ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

معرفی و بررسی خودرو

مقایسه سرعت شارژ پورشه تایکان و تسلا مدل 3؛ باتری کدام یک سریع تر شارژ می شود؟

تسلا مدل 3 و پورشه تایکان جزو پر سر و صداترین خودروهای برقی حال حاضر جهان به شمار می روند. تایکان که سال گذشته رونمایی شده با عملکرد هیجان انگیز خود توانسته بسیاری از نشریات ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

تسلا مدل 3 و پورشه تایکان جزو پر سر و صداترین خودروهای برقی حال حاضر جهان به شمار می روند. تایکان که سال گذشته رونمایی شده با عملکرد هیجان انگیز خود توانسته بسیاری از نشریات را به تحسین خود وادار کند. مدل 3 هم دقیقا اینگونه بوده و با ارایه عملکردی فراتر از کلاس خود، از تمامی بررسی ها سربلند بیرون آمده است.

مقایسه سرعت شارژ پورشه تایکان و تسلا مدل 3

اگر چه پورشه تایکان و تسلا مدل 3 رقیب مستقیم هم محسوب نمی شوند، اما اخیرا نشریه آلمانی Nextmove این دو را از لحاظ سرعت شارژ با هم مقایسه کرده است. برای این کار دست اندرکاران این نشریه، تایکان و مدل 3 را به ایستگاه شارژ سریع برده و زمان لازم برای رسیدن ظرفیت باتری به 80 درصد را محاسبه کرده اند.

مقایسه سرعت شارژ پورشه تایکان و تسلا مدل 3

شرکت پورشه ادعا می کند به لطف پشتیبانی از نرخ شارژ حداکثر 270 کیلووات، باتری تایکان در عرض 22.5 دقیقه از 5 درصد تا 80 درصد شارژ می شود. اما در تست Nextmove این خودرو عملکرد بهتری به نمایش گذاشته و میزان شارژ باتری آن در زمان 21 دقیقه از یک درصد به 80 درصد رسیده است.

مقایسه سرعت شارژ پورشه تایکان و تسلا مدل 3

در مقابل باتری تسلا مدل 3 هنگام اتصال به سوکت های شارژ سریع شرکت IONITY اروپا، در زمان 29 دقیقه از سه درصد تا 80 درصد شارژ می شود. یافته های قبلی Nextmove حکایت از آن دارند هنگام استفاده از ایستگاه های اختصاصی سوپرشارژ V3 تسلا با نرخ شارژ 250 کیلووات، باتری این خودرو در 24.5 دقیقه از صفر تا 80 درصد پر می شود.

نشریه آلمانی در گام بعدی به مقایسه میزان مسافت پیموده شده با یک ساعت شارژ نیز پرداخته است. در صورت استفاده از شارژرهای IONITY، تسلا مدل 3 با یک ساعت تغذیه می تواند انرژی لازم برای پیمایش 550 کیلومتر مسافت را ذخیره کند. چنانچه این اتفاق در ایستگاه های سوپرشارژ V3 تسلا بیفتد، با یک ساعت شارژ انرژی کافی برای طی مسافت 651 کیلومتری در باتری مدل 3 ذخیره خواهد شد.

پورشه تایکان هم در همین مدت توانایی ذخیره سازی انرژی مورد نیاز برای پیمودن 717 کیلومتر مسافت را دارد. البته باید خاطرنشان کرد که این میزان انرژی فراتر از ظرفیت باتری خودروها است و با باتری کاملا پر این دو مدل برد حرکتی کمتری دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • GHAEM
    GHAEM | ۲۶ بهمن ۱۳۹۸

    ایول به پورش ولی درکل زمان زیادیه برای شارژ

مطالب پیشنهادی