاصی ISO و همچنین مکانیزم مقاوم‌تر شاتر اشاره کرد که عمر مفید آن 400 هزار شات اعلام شده که دو برابر نسل قبلی است.

دوربین OM-D E-M1 Mark III از پردازنده جدید TruePix IX برخوردار بوده و این یعنی می تواند از برخی قابلیت های نرم افزاری دوربین حرفه ای E-M1X نیز بهره مند شود.

از جمله این قابلیت ها می توان به عکسبرداری 50 مگاپیکسلی هنگام استفاده دستی و 80 مگاپیکسلی حین استفاده از سه پایه در حالت High Res Shot، فیلتر کاهنده نور زنده با حداکثر 5 استاپ مجازی، بهبود قابل توجه شناسایی و ردیابی سوژه در سیستم فوکوس خودکار اشاره کرد.

دوربین OM-D E-M1 Mark III توانایی عکسبرداری پیاپی با نرخ 60 فریم بر ثانیه با قفل نوردهی و فوکوس خودکار و عکسبرداری پیاپی با نرخ 18 فریم بر ثانیه با نوردهی و فوکوس خودکار را دارد. این محصول از فوکوس 121 نقطه ای برخوردار بوده و می تواند با رزولوشن 4K و C4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه و رزولوشن 1080p با نرخ 120 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

یکی از مهم ترین قابلیت های این دوربین بهبود لرزشگیر تصویر است که حالا در حالت استاندارد تا 7 استاپ و در صورت استفاده با لنزهای حرفه ای Sync IS الیمپوس تا 7.5 استاپ لرزش دوربین را تصحیح می کند. این ویژگی به عکسبرداری بهتر در حالت Starry Sky AF منجر می شود.

با استفاده از حالت Starry Sky AF و به کمک هوش مصنوعی فوکوس خودکار دقیق روی ستاره ها انجام شده و به کمک لنز عریض عکسبرداری نجومی با در دست گرفتن دوربین میسر می شود.

دوربین OM-D E-M1 Mark III از اواخر ماه جاری میلادی با قیمت 1799 دلار (فقط برای بدنه) و همراه با لنز 40-12 میلیمتری الیمپوس Pro با گشودگی دیافراگم f/2.8 با قیمت 2499 دلار و با لنز 100-12 میلیمتری Pro با گشودگی دیافراگم f/4 با قیمت 2900 دلار به بازار عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی