ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واتس اپ
نرم افزار و اپلیکیشن

واتساپ وب یا واتساپ دسکتاپ؛ از کدام استفاده کنیم؟

پیام‌رسان واتساپ در حال حاضر پرکاربرترین نرم افزار ارسال پیام در دنیا به شمار می‌رود و نیازی به معرفی ندارد. این اپلیکیشن می‌تواند هم روی موبایل و هم روی کامپیوتر کار کند. بر خلاف نسخه ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

پیام‌رسان واتساپ در حال حاضر پرکاربرترین نرم افزار ارسال پیام در دنیا به شمار می‌رود و نیازی به معرفی ندارد. این اپلیکیشن می‌تواند هم روی موبایل و هم روی کامپیوتر کار کند. بر خلاف نسخه موبایل، نرم افزار واتساپ روی کامپیوتر در دو حالت مختلف در اختیار کاربران قرار می‌گیرد: واتساپ دسکتاپ و واتساپ وب. با استفاده از هرکدام از آن‌ها می‌توانید از طریق کامپیوتر به واتساپ دسترسی داشته باشید اما سوال اصلی اینجاست که کدام یک انتخاب بهتری خواهند بود؟

در این مطلب قصد داریم به معرفی ویژگی‌های هرکدام از آن‌ها بپردازیم و با مقایسه آن‌ها به نتیجه‌ای قابل قبول دست پیدا کنیم. این که نرم افزار واتساپ دسکتاپ را روی کامپیوتر خود نصب کنیم و یا این که با استفاده از مرورگر به پیام رسان دسترسی داشته باشیم. با ما همراه باشید.

رابط کاربری و عملکرد

هر دو نسخه وب و دسکتاپ از لحاظ ظاهر و طراحی تقریبا به صورت مشابه طراحی شده‌اند. در هر دوی آن‌ها دکمه‌ها، ابزار و آیکون‌ها کاملا یکسان هستند. به طور کلی از لحاظ ظاهری شباهت‌های زیادی بین این دو نسخه وجود دارد.

از لحاظ عملکرد می‌توان گفت واتساپ نسخه دسکتاپ وضعیت بهتری نسبت به نسخه وب دارد. چرا که در نسخه وب تقریبا میانبر‌ها روی کیبورد پشتیبانی نمی‌شوند. در واقع تنها در صورتی که از نسخه دسکتاپ واتساپ استفاده کنید امکان برخورداری از کلید‌های میانبر کیبورد را خواهید داشت. میانبر‌هایی که با آن‌ها می‌توانید بین پیام‌های مختلف بچرخید، حالت خوانده شده یا خوانده نشده‌ پیام‌ها را مشخص کنید، اعلان‌های دریافتی را خاموش کنید و ... .

به جز میانبر‌های کیبورد، بقیه موارد (طراحی و عملکرد) در این دو نسخه کاملا یکسان خواهند بود.

از کجا به آن‌ها دسترسی داشته باشیم؟

واتساپ وب و واتساپ دسکتاپ برای همه کاربرانی که در این پیام رسان حساب کاربری دارند قابل استفاده است. برای استفاده از نسخه وب، باید با استفاده از مرورگر خود به این لینک بروید و سپس با استفاده از گوشی خود QR نمایش داده شده در واتساپ وب را اسکن کنید.

برای نسخه دسکتاپ، باید فایل نصبی نرم افزار را دانلود کنید. پس از دانلود و نصب اپلیکیشن، در گام بعدی باید حساب کاربری خود در کامپیوتر و اپلیکیشن موبایل را همگام سازی کنید. برای این کار روی Menu یا Settings در اپلیکیشن گوشی خود بزنید و به WhatsApp Web بروید. سپس کد QR نمایش داده شده را با گوشی اسکن کنید.

دانلود واتساپ دسکتاپ نسخه ویندوز

دانلود واتساپ دسکتاپ نسخه مک

کدام یک حافظه بیشتری مصرف می‌کند؟

با مقایسه میزان مصرف حافظه این دو به نتایج جالبی می‌رسید. برای نسخه وب از مرورگر اج استفاده شده چرا که به طور چشمگیری نسبت به مرورگر کروم حافظه کمتری را مصرف می‌کند. بعد از بررسی میزان حافظه مصرفی در حین استفاده از نسخه وب واتساپ مقدار ۲۶۰ الی ۳۰۰ مگابایت از حافظه توسط مایکروسافت اج مصرف شد.

