ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هک تعدادی از سرورهای علی بابا و دسترسی به برخی از اطلاعات کاربران

علی بابا، بزرگ‌ترین بازیگر آنلاین در صنعت گردشگری ایران، در دقایق ابتدایی بامداد امروز (۲۳ بهمن) اعلام کرد که تعدادی از سرورهایش مورد حمله هکرها قرار گرفته‌اند و برخی از اطلاعات کاربران در اختيار هکرها ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ | ۰۱:۲۳

علی بابا، بزرگ‌ترین بازیگر آنلاین در صنعت گردشگری ایران، در دقایق ابتدایی بامداد امروز (۲۳ بهمن) اعلام کرد که تعدادی از سرورهایش مورد حمله هکرها قرار گرفته‌اند و برخی از اطلاعات کاربران در اختیار هکرها قرار گرفته است.

این شرکت همچنین اعلام کرده که تیم امنیت علی بابا اقدامات لازم را انجام داده و موضوع با کمک نهادهای قضایی و امنیتی در حال پیگیری است.

«مجید حسینی‌نژاد»، هم موسس و «مسعود طباطبایی»، مدیرعامل علی بابا، هر کدام متنی را در حساب توییتر خود منتشر کرده‌اند که حاکی از مسئولیت‌پذیری و عذرخواهی در خصوص این اتفاق است:

«حفاظت از اطلاعات همواره برای ما در اولویت بوده و اقدامات لازم برای جلوگیری از تکرار این اتفاق صورت گرفته است.»

علی‌بابا همچنین در بیانیه‌اش اعلام کرده که اطلاعات تکمیلی در خصوص این حمله را اطلاع رسانی خواهد کرد. در حال حاضر مشخص نیست که هکرها در این حمله‌ی سایبری به چه تعداد از سرورهای علی بابا و به چه نوع اطلاعاتی دسترسی پیدا کرده‌اند.

در حال حاضر دسترسی به وب‌سایت و اپلیکیشن علی بابا با اختلالی رو به رو نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • محمد صالحی
    محمد صالحی | ۲۳ بهمن ۱۳۹۸

    دوست عزیز ما ali_mlk احتمالا شما از امنیت پایین سایت و اپلیکیشن ایرانی بیشتر منظورت فیسبوک و واتساپ و امثال اینا باشه که هم راحت هک میشن و راحت اطلاعات رو میفروشن درسته؟ حتما منظورت همیناس!!! به جای احترام به این تیم برای صادق بودنشون اعتقادات چرندمون رو بلند بلند بیان نکنیم بهتر باشه فکر کنم!

    • Mohammad amirseifi
      Mohammad amirseifi | ۲۳ بهمن ۱۳۹۸

      چرا به زور مقاومت میکنید؟برنامه های ایرانی امنیت ندارن دیگه حالا هی بیا بگو دارن،خب اگه داشته باشنم فعلا ایرانی های زیادی عضوش نمیشن،سروش پلاس ۱۸ میلیون ۴۰۵ هزار عضو داره که کلا ۲ میلیون نفر داخلش فعالن

  • ali_mlk
    ali_mlk | ۲۳ بهمن ۱۳۹۸

    دلیل استفاده نکردن از سایت ها و اپلیکیشن های ایرانی هم دقیقا همین امنیت پایینشونه

مطالب پیشنهادی