میزان مصرف نسخه دسکتاپ این اپلیکیشن چیزی حدود ۲۱۰ الی ۲۶۰ مگابایت بود. به همین دلیل می‌توان گفت میزان مصرف حافظه نسخه دسکتاپ کمی بهتر از نسخه وب است.

برای استفاده از این نسخه‌ها به چه چیز‌هایی نیاز داریم؟

هم نسخه وب و هم نسخه دسکتاپ پیش نیازشان نصب بودن واتساپ روی موبایل است. علاوه بر این برای استفاده از آن‌ها باید حتما اتصالتان به اینترنت از طریق موبایل هم فراهم باشد. واتساپ مرورگر‌های اپرا، سفری، کروم، فایرفاکس و مایکروسافت اج را برای استفاده از نسخه وب پیشنهاد می‌دهد.

برای نسخه دسکتاپ اما باید از ویندوز 8 یا جدیدتر استفاده کنید. همچنین اگر از کامپیوتر‌های اپل استفاده می‌کنید باید نسخه سیستم عامل حداقل 10.10 باشد. البته نیازی نیست نگران پیش نیاز‌های این چنینی باشید، چرا که با رفتن به وبسایت واتساپ به طور کامل متوجه می‌شوید که امکان نصب کردن این پیام رسان روی کامپیوتر خود را دارید یا خیر.

تفاوت‌های این دو نسخه با واتساپ موبایل چیست؟

در ادامه به چند ویژگی اشاره خواهیم کرد که تنها از طریق واتساپ موبایل در دسترس است و امکان استفاده از آن‌ها در نسخه‌های وب و دسکتاپ وجود ندارد.

  • تماس صوتی
  • تماس تصویری (نه انفرادی و نه به صورت گروهی)
  • امکان آپلود Status. البته لازم به ذکر است که با استفاده از واتساپ وب و واتساپ دسکتاپ می‌توانید به روزرسانی Status دیگران را مشاهده کنید.

به طور کلی اگر می‌خواهید از ویژگی‌های بالا بهره‌مند شوید باید حتما از نسخه موبایل واتساپ استفاده کنید.

کدام را انتخاب کنیم؟

اما سوال اصلی اینجاست که آیا لازم است حتما از واتساپ دسکتاپ کنید؟ این موضوع بستگی به این دارد که چه مقدار از کامپیوتر خود برای بررسی پیام‌رسان واتساپ استفاده می‌کنید. اگر یکی از افرادی هستید که به طور مکرر نیاز دارد واتساپ خود را چک کند، بد نیست نسخه کامپیوتر آن را دانلود و نصب شده داشته باشید.

اما باید به این موضوع اشاره کنیم که برای استفاده از نسخه کامپیوتر یا حتی وب، باید حتما گوشی شما به اینترنت متصل باشد. موضوعی که احتمالا به مذاق بسیاری از کاربران خوش نمی‌آید. اما به طور کلی باید گفت استفاده از نسخه دسکتاپ مناسب‌تر است، چرا که هم سرعت بهتری دارد و هم می‌توانید از میانبر‌های کیبورد در آن استفاده کنید.

نسخه وب واتساپ، برای افرادی مناسب است که نمی‌خواهند به طور مکرر برای بررسی پیام‌های خود در واتساپ اقدام کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Alireza Zare
    Alireza Zare | ۲۹ بهمن ۱۳۹۸

    بهترین راه حل: واتس‌اپ وب و واتس‌اپ دسکتاپ رو کنار بزارید و از تلگرام دسکتاپ استفاده کنید تا لذت ببرید.
    یعنی این واتس‌اپ در تمام پلتفرم‌ها در مقابل تلگرام یه چیزی در حد شوخیه :)))

  • saeed۱۹۸۵۹
    saeed۱۹۸۵۹ | ۲۳ بهمن ۱۳۹۸

    واتساپ وب بهترین راه حل انتقال داده به کامپیوتر بدون ابزار

  • peyman57
    peyman57 | ۲۳ بهمن ۱۳۹۸

    راهی هست با گوشی ساده اکانت واتساپ رو دسکتاپ اجرا کرد؟
    (بدون اندروید مجازی. چون عکس و ... مشکل داره)

مطالب پیشنهادی